Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:54

GabberGill schreef:
maar wat mij qua undercover erg is opgevallen is dat hij pas een ander paard wordt op wedstrijdterrein.

Dat impliceert dat je het paard regelmatig thuis in training hebt gezien?


GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:31

Hebt meerdere filmpjes van hem op thuisbasis gezien ja. Ik moet ook zeggen dat ik het zo in de omgang als een fijn rustig paard vind tonen.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:37

GabberGill schreef:
Hebt meerdere filmpjes van hem op thuisbasis gezien ja. Ik moet ook zeggen dat ik het zo in de omgang als een fijn rustig paard vind tonen.


Filmpjes :D :D :+ :+

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:08

GabberGill schreef:
fransje23 schreef:
Het is geen verkeerde ruiter , of slecht mens, maar dat maakt hem niet onfeilbaar en perfect. Zijn manier van rijden en trainen spreekt mij niet aan en sommige paarden kunnen er niet mee uit de voeten.

Ben ik met je eens en dat benoem ik ook steeds. Ze zijn een andere richting ingeslagen met hem qua oplossen en deze is niet ten goede van dit paard geweest. Het is zonde, maar het paard was al te ver overprikkeld om dit te kunnen corrigeren.

Ik heb het ook niet over jullie hoor, maar ik heb een bepaald beeld van deze combie. Ik vind hem met vele paarden een hele mooie combie namelijk, met andere wat minder en met weer andere lijkt het een heel gevecht wat hij aan het houden is. Iets meer inlevingsvermogen in het paard is dan zeker op zijn plaats en daar kan ik me wel in vinden, maar wat mij qua undercover erg is opgevallen is dat hij pas een ander paard wordt op wedstrijdterrein.


Nog even met betrekking tot jouw reactie voor wat ik heb gequote.
Ik denk dat jaren geleden wat overdreven is, maar inderdaad ze zijn na het kantelpunt te lang doorgegaan.

En ik kan me ook best wel heel goed vinden in hoe jij Edward als ruiter benaderd. We maken inderdaad allemaal fouten en dat mag. En het zal van hem ook absoluut geen kwade opzet zijn dat het tot dit resultaat heeft geleid.

Echter heeft Undercover een heel rijtje voorgangers, en is Undercover ook niet de eerste die zo de ring uit is gegaan. Hetzij met ander gedrag dan bijvoorbeeld Gribaldi.
En dat de oplossing die ze hebben geprobeerd niet werkt bij Undercover, geloof ik meteen. Maar Gribaldi zullen ze ook niet zomaar hebben laten staan en daarbij werd het ook erger in plaats van beter.
Dan vraag ik me af, als je te laat bent met een correctieve oplossing... Moet je dan niet gaan denken aan preventieve oplossingen? Gebeurd is natuurlijk gebeurd, daar verander je niets aan. Maar met een schone lei.....

Ik ken ook wel gevallen op 'mijn' niveau als amateurliefhebber en ruiter die haar hobby graag haar hobby wil laten zijn, waarbij ik denk: "Joh, als probleem X keer op keer telkens terugkomt, zou je dan niet eens gaan kijken naar wat je zelf doet, in plaats van het voer, de jeuk, 'hij is nu eenmaal zo' etc. etc."

Getup

Berichten: 8259
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:12

Coca2018 schreef:
Elisa2 schreef:
Sandreo won als 3 en 4 jarige alles..tot een moment dat hij brak en daarna inderdaad alleen nog maar kon staken. Paard heeft het nooit meer gedaan in de wedstrijdring...(oftewel gewoon geheel overvraagd)
Dat was wel in dezelfde tijd als Gribaldi in de staak ging, Sister is nooit makkelijk geweest..ik vond dat Edward daar wel heel goed mee overweg kon.

Hij won als 5 jarige de hengstencompetitie ( waarvan je best wat kon vinden als je erbij was dat hij zulke punten kreeg) verder niets. Dier moest in Den Bosch de ring in geslagen worden en in Zuidbroek werd hij uitgebeld.

En die zure blik van dat paard tijdens het werk vergeet ik nooit meer........


Hij is later in Frankrijk nog door m fijn rijdende YR uitgebracht...

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:41

GabberGill schreef:
Willen alle azijndrinkers voor mij op 20 verschillende paarden met Kwaliteit rijden? Kijken of jullie ze allemaal rijden zoals het Hoort en kunnen brengen waar ze zouden lopen als ze onder deze kwaliteitruiters lopen?

Deze mensen hebben stallen en hiervoor geldt helaas wel dat ze heel prestatiegericht moeten kijken. Ze hebben uit Undercover alles willen halen wat mogelijk is. Waarom vraag je je waarschijnlijk af? Gewoon omdat dit paard wel degelijk kwaliteit heeft voor de hogere sport en het zonde zou zijn hem niet stralende in de ring te krijgen. Helaas een hoop mislukte pogingen en misschien ook te veel onnodige pogingen, maar get a life en ga vanmiddag lekker je kennis op je eigen paard projecteren en laat deze mensen en vooral hun kunnen wat hun al meerdere malen bewezen hebben in hun waarden.


Het zit je wel dwars he? Een dingetje is wel dat het overgrote deel hier op Bokt inderdaad geen 20 kwaliteitspaarden heeft gereden. Maaaaaaaaaaaar: dat betekent niet dat je er geen mening over kunt en mag hebben. Je hoeft niet perse een GP ruiter te zijn om dingen waar te nemen en er wat van te vinden.
Geloof dat je dat vergeet. Bovendien kunnen we dan heel veel Topics sluiten ivm gebrek aan wedstrijdnivo van de mensen die willen reageren.

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:25

Ach, bij Glock hoor je er nog wat van, bij andere grote namen verdwijnen paarden die niet in het systeem passen of geblesseerd zijn via de achterdeur.
Hoe vaak hoor je de grote namen niet vertellen dat ze een topper op stal hebben, om er nooit meer wat van te horen.

Wat betreft het rijden van Edward, ik vind het opvallend dat hij o.a Totilas en nu Zonik super scherp heeft in de proeven, maar met een los teugeltje de ring kan verlaten onder groot applaus.
Dit kon idd bij Undercover maar zelden, toch net een ander type paard waarschijnlijk.

Erg fijn voor het paard dat hij met pensioen is, verstandige keuze.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:58

different1 schreef:
Ach, bij Glock hoor je er nog wat van, bij andere grote namen verdwijnen paarden die niet in het systeem passen of geblesseerd zijn via de achterdeur.
Hoe vaak hoor je de grote namen niet vertellen dat ze een topper op stal hebben, om er nooit meer wat van te horen.

Wat betreft het rijden van Edward, ik vind het opvallend dat hij o.a Totilas en nu Zonik super scherp heeft in de proeven, maar met een los teugeltje de ring kan verlaten onder groot applaus.
Dit kon idd bij Undercover maar zelden, toch net een ander type paard waarschijnlijk.

Erg fijn voor het paard dat hij met pensioen is, verstandige keuze.


Zit wat in Different, alleen kan je daar ook wel weer over twisten. De een zegt, hij is al verpest voor hij op wedstrijd kon. De ander zal zeggen: Goh, ze hebben hem in ieder geval niet ook nog de stress van een wedstrijd bezorgd.

Wat Gal met Zonik kan, kon hij ook met Totilas en Gribaldi.
En dit gaat gegarandeerd verkeerd vallen, maar ik vraag me af hoelang Zonik blijft piafferen. :o

Phonix
Berichten: 1091
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:39

Jeejte mina wat zijn er veel leilijke commentaren van de pro-glocks crew.

Snappen jullie niet dat deze paard al twee jaar van zijn pension geniet, maar omdat het te vroeg was om dat de aankondigen hebben ze gewachten tot nu? Omdat 15, ja. Als de paard dan van pension gaat, dan weet je dat je iets vekeerd heb gedaan als ie verder gezond is.

Her is toch bizar hoe mensen reageer op de kritische oog. Maar dezelfde oog is wat dinges kan veranderen naar het betere. Als wij alleen zat te cheerioen zoals jullie zou wij nooit vooruitgaan. Vergeet dat niet.

Betteke

Berichten: 2298
Geregistreerd: 13-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 03:50

Que?

Temgijten 2013 Diezaajn L vindt verliezen lekker
Beter een grote bek dan een bekrompen geest

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 06:13

Thatgrumpyh schreef:
Jeejte mina wat zijn er veel leilijke commentaren van de pro-glocks crew.

Snappen jullie niet dat deze paard al twee jaar van zijn pension geniet, maar omdat het te vroeg was om dat de aankondigen hebben ze gewachten tot nu? Omdat 15, ja. Als de paard dan van pension gaat, dan weet je dat je iets vekeerd heb gedaan als ie verder gezond is.

Her is toch bizar hoe mensen reageer op de kritische oog. Maar dezelfde oog is wat dinges kan veranderen naar het betere. Als wij alleen zat te cheerioen zoals jullie zou wij nooit vooruitgaan. Vergeet dat niet.


Glock geeft toch zelf ook aan dat hij al twee jaar aan het rentenieren is?
En je bent een insider? :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:01

Thatgrumpyh schreef:
Jeejte mina wat zijn er veel leilijke commentaren van de pro-glocks crew.

Snappen jullie niet dat deze paard al twee jaar van zijn pension geniet, maar omdat het te vroeg was om dat de aankondigen hebben ze gewachten tot nu? Omdat 15, ja. Als de paard dan van pension gaat, dan weet je dat je iets vekeerd heb gedaan als ie verder gezond is.

Her is toch bizar hoe mensen reageer op de kritische oog. Maar dezelfde oog is wat dinges kan veranderen naar het betere. Als wij alleen zat te cheerioen zoals jullie zou wij nooit vooruitgaan. Vergeet dat niet.


Ok dan, ik denk dat ik je een beetje begrijp, maar kun je het verhaal nog eens vertellen op een manier die iedereen gelijk snapt?

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:47

Janine1990 schreef:
Wat Gal met Zonik kan, kon hij ook met Totilas en Gribaldi.
En dit gaat gegarandeerd verkeerd vallen, maar ik vraag me af hoelang Zonik blijft piafferen. :o


Ik weet niet of je de laatste filmpjes hebt gezien van Zonik? Maar ik vind dat je daar goed kan zien dat Edward meer harmonie laat zien en paard loopt netjes op de loodlijn, niet met de kin op z'n borst.

Vergeet niet dat met zulke oefeningen altijd een bepaalde manier van druk en spanning nodig is om meer expressie te krijgen. Aan een lange teugel kun je geen pirouette doen.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:57

CharleyT schreef:
GabberGill schreef:
Willen alle azijndrinkers voor mij op 20 verschillende paarden met Kwaliteit rijden? Kijken of jullie ze allemaal rijden zoals het Hoort en kunnen brengen waar ze zouden lopen als ze onder deze kwaliteitruiters lopen?

Deze mensen hebben stallen en hiervoor geldt helaas wel dat ze heel prestatiegericht moeten kijken. Ze hebben uit Undercover alles willen halen wat mogelijk is. Waarom vraag je je waarschijnlijk af? Gewoon omdat dit paard wel degelijk kwaliteit heeft voor de hogere sport en het zonde zou zijn hem niet stralende in de ring te krijgen. Helaas een hoop mislukte pogingen en misschien ook te veel onnodige pogingen, maar get a life en ga vanmiddag lekker je kennis op je eigen paard projecteren en laat deze mensen en vooral hun kunnen wat hun al meerdere malen bewezen hebben in hun waarden.


Het zit je wel dwars he? Een dingetje is wel dat het overgrote deel hier op Bokt inderdaad geen 20 kwaliteitspaarden heeft gereden. Maaaaaaaaaaaar: dat betekent niet dat je er geen mening over kunt en mag hebben. Je hoeft niet perse een GP ruiter te zijn om dingen waar te nemen en er wat van te vinden.
Geloof dat je dat vergeet. Bovendien kunnen we dan heel veel Topics sluiten ivm gebrek aan wedstrijdnivo van de mensen die willen reageren.


Lees aub verder. Volgens mij kan je met mij een redelijke discussie hebben en weerleg ik mijn punten over het algemeen vrij netjes.

rien10
Berichten: 14638
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:07

Thatgrumpyh schreef:
Jeejte mina wat zijn er veel leilijke commentaren van de pro-glocks crew. t.

Ik ben niet pro Glocks.
Ik ben pro niemand. Ja, pro paard. Dit paard kan niet presteren wat “zijn” mensen van hem willen. En daarom is hij met pensioen gestuurd. Ja, zonder ijzers en met sokken.
Ik snap echt niet wat daar te zeiken over is.
Menig dier zou als leer paard voor veel geld verkocht zijn geworden. En dan dood ongelukkig door het leven gaan.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:11

Janine1990 schreef:
Nog even met betrekking tot jouw reactie voor wat ik heb gequote.
Ik denk dat jaren geleden wat overdreven is, maar inderdaad ze zijn na het kantelpunt te lang doorgegaan.

En ik kan me ook best wel heel goed vinden in hoe jij Edward als ruiter benaderd. We maken inderdaad allemaal fouten en dat mag. En het zal van hem ook absoluut geen kwade opzet zijn dat het tot dit resultaat heeft geleid.

Echter heeft Undercover een heel rijtje voorgangers, en is Undercover ook niet de eerste die zo de ring uit is gegaan. Hetzij met ander gedrag dan bijvoorbeeld Gribaldi.
En dat de oplossing die ze hebben geprobeerd niet werkt bij Undercover, geloof ik meteen. Maar Gribaldi zullen ze ook niet zomaar hebben laten staan en daarbij werd het ook erger in plaats van beter.
Dan vraag ik me af, als je te laat bent met een correctieve oplossing... Moet je dan niet gaan denken aan preventieve oplossingen? Gebeurd is natuurlijk gebeurd, daar verander je niets aan. Maar met een schone lei.....

Ik ken ook wel gevallen op 'mijn' niveau als amateurliefhebber en ruiter die haar hobby graag haar hobby wil laten zijn, waarbij ik denk: "Joh, als probleem X keer op keer telkens terugkomt, zou je dan niet eens gaan kijken naar wat je zelf doet, in plaats van het voer, de jeuk, 'hij is nu eenmaal zo' etc. etc."



Snap ik helemaal. Ik ben ook meer de ruiter van oplossingen en naar paard kijken welke methode je toepast, maar ik begrijp ook dat er vaak druk achter deze paarden zitten. Te snel grootse successen willen met een kwaliteitspaard. We vergeten dan al snel naar het paard te kijken. Doodzonde en rot. Je hebt gelijk dat er al genoeg voorgangers zijn, maar ik zie er nog niet het slechte van in maar ik hoop een wijze les. Dit paard was een topper, maar te vroeg bezweken laksheid, gemakzucht of denken dat je het wel doorbreekt. Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat ik het over het algemeen een hele fijne ruiter vind. Die echt weet wat hij doet en ook een goede emotionele band heeft met zijn paarden. Ik volgde Undercover graag. Wat vele niet mooi aan hem vinden, vind ik wel mooi. Het is een vrij duidelijk paard, met karakter, kwaliteit en ook nog eens mooi.

Ik had gewoon heel graag meer vn hem willen zien en misschien was dat met een andere ruiter wel gelukt.

Ik snap bepaalde commentaren zeker en kan me bij bepaalde dingen aansluiten, maar sommige mensen roepen iets terwijl ze geen goede onderbouwing hebben. Dat vind ik zelf gewoon niet erg rechtvaardig.

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:17

Wat mensen niet moeten vergeten is het gezegde “hoge bomen vangen veel wind”

Ik vind de kritische stellingen in dit topic erg netjes en helder. En een groot bedrijf zoals Glock of ruiter zoals Edward Gal zijn nu eenmaal zo in de schijnwerpers dat iedereen er wel wat over te zeggen heeft. Dat hoort er nu eenmaal bij

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:36

rien10 schreef:
Menig dier zou als leer paard voor veel geld verkocht zijn geworden. En dan dood ongelukkig door het leven gaan.


Dat dier is niet eens te verkopen als leerpaard, een leerpaard loopt namelijk een braaf proefje op wedstrijd. Dus dat argument gaat niet op.

rien10
Berichten: 14638
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:43

Coca2018 schreef:
rien10 schreef:
Menig dier zou als leer paard voor veel geld verkocht zijn geworden. En dan dood ongelukkig door het leven gaan.


Dat dier is niet eens te verkopen als leerpaard, een leerpaard loopt namelijk een braaf proefje op wedstrijd. Dus dat argument gaat niet op.

Ja hoor, er worden zat paarden als leermeester verkocht terwijl ze dat niet (meer) zijn. En dus dood ongelukkig worden.
Juist daarom vind ik het zo goed dat deze nu grasmaaier is.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:48

rien10 schreef:
Ja hoor, er worden zat paarden als leermeester verkocht terwijl ze dat niet (meer) zijn. En dus dood ongelukkig worden.
Juist daarom vind ik het zo goed dat deze nu grasmaaier is.


Noem er eens eentje op van dit nivo waar we over praten?

rien10
Berichten: 14638
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:49

Dat is waar, op dit niveau niet. Ik snap je punt.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:02

rien10 schreef:
Dat is waar, op dit niveau niet. Ik snap je punt.

Het zal dus ook ongetwijfeld meegespeeld hebben bij de beslissing het op deze manier te communiceren naar de buitenwereld. Het paard is niet te koop en daarmee basta. Gewoon om te voorkomen wat er met andere binnen NL verkochte paarden is gebeurd.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:14

Coca2018 schreef:
rien10 schreef:
Ja hoor, er worden zat paarden als leermeester verkocht terwijl ze dat niet (meer) zijn. En dus dood ongelukkig worden.
Juist daarom vind ik het zo goed dat deze nu grasmaaier is.


Noem er eens eentje op van dit nivo waar we over praten?


En met deze reputatie..
Undercover is zeker wel een paard waar je veel van kunt leren maar niet in de context die meestal bedoeld wordt met leerpaard.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:48

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat we het fijn vinden voor Undercover dat hij lekker van zijn pensioen kan genieten in de wei met de andere paarden en hem dit gegund wordt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

marietta
Berichten: 160
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:17

Janine1990 schreef:
Cayenne schreef:
Wat is er zo vreemd aan het 'vrolijk' worden van Lingh in de galop? Het is en blijft een paard, geen robot.
Dit deed die van mij ook weleens wanneer ie iets in z'n bol had :')


Geen idee? Ik vind het niet zo vreemd...
Er is me ergens vaag iets bij gebleven. Ik kom er even braaf op terug dat ik het fout had toch?

Ik wil geen dingen in een context plaatsen als je het op diverse manieren kan zien. Daar sta ik dan weer niet achter.

Respect


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Bengell, charootje, DotBot, Elitedeux, janderegelaa, josien_m_, LesleyAnne, MARenAMY, Mariett, tiwi1969, Yannie, Yontheke, zacharyhill en 56 bezoekers