Muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 10:47

*Bokt.nl / MK de Manvan
Entertainment

Afbeelding
Foto door Theo Kock

Tot grote verrassing van de pasgetrouwde zakenman MK de Manvan bleek zijn charmante echtgenote gek van paarden. Hij was in een hippisch huwelijk terecht gekomen! Sindsdien brengt hij alle vrije uurtjes door met grote en kleinere hinnikende dieren, assisteert hij op wedstrijden waar hij werkelijk niets van begrijpt, doet hij zijn best om het ‘paardenjargon’ ooit te beheersen en hoopt hij eens, ondanks menige blauwe plek en pijnlijke spier, het rijden op deze edele dieren ook onder de knie te krijgen. Zijn spaarrekening geeft een neerwaartse spiraal aan terwijl hij zich afvraagt hoe het kan dat er steeds meer zadels, trailers en paarden op zijn erf verschijnen. Gék van paarden wordt MK de Manvan, maar met geheven hoofd en de neus dicht (tijdens het uitmesten van de stallen) weet hij zich een weg te banen in de wereld van de paardenliefhebbers.

Over zijn belevenissen schrijft hij als MK de Manvan al jaren hilarische columns voor paardenmagazines in binnen- en buitenland, waarbij hij paardenvrouwen een spiegel voorhoudt en hun echtgenoten hoop geeft. Afgelopen zomer ontmoetten wij het gezicht achter MK de Manvan. Hij presenteerde toen zijn derde boek en gaf exclusief een interview voor Bokt. Zoals beloofd informeren we jullie over de première van zijn allereerste show.

MK begon al vroeg met schrijven. Op de basisschool produceerde hij rare verhaaltjes en later veranderde dit in het schrijven van liedjes. Maar MK wilde vroeger juist heel graag op voetbal. Hij zag in het weekend zijn vriendjes naar het voetbalveld trekken, terwijl hij van zijn ouders op pianoles moest. "Jarenlang vroeg ik maar 1 cadeau voor mijn verjaardag: van pianoles af! Dat gebeurde niet en nu jaren later ben ik mijn ouders hier eigenlijk heel dankbaar voor." Liedjes maken blijkt namelijk heel leuk te zijn en via de weg van klassiek en jazz, gebruikt hij zijn muzikale kennis en zijn liedjes nu voor zijn nieuwe cabaretshow, die binnenkort in première gaat. Een show vol verhalen en liedjes over paardenmeisjes en perikelen op en naast het paard. "Zo geef ik een rondleiding door onze overvolle zadelkamer die natuurlijk uitpuilt van spullen waarvan ik me afvraag of ze wel nodig zijn," zegt MK. Hij vertelt droog en komisch hoe hij het hoofd probeert te bieden aan de paardenperikelen van zijn vrouw en brengt op uiterst muzikale wijze prachtige songs over een leven met paarden ten gehore.

Afgelopen zomer vond de eerste try out plaats bij de dames van Horse and Human. "Ik heb ze anderhalf uur lang beledigd en ze vonden het fantastisch. Het helpt om de boel weer even te relativeren", vertelt hij lachend.

Op 23 mei zal hij nog een try out spelen in Hotel Faber in Hoogezand en de laatste try out vindt plaats op 23 juni in Cultuurhuus Braakhekke in Bathmen.
De première van deze komische voorstelling zal plaatsvinden op 28 juni in Theater Veluvine in Nunspeet. Meer informatie is op zijn website te vinden: http://www.mkdemanvan.nl

Gerelateerd bericht: [VN] Bokt.nl ontmoet M.K. de Manvan...

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:37

Wij hadden vorig jaar, geloof, de eerste try out.. geweldig!

Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:05

Ik ben in april bij een try out geweest. Heb me prima vermaakt die avond!

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Muzikale hippische cabaretshow: 'Gék van paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:26

Vind het nieuwe boek enorm tegenvallen, ben benieuwd of de show leuker is..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Gittta, Jolynne, JoyenUnory, lletam, maessie, Piekosjj, Ringo1973, Saintelette, snorkel1986, x_Elise, xSuuzerd en 29 bezoekers