Harrie Smolders wint vijfsterren Grote Prijs van Hamburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Harrie Smolders wint vijfsterren Grote Prijs van Hamburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 12:34

knhs
Springen

Afbeelding
Harrie Smolders en Don VHP Z. Foto door aniek1985

Springruiter Harrie Smolders, nummer 1 van de wereldranglijst, won met zijn toppaard Don VHP Z N.O.P. de vijfsterren Grote Prijs van Hamburg, de vijfde etappe van de Global Champions Tour. Vorig jaar was Smolders tweede in deze Grote Prijs en won hij de Tour later in het jaar. Met deze overwinning is Smolders zeker van een plaats in de finale in december in Praag.

Smolders startte als tweede in de barrage na zijn pupil en stalgenoot Jos Verlooy. Smolders had een goede tactiek op de eerste drie hindernissen en wist daar een paar galopsprongen minder te rijden dan zijn concurrenten. De vijf ruiters na Smolders wisten de barragetijd van 37.97 seconden niet te verdedigen. Een super overwinning voor de huidige nummer 1 van de wereldranglijst.
“Mijn paard Don VHP Z N.O.P. houdt van de ring hier in Hamburg. Hij springt hier altijd goed en was vandaag heel goed in vorm. Normaal wint hij niet zo veel, maar ik wist dat ik vandaag een hele goede kans had. Ik wilde mijn winst pakken in de afstand tussen hindernis twee en drie en dat lukte. Don is heel efficiënt en zo safe en doet het altijd”, vertelt een lachende Smolders.

Naast Smolders plaatsen de andere vier Nederlandse ruiters in Hamburg zich ook voor de Grote Prijs. Marc Houtzager lukte het ook om alle hindernissen in tact te laten, maar moest met Sterrehof’s Baccarat een tijdfout incasseren en eindigde op een mooie achtste plaats.

Jur Vrieling deed het met VDL Glasgow vh Merelsnest uitstekend door samen met Marcus Ehning en Maurice Tebbel tweede te worden met het team Valkenswaard United in de Global Champions League, voorafgaand aan de Grote Prijs.

Uitslag Grote Prijs Global Champions Tour Hamburg, 1.60m
1. Harrie Smolders, Don VHP Z N.O.P. (v.Diamant de Semilly), 0 – 0, 37.97 sec
2. Maurice Tebbel (Dui), Chacco’s Son (v.Chacco Blue), 0 – 0, 39.14 sec
3. Martin Fuchs (Zwi), Chaplin (v.Verdi), 0 – 4, 37.69 sec
8. Marc Houtzager, Sterrefhof’s Baccarat (v.Padinus), 1

Klik hier voor de volledige uitslag van de GCT Grote Prijs van Hamburg.

Klik hier voor de uitslag van de Global Champions Leaugue.