Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 10:22

*Bokt.nl / Persbericht
Overige

Afbeelding
Het Leukste Oude Paard van 2018: Bietje


Het bijzondere verhaal van Bietje, een goed verzorgde oude dag en de meeste stemmen van het publiek, brachten haar naar de felbegeerde titel “Het leukste oude paard”!
In maart begon voor het vierde jaar op rij de zoektocht naar het Leukste Oude Paard, een verkiezing georganiseerd door Stichting De Paardenkamp en Bit Magazine.
Tijdens de online stemronde werden maar liefst 452 paarden van 20 jaar of ouder aangemeld, waarbij ruim 27.000 mensen hun stem uitbrachten op hun favoriet.

Deze stemronde leidde tot 5 paarden en pony’s die de meeste fans hadden, de genomineerden van dit jaar. Een bezoekje van Bit vloggers bij alle finalisten is te bekijken op: https://www.bitmagazine.nl/actueel/top- ... ard/93246/
Een deskundige jury, bestaande uit Dorien van Dijk (Hoofdredacteur BIT Magazine), Gepco van Bokhorst (Dierenarts en bestuurslid Stichting De Paardenkamp) en Yteke Elte (Docent en Teamleider ambulante kliniek voor paarden van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht) boog zich vervolgens over de vijf finalisten en hun verhaal. Zaken als welzijn, verzorging en het verhaal achter het paard werden zorgvuldig meegewogen in het eindoordeel. Een buitengewoon moeilijke keuze maar…. We hebben een winnaar!

Een prachtige tweede kans
Net als het publiek, kreeg de 28-jarige Bietje ook van de jury de meeste sympathie. Bietje werd in 2017 door de Dierenbescherming in verwaarloosde toestand weggehaald uit een garagebox. Ze vond een prachtig nieuw huis op de Nobele Hoeve, waar ze haar oude dag samen met soortgenoten mag doorbrengen en volop liefde en aandacht krijgt. Ondanks een moeilijke tijd heeft ze haar vertrouwen in de mens niet verloren en is ze nu de trotse leider van de kudde.

Belgisch trots
Een zeer verdiende tweede plaats gaat naar Adel 357, een 26-jarige Friese dekhengst uit Belgisch Limburg die op hoog niveau in de paardensport meeliep. “Hij ziet eruit alsof hij morgen op concours gaat”, merkte één van de juryleden op. De goede manier van huisvesten en welzijn viel de jury ook op.

De oudste winnaar
De derde prijs gaat naar de aandoenlijke Shetlandpony Swieber, die de leeftijd van 38 jaar al bereikt heeft. Swieber brengt haar dagen door op een bekend vakantiepark in Drenthe, waar ze een trouwe schare jonge fans heeft die haar graag borstelen en met haar gaan wandelen. Een pony waar menig kind op heeft leren paardrijden en die een groep lieve verzorgers om zich heen heeft.

De winnaars hebben inmiddels bericht gekregen en ontvangen snel hun verdiende prijzenpakket. Bietje krijgt onder andere een fotoshoot van paardenfotografe Nikki de Kerf, een jaarabonnement op Bit Magazine, een uitgebreid pakket van Epplejeck én toegangsbewijzen voor de Dag van het Oudere Paard.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:07

Ik denk dat Bietje liever wat lekkers heeft dan de prijzen die hierboven staan!Maar goed,leuk zoiets,ik houd ook veel van oudere paarden.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:09

gefeliciteerd Bietje!

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:23

Super leuk,
Bietje staat hier niet zo ver vandaan en passeer daar dan ook geregeld over de weg.
Mn stem ging dan ook naar Bietje met dr bijzondere verhaal.
Maar ik vind dat alle oude paarden een mooie oude dag verdienen. Zoals ik er zelf al 2 lang bij mij heb mogen houden.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:49

Wat een leuk verhaal en wat een leuke wedstrijd, wist er het bestaan niet vanaf... Anders had ik mijn knappe oudje ook aangemeld :)

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:25

Ik vind 26 en 28 jaar nog niet echt bijzonder oud. Zou veel leuker zijn om die verkiezingen te houden voor 30+ paarden die zijn er ook volop!

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:21

Leuk! Ik mis alleen wel foto’s van de winnaars!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:11

Leuk is dit !
En Adel op een mooie 2e plek <3 Ik ben hem vroeger regelmatig op wedstrijd tegengekomen met Peter.

Foto's zouden idd tof zijn ! :D

Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:22

gefeliciteerd bietje! mooi verhaal!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:04

Wat een bijzondere eigenaresse van de winnaar! Ontzettend lieve mevrouw is dat zeg.
Petje af hoor <3

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Bietje is het Leukste Oude Paard van 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 03:06

Altijd mooi om te zien hoe de gepensioeneerden kunnen genieten!