Verdades grijpt net naast de titel, Werth wint wereldbeker

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Verdades grijpt net naast de titel, Werth wint wereldbeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 21:16

*kwpn
Dressuur


Wat was het spannend in Parijs. Na een geweldige Grand Prix wist de door de familie Crum uit Herveld gefokte Verdades (v.Florett As) zijn koppositie niet vast te houden in de kür op muziek. Het was de koningin van de dressuur die haar favorietenrol helemaal waarmaakte. Met de Oldenburgs geregistreerde Weihegold OLD (v.Don Schufro) overschreed Isabell Werth de magische grens van 90 procent en mag daarmee de wereldbeker weer mee naar huis nemen.

Afbeelding
Isabell Werth en Weihegold OLD. Foto: FEI/Jim Hollander

Met een hoge moeilijkheidsgraad kwam Verdades (Florett As uit Liwilarda ster prest van Goya) tot 89,08 procent en daarmee scherpt de Amerikaanse amazone haar persoonlijke record behoorlijk aan. De titel ontging haar met een verschil van zo’n anderhalf procent.

Emoties
Jessica von Bredow-Werndl kon het bijna niet geloven dat zij de haar derde positie van de Grand Prix vast kon houden. Unee BB liet in de kür op muziek zien waar zijn sterke onderdelen liggen. De inmiddels zeventienjarige Gribaldi-zoon (uit Ilarichta keur pref van Dageraad, fokker J.J.H. Spronck uit Berg en Terblijt) bemachtigde bijna 84 procent en ook dat was een persoonlijk record voor deze combinatie.

Afbeelding
Jessica von Bredow-Werndl en Unee BB. Foto: FEI

Trots op Unee BB
“Ik ben zo ongelooflijk trots op Unee BB. Het is onze eerste wereldbekerfinale en meteen ook de eerste keer dat we op het podium staan. Hij deed zo ongelooflijk zijn best voor me”, verklaart de Duitse amazone.

Zack zevende
De eveneens KWPN-erkende Blue Hors Zack kwam in Deense dienst tot de zevende plaats. De voormalig kampioen van de KWPN Stallion Show bemachtigde onder Daniel Bachmann Andersen 80,53 procent en daarmee bleef de Rousseau-zoon (uit Orona ster pref prest IBOP-dres van Jazz, fokker B. Wilschut uit Bosschenhoofd) voor op zijn Deens geregistreerde, maar ook KWPN-erkende zoon Glock’s Zonik N.O.P. (uit Romanik van Blue Hors Romanov, fokker Linette Jaeger uit Denemarken).





Uitslag Grand Prix
Uitslag kür op muziek

Gerelateerd bericht:
[VN] Madeleine Witte-Vrees zesde in Wereldbekerfinale Parijs

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Verdades grijpt net naast de titel, Werth wint wereldbeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:35

Zeer terecht podium! Isabel oppermachtig dit seizoen, Laura die de lat hoog blijft leggen en Jessica die dit jaar laat zien dat het kersverse moederschap haar vleugels heeft gegeven in haar carrière :) girlpower! +:)+

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:14

Dit was zeker niet Jessica en Unee hun eerste wereldbeker finale en ook niet eens hun eerste podiumplek. Als ik me het goed herinner is het de derde keer dat ze derde worden. Maar dat maakt het niet minder knap en verdiend.
Isabell was wederom weer geweldig. Het hele deelnemersveld heeft me trouwens verbaasd. Ik heb hele leuke küren gezien! Wat gekke juryverschillen, maar uiteindelijk kwam iedereen wel ongeveer op de juiste plek terecht naar mijn mening.

Electra63

Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Verdades grijpt net naast de titel, Werth wint wereldbeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:17

Iemand de prijsuitreiking gezien? Leek wel Formule 1 :D
Isabell spoot iedereen nat met champagne en Jessica liep de ereronde in passage zonder paard ;)

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13027
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:25

Staat wel een korte video van op youtube :D


Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:13

Wat een leuk mens, die Isabelle Werth! *\o/*

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:14

Nou zo te zien was ze duidelijk uberblij met haar werelbeker winst. :D

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:52

Lalala12468 schreef:
Dit was zeker niet Jessica en Unee hun eerste wereldbeker finale en ook niet eens hun eerste podiumplek. Als ik me het goed herinner is het de derde keer dat ze derde worden. Maar dat maakt het niet minder knap en verdiend.
Isabell was wederom weer geweldig. Het hele deelnemersveld heeft me trouwens verbaasd. Ik heb hele leuke küren gezien! Wat gekke juryverschillen, maar uiteindelijk kwam iedereen wel ongeveer op de juiste plek terecht naar mijn mening.

Klopt , in 2015 en 2016 behaalden ze ook een bronzen medaille in de finale.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:02

De eerste keer dat ik een dressuurwedstrijd heb gevolgd en ik vond het absoluut prachtig! <3

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Verdades grijpt net naast de titel, Werth wint wereldbeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:06

Is de kur van Edward nog ergens te vinden?

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana


Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:56

Electra63 schreef:
Iemand de prijsuitreiking gezien? Leek wel Formule 1 :D
Isabell spoot iedereen nat met champagne en Jessica liep de ereronde in passage zonder paard ;)


Ja, ik zag het ook, echt geweldig, ging helemaal stuk :') vooral Isabell die nog even naar de mensen die de paarden vasthielden champagne liet drinken en de cameramannen die hard wegrenden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Facebook, Frummel01, funnypony11, grace1989, Hobbyhorse, Ilse_C, Ine_sa, Kabayo, kevinsky, Kidde, Lau07, LWDaisy, Majestic-12, Mediatoolkitbot, mika11, mooney, SJP, turtlelito, YvonneV en 50 bezoekers