Grote brand bij manege Pesse

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Grote brand bij manege Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 11:52

rtv drenthe
Overige
Ingezonden door bokker Relaxed

In Pesse heeft vannacht een grote uitslaande brand gewoed in een manege aan de Oostering, net buiten de bebouwde kom.

Een woordvoerder van de Veiligheidsregio Drenthe liet weten dat in het gebouw geen dieren of mensen meer aanwezig waren. De brandweer was met veel voertuigen en brandweermensen aanwezig om het vuur te bestrijden. Het is nog niet duidelijk hoe de brand kon ontstaan.

Getuigen meldden op Twitter dat het vuur te zien was vanaf de A28.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:54

Jemig, alweer? Het zit ze daar ook niet mee, bah. Sterkte voor iedereen daar.

Anoniem

Re: Grote brand bij manege Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:01

Was een onbewoond huis las ik ergens...

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:30

Amy schreef:
Was een onbewoond huis las ik ergens...


Klopt...
Het werd ook al pas laat in de nacht ontdekt.

Gelukkig is het redelijk goed afgelopen :)

I am because you were

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:25

Inderdaad een onbewoond huis en het vuur is gelukkig niet overgeslagen naar andere gedeeltes van de manege. De oorzaak is hoogstwaarschijnlijk kortsluiting, maar dat is nog niet helemaal duidelijk.

"Change is coming, whether you like it or not."

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Grote brand bij manege Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:17

Vroeger stonden meteen achter dat woonhuis de manegepony's en -paarden, maar tegenwoordig blijkbaar niet meer..
Woonhuis staat al leeg sinds de oude eigenaren zijn overleden, dus dat is een geluk geweest.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Grote brand bij manege Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:29

Heb daar nog stage gelopen toen de oud eigenaar nog de boel runde. Zo'n 20 jaar geleden was het. Kan me vaag herinneren dat er een huis voor stond, en daarachter de schuur met ranzige (tja) stands. Paarden kregen mais en koeienkuil, de diaree vloog je om de oren.

TOch eens een kijkje weer nemen, zien hoe de boel verandert is.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:33

Benfan schreef:
Heb daar nog stage gelopen toen de oud eigenaar nog de boel runde. Zo'n 20 jaar geleden was het. Kan me vaag herinneren dat er een huis voor stond, en daarachter de schuur met ranzige (tja) stands. Paarden kregen mais en koeienkuil, de diaree vloog je om de oren.

TOch eens een kijkje weer nemen, zien hoe de boel verandert is.


Ja het waren ranzige stands, maar slecht voer en diarree dat is echt niet waar :n En ik reed er in dezelfde periode ;)

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:06

Dunne schijt dan, moest daar de stallen uitmesten.. .het was vloeibaar wat eruit kwam zetten. Een oude boer leer je geen truukjes, laten we het daar op houden. Hij heeft mij een keer betrapt toen ik een muisje aan het redden was.. die man moet gedacht hebben dat ik niet goed wijs was :')

Relaxed schreef:
Benfan schreef:
Heb daar nog stage gelopen toen de oud eigenaar nog de boel runde. Zo'n 20 jaar geleden was het. Kan me vaag herinneren dat er een huis voor stond, en daarachter de schuur met ranzige (tja) stands. Paarden kregen mais en koeienkuil, de diaree vloog je om de oren.

TOch eens een kijkje weer nemen, zien hoe de boel verandert is.


Ja het waren ranzige stands, maar slecht voer en diarree dat is echt niet waar :n En ik reed er in dezelfde periode ;)

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:13

Benfan schreef:
Hij heeft mij een keer betrapt toen ik een muisje aan het redden was.. die man moet gedacht hebben dat ik niet goed wijs was :')


Oh dat dacht hij dan zeker :') Hij was van dezelfde generatie en achtergrond als mijn opa, echt zo'n oude boer die het allemaal niet zo heel veel interesseert als het maar niet teveel kost :+ En muizen zijn nergens goed voor :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, floorsxm, Katyatje, Renss en 24 bezoekers