Lauren wint Skills The Finals in de categorie paardensport

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Lauren wint Skills The Finals in de categorie paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 18:35

nieuws uit overijssel / skills the finals
Overige


Lauren Spikkert is vrijdag tijdens Skills The Finals in Zwolle, de vakwedstrijden voor het mbo, Nederlands kampioen in de categorie Medewerker Paardensport en –houderij geworden. Dat is uniek, deze wedstrijd werd voor het eerst in Nederland georganiseerd.

Skills The Finals is hét evenement waar (beroeps)onderwijs samen komt met bedrijfsleven. Van 15 t/m 17 maart stond Overijssel in het teken van de nationale kampioenschappen vakwedstrijden binnen het vmbo en mbo. Maandenlang hebben duizenden leerlingen en studenten meegedaan aan voorrondes, provinciale kampioenschappen (vmbo) en kwalificatiewedstrijden (mbo), om uiteindelijk een van de duizend finalisten te zijn die van 15 tot en met 17 maart strijdt om de titel van beste vakman/vakvrouw/vakteam in zijn of haar vakgebied.

Lauren: “Een prachtige prestatie waar ik hard voor heb gewerkt. Ik ben echt heel blij. Het voelde totaal niet als een wedstrijd. De sfeer was ontspannen en het werken met paarden is mijn passie. Ik was gefocust, maar genoot ook ontzettend.” Tijdens de tweedaagse wedstijd kwamen verschillende onderdelen aan bod; paarden voeren en verzorgen, potentiële kopers adviseren en begeleiden, maar ook trainen en het berijden van paarden. De deelnemers werden twee dagen lang geobserveerd en beoordeeld door een vakjury.

Ook de AOC Oost studenten Tjitske en Kim behaalden een gouden en zilveren medaille in de categorie paraveterinair.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:45

Wat leuk! Zij is van de opleiding die ik ook gedaan heb. Maar ze is ook wel een toppertje, dus niet gek dat ze wint :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, DotBot, Ilse_123, Pinacolada, Selente, zwartepaerd en 25 bezoekers