Cees Roozemond nieuwe voorzitter KNHS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14039
Geregistreerd: 20-04-16

Cees Roozemond nieuwe voorzitter KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 14:43

KNHS
KNHS


In de Ledenraadsvergadering op 19 maart 2018 is Cees Roozemond benoemd als de nieuwe voorzitter van de KNHS. Hij volgt Theo Ploegmakers op, die deze rol negen jaar lang vervulde.

Cees Roozemond (1959) was van 2005 tot 2014 voorzitter van de koninklijke vereniging “Het Friesch Paarden-Stamboek” (KFPS). Ook was hij van 2008 tot 2010 bestuurslid van de Sectorraad Paarden. In zijn woonplaats Bergen NH was hij tot voor kort eigenaar van Stal Groeneweg. Daarnaast vervult Cees tal van nevenactiviteiten: voorzitter Stichting het Paard van Friesland, voorzitter van het stichtingsbestuur van SC Heerenveen, voorzitter van de raad van commissarissen van Thialf en adviseur Logistiek Beequip. Cees is getrouwd en is vader van drie volwassen kinderen.

De vertrouwenscommissie van de Ledenraad beargumenteerde de keuze voor Cees als volgt:
“De heer Roozemond is een zeer ervaren bestuurder en heeft een groot internationaal netwerk. Hij is goed in staat om te verbinden, is een teamplayer en weet zichzelf goed te presenteren. Door zijn bestuurlijke ervaring bij onder andere het KFPS heeft hij ruim voldoende ervaring om een voorzitter te kunnen zijn die durft te vernieuwen en heeft naar verwachting voldoende ervaring om de ontwikkelingen van de KNHS te begeleiden en te ondersteunen. Hij heeft een duidelijke visie. Het meerjarenbeleidsplan ‘Van hand veranderen’ zal Cees heel goed kunnen begeleiden en uitdragen.”

Cees reageert positief op zijn benoeming:
“Ik ben er klaar voor en ik heb er heel veel zin in. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met respect voor elkaar en met de blik vooruit samen aan een mooie paardensporttoekomst gaan werken.”

In dezelfde Ledenraadsvergadering van 19 maart werd Aukje Kroondijk gekozen als KNHS-bestuurslid. Lees hier het verslag van de Ledenraadsvergadering.

Kijk hier voor meer informatie over de samenstelling van het KNHS-bestuur.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Cees Roozemond nieuwe voorzitter KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:39

Super leuk , ik heb nog bij Cees op stal gestaan .. heel kundige man die weet waar hij het over heeft. Succes Cees bij de KNHS +:)+

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Cees Roozemond nieuwe voorzitter KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:26

Ik hoop dat hij met sommige ego's af kan rekenen of in ieder geval een goede afkoopsom heeft bedongen.
Wens hem ook heel veel succes, laten we hopen dat dit nu eindelijk een vernieuwer is, hij heeft iig verstand van paarden en besturen.