[FOTO] De vrijdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO] De vrijdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 21:26

*Bokt.nl
Dressuur, Springen
Door Bokker Tezzy


Als vervolg op [VN] [FOTO]De donderdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters maakte Bokker Tezzy ook op de vrijdag van Indoor Brabant een fotoserie.

Het was gister gelukkig niet zo laat geworden, zo kon ik vandaag fris en fruitig vanuit mijn hotelletje hup naar de brabanthallen. Om 11 uur stond immers de Grand Prix op het programma, een onderdeel wat ik nooit wil missen! Voor sommige misschien uitermate saai, 16 keer dezelfde proef , maar ik geniet er van.

Afbeelding

Anne Meulendijks debuteerde met haar MDH Avanti bij de wereldbeker, niet onverdienstelijk zette ze direct een prachtige score van 71,652% neer. De enige die daar voor de pauze nog boven kwam was Emmelie Scholtens met de hengst Apache.

Afbeelding

Na de pauze was het de beurt aan Patrick van der Meer om het spits weer af te bijten, hij reed met Zippo naar een score van 70,457%.
Het echte score geweld barstte weer los bij Madeleine Witte-Vrees die met Cennin aan start kwam. Ze scoorde 73,585% maar bleef daar niet lang mee op een eerste plaats staan.

AfbeeldingAfbeelding

De laatste drie combinaties zouden namelijk het podium gaan vullen.
Edward Gal reed met Glock’s Zonik een imponerende proef en noteerde een score van 77,696% wat uiteindelijk goed was voor een tweede plaats.
Eerste in de rubriek was Isabell Werth die met haar Emilio 107 Brabant liet genieten en een score kreeg van 78,413%. Als laatste van start was Jessica von Bredow-Werndl. Haar merrie Zaire-E kwam nog maar net boven de score van Madeleine uit, maar werd daarmee wel derde.

AfbeeldingAfbeelding

Tussendoor ben ik nog even wezen kijken bij de Prix St. Georges in de andere hal.
Hier heb ik net de nummer een en twee kunnen zien rijden
Eerste werd Patrick van der Meer met President’s First Apple en tweede Robin van Lierop met Finja.

AfbeeldingAfbeelding

Daarna was het tijd voor de eerste serieuze springrubriek! Er werd gereden over twee rondes, waar de beste 25 van ronde 1 aan de start van ronde twee mochten verschijnen.
De eerste Nederlander die in de tweede ronde aan start kwam was Maikel van der Vleuten met Arera C.

Afbeelding

Hij reed een foutloze rit en noteerde een tijd van 50.86 seconden en werd hiermee voorlopig eerste. Het was super spannend maar na hem werden in diverse ritten fouten gemaakt.
Foutloos bleef wel Christian Ahlmann met Casuality Z, maar de Duitser was net niet snel genoeg.

Afbeelding

Niet veel later kwam Philipp Weishaupt aan start met Belo Horizonte, tijdens een snelle rit bleef al het hout liggen en noteerde hij toch die eerste plaats op zijn naam.
Na hem werden nog maar drie foutloze ritten gereden, maar allen niet snel genoeg om Weishaupt van zijn eerste plaats te verslaan.

AfbeeldingAfbeelding
Pieter Devos met Julyssi van Orti & Luciana Diniz met Isabeau.

Toen werd het voor mij helaas al tijd om weer te gaan, de laatste spring rubriek (De VDL Groep prijs) werd wel heel laat en zaterdag zou een hele lange dag worden…

Afbeelding
Jur Vrieling met Dallas VDL.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [FOTO] De vrijdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:46

wederom bedankt voor het delen van de foto's en het verslag!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [FOTO] De vrijdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:24


Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: [FOTO] De vrijdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:30

Wat een prachtige reportage ! Thanx