Verdades blijft winnen in Wellington; hoogste AGDF-score

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Verdades blijft winnen in Wellington; hoogste AGDF-score

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 19:43

Bokt.nl / KWPN
Dressuur

Afbeelding
Laura Graves en Verdades. Foto: Arnd Bronkhorst /FEI


De Amerikaanse nummer één, Laura Graves met haar Verdades, blijft winnen in Wellington. In de achtste wedstrijdweek op rij, liep de Florett As-zoon naar 84,97 procent. De hoogste score ooit verreden op het Global Dressage Festival.

Graves kwam dit seizoen driemaal van start in Wellington en wist alle drie keren de Grand Prix en de kür op muziek te winnen met haar zestienjarige bruine ruin van Florett As (uit Liwilarda ster prest van Goya, fokker familie Crum uit Herveld). Haar score komt dicht in de buurt van haar persoonlijke record van 85,30 procent, wat zij reed in de wereldbekerfinale van Omaha.

Doel
De nummer vier van de wereld vertelt dat ze veel geleerd heeft gedurende deze drie wedstrijden. “Ik had een aantal keer aan aha-moment over mijn eigen rijden. We komen hier niet om een rondje te rijden, we hebben altijd een doel. Vanavond was het niet anders. Ik heb weer veel om met mijn coach Debbie McDonald te bespreken.”

Hoge moeilijkheidsgraad
Helemaal foutloos was de rit niet. Graves’ kür op muziek kent een extreem hoge moeilijkheidsgraad en het was jammer dat Verdades een keer schrok na één van de pirouettes die werd opgevolgd door een wisselserie. “Ik leer nog steeds ontzettend veel van Verdades. Hij is in deze omstandigheden nog heter dan in een indoorwedstrijd. “

Veld vol KWPN’ers
De vijfde plaats was voor de al negentienjarige Sagacious HF (Welt Hit II x Cocktail), die door de Amerikaanse Chase Hickok naar 72,36 prcent werd gereden. United-dochter Aquamarijn, in Nederland Grand Prix gestart door Fransje van der Meer, bemachtigde met Yvonne Losos de Muniz 71,14 procent. De zevende positie was voor Whitman, een nazaat van Rhodium die onder Sahar Daniel Hirosh ruim 67 procent bij elkaar reed. Als hekkensluiter zien we de Democraat-zoon Teo die onder de Canadese Ariana Chia tot 66,38 procent kwam.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, BDC, cp112, Facebook, Relserk, Sjokki, Vagabondo en 29 bezoekers