Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:15

Slagbomen neerzetten en een kaartjes automaat :=

Saluut M2+2
Be Fair M2+10


JMJ

Berichten: 277
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:15

Na het parkeren de inrit blokkeren met graskuil balen en 25 euro vragen om uit te rijden, dan is het snel over met de parkeeroverlast.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Knowledge is a deadly friend, if no one sets the rules
The fate of all mankind, I see, is in the hands of fools (Peter Sinfield)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:20

Ineke2 schreef:
De houding van de rector vind ik nogal slap als die dat werkelijk zo gezegd heeft.

Ik denk eigenlijk dat hij helemaal niet Henk heet. Maar Anton.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:20

JMJ schreef:
Na het parkeren de inrit blokkeren met graskuil balen en 25 euro vragen om uit te rijden, dan is het snel over met de parkeeroverlast.


Dit! Ook heerlijk om daar dan op een stoeltje naar te gaan zitten kijken. :P

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:21

Koper schreef:
Ineke2 schreef:
De houding van de rector vind ik nogal slap als die dat werkelijk zo gezegd heeft.

Ik denk eigenlijk dat hij helemaal niet Henk heet. Maar Anton.

_O-

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:28

Ineke2 schreef:
Ik vind het wel een goede actie van die manegehouder.
De houding van de rector vind ik nogal slap als die dat werkelijk zo gezegd heeft.


Het is überhaupt slap gezemel van die school. Het is echt een gigantisch terrein. Zeker als je het vergelijkt met het kleine terrein van de manege. Best makkelijk om je probleem bij de buren te dumpen.

Voor wie de school en omgeving niet kent: https://www.google.nl/maps/place/Het+Ba ... d5.2908211
Parkeerplaats school zit bovenaan. Manege onderaan.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:29

Koper schreef:
Ineke2 schreef:
De houding van de rector vind ik nogal slap als die dat werkelijk zo gezegd heeft.

Ik denk eigenlijk dat hij helemaal niet Henk heet. Maar Anton.

Beste comment op dit artikel _/-\o_

Maar goed, even alle gekheid op een stokje; ik vind (als het artikel helemaal klopt) de rector ook wel enigzins een slappe zak. Ik kan me goed voorstellen dat als 10-15 ouders die parkeerplaats oprijden, dat dan de parkeerplaats van de manegehouder (waar zijn éigen klanten op moeten kunnen parkeren) vol staat.

Lekker makkelijk om dan te zeggen als school 'tja we kunnen er níks aan doen'.
Ook bijzonder van de ouders trouwens. Stel je voor dat Philips haar nat wordt als ze 250 meter moeten lopen naar de ingang. Geef zo'n kind een paraplu ofzo.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:37

Als ik die manegehouder was, dan maakte ik wat afspraken met manegegasten, en stortte ik wat mest 'hier en daar' zodra de ouders hun auto illegaal hadden geparkeerd. :+

Dan maar wat extra werk...

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:37

Hahaha ik zag het vandaag. Toch nog kinderen die met hun fiets over die balen aan het klauteren waren. Tja je zal maar 250 meter verder moeten fietsen.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:44

Veulen84 schreef:
Ineke2 schreef:
Ik vind het wel een goede actie van die manegehouder.
De houding van de rector vind ik nogal slap als die dat werkelijk zo gezegd heeft.


Het is überhaupt slap gezemel van die school. Het is echt een gigantisch terrein. Zeker als je het vergelijkt met het kleine terrein van de manege. Best makkelijk om je probleem bij de buren te dumpen.

Voor wie de school en omgeving niet kent: https://www.google.nl/maps/place/Het+Ba ... d5.2908211
Parkeerplaats school zit bovenaan. Manege onderaan.



Als ik het zo zie lijkt het bijna dezelfde afstand.
Jeetje wat een zeikerds daar zeg.

Black is the colour of my true love's hair

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:57

Onali schreef:
Veulen84 schreef:
Het is überhaupt slap gezemel van die school. Het is echt een gigantisch terrein. Zeker als je het vergelijkt met het kleine terrein van de manege. Best makkelijk om je probleem bij de buren te dumpen.

Voor wie de school en omgeving niet kent: https://www.google.nl/maps/place/Het+Ba ... d5.2908211
Parkeerplaats school zit bovenaan. Manege onderaan.



Als ik het zo zie lijkt het bijna dezelfde afstand.
Jeetje wat een zeikerds daar zeg.


Zal meer een gevoelsmatig ding zijn. Ik heb in dit gebouw les, dus deze ingang is het dichtsbij. Dus zet pa of ma ze daar af. Des te sneller kan je als ouder verder.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


wortel115

Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 02:57

Manegehouder heeft naar mijn mening gelijk het is zijn grond.

Maar wat ik me afvraag. Als die kinderen geen 250 meter kunnen lopen is er toch iets mis denk ik.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 06:54

wortel115 schreef:
Manegehouder heeft naar mijn mening gelijk het is zijn grond.

Maar wat ik me afvraag. Als die kinderen geen 250 meter kunnen lopen is er toch iets mis denk ik.

Natuurlijk kúnnen ze dit fysiek wel, maar is het gewoon een kwestie van luiheid.

Als ik de manegehouder was zorgde ik gewoon voor een hek/poort/draadje dat zijn klanten kunnen open en dicht doen om te parkeren. De mensen die daar parkeren die er niet horen zal dit vanzelf te veel werk zijn en dan zoeken ze wel een andere plek. Moet je natuurlijk wel klanten hebben die braaf het hek weer dicht doen haha.
En sowieso het hek op slot als de manege dicht is. Is het echt een manege of ook pensionstal? Want een manege zal niet vanaf 8 uur 's ochtends al open zijn voor haar klanten over het algemeen? Scheelt al veel overlast in de meest drukke uren.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 07:30

Mmm... van mij mag de school ook wel wat meer doen in deze...

Ik bedoel, tot nu toe is het "We zeggen het tegen de ouders, maar die luisteren niet, en nou weten we het niet meer..."

Jongens, gaat het in de klas ook zo? "Stil kinderen." *gejoel* "Nou ja... laat maar..."

Orde en regie. Niet luisteren? Prima. Zijdeur dicht. Probleem opgelost, *allemaal* via de hoofdingang als jullie je niet kunnen gedragen in de maatschappij.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 07:45

Arrogantie van de ouders }> }> lekker voorbeeld voor je kinderen.
Ik zou ook boos zijn. Ik denk dat een spijkermat voor ingang parkeerterrein wonderen doet. ~~}>

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:12

ik zou het eigen terrein blokkeren wanneer er auto's van ouders geparkeerd staan. Vervolgens wat anders gaan doen. Succes papa en mama

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:31

Serieus??? Die kinderen worden allemaal iedere dag gebracht?

Ik heb er ook een op de middelbare zitten en die gaat mooi op de fiets. Ook als het koud is. Alleen laatst met code oranje wat rood werd. Maar je stopt de auto en je kind stapt uit en je rijdt weer verder. En nee daar is ook weinig parkeer gelegenheid.

Edit: en ik zet mijn auto dan niet op een plek waar een ander er last van heeft...gewoon op de parkeerplaats van de school.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:47

De school komt er zo makkelijk vanaf. Als er een parkeer te kort is, dan moet de school voor bepaalde uren maar betalen voor de huur van de parkeerplaats. Het is niet alleen dat er voor de manege te kort aan parkeerplaatsen voor eigen klanten ontstaat, maar ook zal zijn terrein in de toekomst misschien ook wel wat inzakken, betalen de ouders of school ook mee aan het corrigeren van zijn straatwerk?

Hij had beter na parkeren ipv hooibalen, zijn mest hoop er neer kunnen leggen, hadden ouders en kinderen door de stront kunnen ploeteren.

Ik geef die manege houder groot gelijk, maar het is belachelijk dat hij zelf actie moet ondernemen, waar is het fatsoensnorm van de ouders en de behulpzaamheid van de school? Ik hoop dat de gemeente aktief met hem mee denkt en werkt aan een structurele oplossing.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:08

Het is wel een probleem van de school. School waar mijn dochter op zit (basisonderwijs) zit midden in een wijk. Daar wordt heel vaak fout geparkeerd, bij mensen half op de oprit, dubbel parkeren etc. Ouders worden hier ook door school op aangesproken. Maar ja, het gemak wint uiteindelijk altijd want het gaat een paar dagen goed en dan staan ze er weer :+

wortel115

Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:24

SuperAssie schreef:
wortel115 schreef:
Manegehouder heeft naar mijn mening gelijk het is zijn grond.

Maar wat ik me afvraag. Als die kinderen geen 250 meter kunnen lopen is er toch iets mis denk ik.

Natuurlijk kúnnen ze dit fysiek wel, maar is het gewoon een kwestie van luiheid.

Als ik de manegehouder was zorgde ik gewoon voor een hek/poort/draadje dat zijn klanten kunnen open en dicht doen om te parkeren. De mensen die daar parkeren die er niet horen zal dit vanzelf te veel werk zijn en dan zoeken ze wel een andere plek. Moet je natuurlijk wel klanten hebben die braaf het hek weer dicht doen haha.
En sowieso het hek op slot als de manege dicht is. Is het echt een manege of ook pensionstal? Want een manege zal niet vanaf 8 uur 's ochtends al open zijn voor haar klanten over het algemeen? Scheelt al veel overlast in de meest drukke uren.


Ik snap dat het luiheid is maar ouders zijn dan ook wel heel gemakkelijk en die hoeven niet eens te lopen die zitten in de auto.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:32

Ik heb hetzelfde in mijn straat. De school ligt tegenover mijn parkeerplaats. Ik been meerderen keren te laat voor meetings omdat iemand zijn auto voor mijn auto geplaatst hebt en dan weggelopen met hun kinderen. Laatste keer zei ik dat ik de volgende keer politie zou bellen. Oooh die grote mond die terugkwam.....

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:33

zodra de ouders er staan de ingangen blokkeren zodat ze niet meer weg kunnen, eens kijken wat er dan gebeurt.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:37

Zo te zien heeft de school ruimte zat om extra parkeerruimte te maken.
Te ver lopen? Doen ze toch een pendelbusje voor die arme kindjes. Schoolgeld ook gelijk maar wat omhoog. }>

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:38

JMJ schreef:
Na het parkeren de inrit blokkeren met graskuil balen en 25 euro vragen om uit te rijden, dan is het snel over met de parkeeroverlast.

Lijkt me een goed plan.


Ik snap vaak niet waar die ouders tegenwoordig allemaal mee bezig zijn. De basisschool hier in het dorp zie je hetzelfde, allemaal door mama tot aan de deur gebracht. Wij fietsten gelukkig gewoon, beetje zelfstandigheid kan geen kwaad.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:42

De manege is ook een pensionstal. Dus vanaf zeker 8u is het terrein al geopend. Het terrein is inderdaad ook niet gigantisch qua parkeer gelegenheid, maar er is ruimte zat voor hen die daar hoort.
Met name in de middag blokkeren ze zelfs de in/uitrit met 1-2 autos om er te wachten op hun kinderen die er zogenaamd al aan komen!
Ik vind het een creatieve actie :+ door deze ingang te blokkeren hadden ze geen keus en moesten ze die 200m wel verder lopen/fietsen :+ al strompelde sommige met fiets en al over de balen heen.

Laerkens Beauty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Connaisseur, Delaja, DotBot, Flubberboot, Gigixponys, janneke584, Latinnnn, Lisanne_S, lizy29, neline11, Nientsje, rider, Rinkex, WillemijnL, Wpaard, zonnetje1903 en 84 bezoekers