In gesprek met Daniel Deusser in Hong Kong

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13855
Geregistreerd: 20-04-16

In gesprek met Daniel Deusser in Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 12:27

*Bokt.nl / Equnews
Springen

Afbeelding
Daniel Deusser met Cornet d'Amour. Foto: Dirk Caremans /FEI


Daniel Deusser was met Cornet d’Amour met één duidelijk doel naar Hong Kong afgezakt: de Longines Grand Prix van Hong Kong op zijn naam schrijven. Als hij in zijn doel slaagde, stond enkel een overwinning in de Longines Grand Prix van New York nog tussen zijn doel: de Super Grand Slam winnen. Een overwinning in deze Grand Prix’ zou hem een bonus van 2,5 miljoen opleveren. Het mocht echter niet zijn: met een knaller van een tijd reed Patrice Delaveau naar de overwinning in de Grand Prix van Hong Kong. Deusser moet zijn Grand Slam droom dus voor minstens één jaar opbrengen.

Was de Super Grand Slam Indoor echt een vooropgesteld doel voor je?
Een vooropgesteld doel zou ik niet zeggen, maar als je de Grand Prix van Parijs op je naam kan schrijven, begin je natuurlijk te dromen. Ik denk ook echt dat ik er vandaag alles aan gedaan heb om de overwinning in Hong Kong in de wacht te slepen, maar Patrice was gewoon sneller.

Ben je toch nog tevreden van je concours hier?
Zeker en vast. Ik ben ook echt heel blij met Cornet vandaag. Hij heeft echt enorm hard zijn best gedaan en uiteindelijk kwamen we ook maar net tekort voor de overwinning.

Dacht je na je ronde dat je genoeg had gedaan om de overwinning hier binnen te halen?
Zoals ik al zei was ik enorm tevreden van mijn ronde ja. Ik heb wel een galopsprong meer gereden naar de combinatie omdat dat voor mij en mijn paard de veiligste optie was. Ik wist ook dat andere ruiters hier misschien een galopsprong minder konden maken, maar ik wilde het risico niet nemen. In deze sport weet je nooit zeker of je genoeg hebt gedaan en dat is ook het mooie eraan. Patrice heeft een super goede ronde gereden en ik denk dus ook dat hij vandaag de verdiende winnaar is.

Je maakt nu niet langer kans op de Super Grand Slam. Betekent dit dat je in New York niet meer aan de start zal komen?
Nee helemaal niet. New York is een prachtige setting en het staat dus zeker nog op mijn planning. Ik hoop daar ook goede resultaten te kunnen neerzetten, misschien kan ik de Grand Prix van New York dan alsnog op mijn naam schrijven.

Wat vind je van het concours hier in Hong Kong?
Ik vond het erg leuk om hier te rijden. Het publiek van Hong Kong is ook geweldig. Ze leven enorm mee met de sport. Het is voor ons ruiters erg leuk om voor zo een publiek te rijden. Dit motiveert de paarden ook. Een paard dat in een lege arena, zonder publiek op de tribunes, moet springen, zal anders springen dan een paard dat in een volle arena binnen komt. Kortom: ik vind het een prachtig evenement en ik wens de organisatie nog veel succes bij hun volgende edities!

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, FCSA, goldenarrow, ImkeTarek, maroes, Unit, WonderBron en 7 bezoekers