Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 10:03

Omroep Brabant / Facebook
Overige
Ingezonden door bokker Renske_W

Afbeelding

Drie keer per dag bezoekt de 19-jarige Chiara Curcuruto haar paard Eros. Hij staat in een stal in de buurt van het Eindhovens stadsdeel Woensel. Net nu Chiara op vakantie is in Oostenrijk gebeurde er iets verschrikkelijks: onbekende daders plakten vuurwerk op de hals van Eros. "Hij was heel paniekerig", vertelt de aangeslagen Eindhovense.

Zondagochtend kreeg Chiara een verontrustend telefoontje van een vriendin die tijdens haar vakantie voor Eros zorgt. "Hij stond binnen in de stal", vertelt Chiara vanaf haar vakantieadres. "De daders zijn binnengedrongen, hebben zijn halsdeken afgedaan en het vuurwerk met zwarte tape op zijn hals geplakt, precies op de plek waar zijn slagader zit."

Wonder boven wonder kwam het onschuldige dier er redelijk goed vanaf. "Het vuurwerk is afgegaan, maar hij heeft gelukkig alleen schroeiplekken opgelopen." Eros heeft wel veel stress. "Hij durfde zijn stal niet meer in. Hij was heel bang", aldus Chiara. "Mijn vader moest hem op een andere plek eten geven."

Chiara’s moeder gaat woensdag aangifte doen. Eerder kan niet vanwege de carnavalsdrukte bij de politie. Of het een gerichte actie is, weet Chiara niet. "Ik heb wel een raar gevoel. Hij staat daar nu alleen en ik ben heel ver weg. Ik weet niet wat er nog kan komen."
Bovendien is het niet de eerste keer dat er iets gebeurt. De shetlander van Chiara is tijdens haar vakantie al twee keer weggelopen. In een wei tegenover de stal van Eros zijn eerder de staarten van paarden afgeknipt. Volgens de Eindhovense worden nu camera’s en schrikdraad geplaatst bij de stal.

Chiara denkt erover om haar paard te verplaatsen, maar dat is een lastige keuze. Eros is opgegroeid in die kudde. "Ik hoop gewoon dat het geen gerichte actie is", zegt Chiara. "Dat hij niet bang hoeft te zijn. En dat de dader snel wordt gevonden."
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 13-02-18 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeelding toegevoegd

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.



Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:06

Ongelooflijk!!! :n

#Trots op de boeren
Trotse moeder van 2 prachtige kinderen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:07

Ja.. vertel je paard maar dat ie niet bang hoeft te zijn..

Wat een idioten!

Geen gerichte actie? Per ongeluk op de hals geplakt?
Camera's en stroom op het hek.. en flink ook!
Vreselijk!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:11

Wat een randdebielen, hoe kan je dat grappig vinden?..

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:13

%) %) %) Hoe verzin je zoiets, dat snap ik al niet. 8)7

Ik weet dat het niet mag, maar... mocht de dader gevonden worden. Plak hem dan ook ff wat vuurwerk met zwarte tape om zijn bakkes. }:)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:13

IMJ schreef:
Ja.. vertel je paard maar dat ie niet bang hoeft te zijn..

Wat een idioten!

Geen gerichte actie? Per ongeluk op de hals geplakt?
Camera's en stroom op het hek.. en flink ook!
Vreselijk!

ik vermoed dat ze bedoelt een gerichte actie tegen haar of haar paard.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:15

wat erg..

wel toevallig dat het beide keren presies is, wanneer ze op vakantie is.. dus hopelijk ind geen gerichte actie. Echt wat een idioten zoiets doe je toch niet.. hoe komen ze er ook op...

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:16

Dan spoor je echt niet.. :n

Ik denk dat ik het zo onveilig had gevonden, voor mij was het reden om mijn paard te verhuizen.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:17

Vreselijk! Wat bezielt je dan.. :? :r

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:19

Ik had gister weer naast mijn paard gestaan en waarschijnlijk had vriend mij als ijsklontje moeten wegdragen na een paar dagen. No way dat ik mijn paard daar nog achterliet met een goed gevoel.

Idioten achterlijke **** mensen.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:25

Ik ook niet hoor. Haalde hem direct weg

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:31

Ach, wat erg ook dat dat dan precies gebeurt als je net weg bent...
Maar gewoon bijzonder zieke actie. Een paard expres laten schrikken met vuurwerk vind ik al vrij ziek (al snapt dat deel van me dat alles wil begrijpen nog wel dat dat een bijzondere vorm van 'humor' is, leuk, dieren laten schrikken, en dan niet beseffen wat je aanricht, maar leg dan een komkommer achter je eigen kat, dát is 'grappig') maar zo expres er op plakken vind ik echt ernstig fout ongeacht het idee erachter.
Ik ben niet zo van oog om oog, maar kan me heel goed indenken dat veel mensen het een geinig idee zouden vinden om de dader(s) ook eens met duct tape en plofspullen te behandelen...

Ik zou daar ook niet meer met een rustig gevoel mijn paard achterlaten, zeker niet als er al eerder gekke dingen zijn gebeurd. Inderdaad, weghalen. Hoe sneu ook voor het dier dat hij dan van zijn vaste plek en kudde af zou moeten, altijd nog beter dan dat die zieke geesten een nog spannender experiment verzinnen.

Sterkte voor het meisje en het paard. Hopelijk komt het dier er nog wel overheen, gelukkig dat ie in ieder geval geen ernstigere schade heeft opgelopen. En het zou fijn zijn als de daders gepakt kunnen worden.

* Love Always 1991 - 2018 *

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:33

Als er al staarten afgeknipt werden, ponys losliepen en nu dit gebeurt is het niet bepaald een veilige omgeving.... ik zou ze allang weggehaald hebben...

Goedgekeurd onderschrift :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:36

De dingen die ik met dit soort mensen wil doen...

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:49

Ik word hier eigenlijk vooral heel erg verdrietig van... Hoe ziek ben je dan... :\
Ik vrees ook dat ik de knol desnoods in de woonkamer zou zetten maar die bleef daar niet staan.. :\

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:00

Dit is geen kwajongensstreek meer. Vreselijk!

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:02

Gadverdamme :r Wat ben je een walgelijk, miezerig persoon als je zoiets in je hoofd haalt. Verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:30

Babootje schreef:
Dit is geen kwajongensstreek meer. Vreselijk!

Dat noem ik inderdaad ook geen kwajongensstreek meer. Dat paard is van zijn leven nooit meer op zijn gemak in een stal als ze hem er nog in krijgen. :\

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:44

Ik fiets geregeld langs die wei.De schuilstal die erin staat is ook met graffiti bespoten,daarvoor moeten ze ook in de (goed omheinde) wei gaan.Dit moet echt bij de politie aangegeven,en die moeten meteen tijd maken en niet pas na carnaval! Ik raad de eigenaresse aan om een journalist van het Eindhovens dagblad te laten komen. Mogelijk komen er dan tips over de dader(s).

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:45

Wat een imbecielen. Wat een zieke actie. Zoiets verzin je toch niet? Ff een Cobra 6 aan z'n pols binden. Dan weet je zeker dat hij geen hand meer heeft, en voor de rest van zijn leven(als ie nog leeft) met een gehoorbeschadiging rond loopt.

Wat een zieke geest. :(

Reite dein Pferd vorwärts, und richte es gerade.!
Celva B +11 L1 + 10 L2 + 10 M1 +10 M2 +10 Z1 + 9.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:20

chimello schreef:
De dingen die ik met dit soort mensen wil doen...

Ik wil gerust meehelpen }:)

Snap dat soort mensendaden ook écht niet. Maar ook steeds als meisje op vakantie is. Lijkt me dat het dan meer een wraakactie ofzo is. Iemand die weet dat ze op vakantie is.

Paard zal bij komend eindejaar volledig gepanikeerd zijn als ze voorwerk afschieten. Hopelijk kan de angst voor de stal wel nog getraind worden.

Leef en laat leven.

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:22

Oppakken, opsluiten en sleutel weggooien :wave:

Walgelijk.

[o]

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:28

anjali schreef:
Ik fiets geregeld langs die wei.De schuilstal die erin staat is ook met graffiti bespoten,daarvoor moeten ze ook in de (goed omheinde) wei gaan.Dit moet echt bij de politie aangegeven,en die moeten meteen tijd maken en niet pas na carnaval! Ik raad de eigenaresse aan om een journalist van het Eindhovens dagblad te laten komen. Mogelijk komen er dan tips over de dader(s).

Je loopt een beetje achter :D
Politie is sowieso al ingelicht

https://www.ed.nl/eindhoven/vuurwerk-op ... ~a755ed88/

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:32

%) -O- :r

Echt, wat moet je wel niet denken om dit soort dingen te willen en te gaan doen.. 8)7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ginny135, R0SE, sterregoud, xBeauuu en 32 bezoekers