Nieuwe amazone voor Formidable

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Nieuwe amazone voor Formidable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 14:20

Facebook NRPS Stamboek
Transfer


Formidable, de enige goedgekeurde zoon van de onlangs overleden dressuurhengst Florett AS, heeft een nieuwe amazone. Annet Mulder, op Bokt bekend als AM_Horses, rijdt Formidable en brengt de hengst nu succesvol uit in de klasse Z1.

Zij startte de hengst afgelopen oktober in de klasse M1 en was binnen vijf weken ook door de klasse M2. Na haar opleiding paard en sport in Breda is Annet sinds kort werkzaam op Stal Kruissewegje in Heinkenszand (Zld), het dekstation waar Formidable (mv. Ulster x Abgar xx) beschikbaar is voor de fokkerij. Het eerste veulen van Formidable van dit seizoen is overigens al geboren.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Nieuwe amazone voor Formidable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:42

Annet mulder is op bokt, beter bekend als AM_horses.

daarbij is Formidable ook van haar, dus zo vreemd is het niet, als ze hem zelf rijdt :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Nieuwe amazone voor Formidable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:14

Klopt Ketaki, ik volg haar topic ook met Formidable'tje in de maak. Wel leuk dat het even meegenomen wordt in het nieuws. Ik vraag mij wel af wat Formidable hiervoor liep, hij was toch als eens LT?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:20

Mer1980 schreef:
Klopt Ketaki, ik volg haar topic ook met Formidable'tje in de maak. Wel leuk dat het even meegenomen wordt in het nieuws. Ik vraag mij wel af wat Formidable hiervoor liep, hij was toch als eens LT?

dacht ik juist niet.


werd geloof iok nog niet eerder dan Z uitgebracht.

formidable was namelijk broodmager, toen zij hem kocht.
uiteindelijk is dit het resultaat :)

inamulder
Berichten: 189
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:30

Laatst bijgewerkt door inamulder op 07-02-18 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Nieuwe amazone voor Formidable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:31


AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:32

Leuk stukje!
Ik kan niks anders zeggen dan dat het een geweldig paard is. Kan heel fijn bewegen en word steeds sterker. Hij is super lief, is echt mijn maatje geworden :D

De vorige amazone heeft hem in het Z2 uitgebracht. We trainen nu op Z2/zz-licht niveau. Hij treed al heel makkelijk aan, met een vlug achterbeen. Springt echt prachtige wissels en hij vind ze echt geweldig <3

Zelf verwacht ik één veulen dit jaar, hierboven is het topic al genoemd. Meer volgers zijn altijd welkom ;)
We hebben nu nog 2, twee jarige van Formidable en deze lijken veel belovend.


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Het jonge spul <3

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:22

lijkt het jonge spul, meer op de moederskant of juist op de kant van formidable Annet :) :)

inamulder
Berichten: 189
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:31

Ketaki schreef:
lijkt het jonge spul, meer op de moederskant of juist op de kant van formidable Annet :) :)


Annet is druk aan het werk, daarom reageer ik even tussendoor :j

Beide jonge paarden hebben veel uitstraling en bovengemiddelde beweging van papa.
Ook van andere nakomelingen kunnen wij wel zeggen dat vooral bovengemiddelde beweging, uitstraling van
papa hebben ge-erft. Daarnaast is het karakter van beide jonge paarden meewerkend en sociaal, naar zowel mens als andere paarden.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:02

Bedankt voor de aanvulling Annet en Ina! Leuke foto's van Formidable en zijn nakomelingen :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Nieuwe amazone voor Formidable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:47

De website en facebook pagina had ik inderdaad al eens gevonden ;) wat super dat hij zo goed terecht is gekomen. Ik zal hem volgen, misschien is het wat voor mijn merrie in 2019... Voor dit jaar had ik al een andere keuze gemaakt.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

inamulder
Berichten: 189
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:15

Nissima schreef:
Bedankt voor de aanvulling Annet en Ina! Leuke foto's van Formidable en zijn nakomelingen :)


Graag gedaan, momenteel is Annet in Genemuiden Para-internationale dressuur wedstrijd, waar zij groomt voor 2 para-ruiters.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, DotBot, ImkeTarek, larapurdy, Melzazu, OmgiliBot, Prins85, Rensjee, Rijsa, Room_Soesje, Ubermetrics, WillemijnL en 100 bezoekers