Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melody7

Berichten: 13681
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 23:15

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Deze maand in Bokkers vertellen beantwoord Bokker tess_84 een aantal vragen. Samen met haar man verhuisde zij naar Duitsland waar ze hard werken om drie vakantiewoningen te openen!

* Hoe lang wonen jullie al in Duitsland?
Wij wonen sinds september 2014 in Duitsland, iets meer dan drie jaar dus alweer!

* Wanneer ontstond het idee om vakantiewoningen te beginnen?
Mijn man en ik speelden al langer met het idee om ooit, later, als we op pensioen gingen, vakantiewoningen uit te baten in "Frankrijk ofzo". Door omstandigheden - manlief die zijn job niet echt graag meer deed, wij die een huis wilden met meer plaats voor de paarden en honden, maar dat niet vonden binnen ons budget - werd later "Frankrijk ofzo" Duitsland. In augustus 2013 gingen we op vakantie in Beieren (een totaal andere regio dan waar we uiteindelijk terecht gekomen zijn) en we waren beide op slag verliefd. Thuisgekomen zijn we meteen op internet beginnen kijken naar huizen binnen een redelijke afstand van België, met genoeg grond voor onze paarden en plaats genoeg om vakantiewoningen te maken. Dat vonden we in Eckersweiler, een klein dorpje in Rheinland-Pfalz, op de grens met Saarland.
Afbeelding

* Hoeveel vakantiewoningen willen jullie maken?
We gaan drie vakantiewoningen uitbaten met elk een volwaardige keuken en badkamer. Twee vakantiewoningen zullen voor vier personen zijn (met twee slaapkamers) en één vakantiewoning voor 6 personen (twee etages, op de bovenverdieping drie slaapkamers en badkamer).

* Hoe lang zijn jullie al bezig met de bouw, en hoe lang denken jullie hier nog mee bezig te zijn?

We zijn in juni 2015 officieel begonnen met verbouwen, op het moment dat we onze bouwvergunning gekregen hebben. Daarvoor hadden we echter al de weide voor de paarden in orde gebracht en waren we al begonnen met de afbraakwerken (daarvoor is geen vergunning nodig hier)
We plannen in de zomer van 2018 te kunnen beginnen met verhuren.
We doen bijna alles zelf. Het enige dat we uitbesteden / uitbesteed hebben is: het plaatsen van de ramen, het plaatsen van de verwarmingsinstallatie, het vernieuwen van het dak (inclusief zonneboilers) en de grondwerken. De rest doen we zelf.

* Zijn jullie actief op zoek geweest naar precies zo'n plekje als wat jullie nu hebben of liepen jullie hier tegen aan?
Na onze reis in Beieren zijn we gewoon op internet beginnen zoeken naar een huis dat aan onze eisen voldeed (rustig gelegen, veel plaats voor paarden en honden, niet te ver van België ivm meenemen van eigen honden en/of paarden). Toevallig zijn we dan in Eckersweiler terecht gekomen. We hebben nog wel een paar huizen in de buurt bekeken, maar dit was liefde op het eerste gezicht! Dan is het allemaal heel snel gegaan, in november 2013 zijn we gaan kijken, in december 2013 hebben we getekend bij de notaris. We zijn uiteindelijk pas in september het jaar erna verhuisd, omdat we beide nog ons werk moesten opzeggen en ons huis in België moest nog verkocht worden.
Afbeelding

* Wat willen jullie aan gaan bieden in de vakantiewoningen?
Wij richten ons op mensen die op zoek zijn naar natuur en rust. Bovendien zijn de trouwe viervoeters bij ons meer dan welkom. Zowel honden als paarden kunnen mee op vakantie. Voor honden zal niet extra betaald moeten worden, voor paarden een bedrag per dag, hoe hoog dit zal zijn, staat echter nog niet vast.

* Hoe kwamen jullie erop om ook vakanties met eigen paard aan te bieden?

We wonen hier in zo'n mooie streek dat we die graag ook door andere mensen willen laten ontdekken. We hopen natuurlijk dat later de gasten er even veel van genieten als wij! Komt er nog bij dat ik zelf veel vrienden heb met paarden en die toch ook graag met paard op vakantie gaan.
Het oorspronkelijke idee was om enkel als doelgroep mensen met hun hond te nemen, maar omdat we nu echt veel plaats hebben (in totaal 11 hectare), dachten we, waarom ook geen paarden?

* Wat voor faciliteiten hebben jullie straks voor de paarden?

Voor de paarden zullen we een schuilstal met weide aanbieden. Indien gewenst kan een paddock voorzien worden en hooi.
Afbeelding

* Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?
Eerst en vooral nu zo snel mogelijk de vakantiewoningen afwerken! Dan kijken we verder waar nog vraag naar is, maar we hebben wel nog heel wat ideeën. GPS-verhuur, begeleide wandelingen (de burgemeester heeft zich al kandidaat gesteld :) ) , cursussen en workshops over paard- en hondgerelateerde onderwerpen, we willen graag nog andere dieren (geitjes, kippen, ...), we hebben bijen en willen zelf onze honing maken, van onze appels en peren willen we sap maken, ...

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


Monique1963

Berichten: 8522
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:41

Hé wat leuk Tess! Deze foto's kende ik nog niet.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Palmera

Berichten: 9440
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:38

Ach, wat leuk om zo eens het verhaal erachter te lezen! :)

Hopelijk kunnen jullie al die goede toekomst ideeën ten uitvoer brengen. Heel veel succes, en wellicht dat ik in een hele verre toekomst eens bij jullie kom wandelen.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 04:28

Leuk Tess om het hele verhaal zo eens van begin tot eind te lezen!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Mlies
Berichten: 14144
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 05:32

Wat ontzettend leuk zeg!
Ik wil graag nog eens een workshopweek met honden in het buitenland organiseren, wie weet kan dat ooit bij jullie. :D

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

wortel115

Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 07:13

Tess wat super leuk om het hele verhaal eens te lezen!

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 07:48

Wat super om zo weer het hele verhaal te lezen. Toch voelt het als de dag van gisteren toen je in het emigratie topic verscheen.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:25

Dank jullie wel, dames!

Monique, dat zijn foto's van voor jouw tijd in het topic, denk ik! :j

Mlies, zo'n workshopweek zal inderdaad mogelijk zijn! We zullen plaats hebben voor 14 personen en we zijn van plan om op de zolder van de schuur (boven de vakantiehuisjes) een ruimte te maken waar theorielessen kunnen plaatsvinden.

Palmera, dank je wel! :*

Daffie, gaat snel hé! :wow:

(beetje sluikreclame, links naar onze Facebook-pagina en website staan in mijn onderschrift!)

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:35

Hai Tessa, wat een leuk stuk. Je foto's komen mooi uit hier in dit stukje. Ik duim dat jullie dit jaar kunnen gaan uitbaten.

jokari

Berichten: 8759
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:31

Hahaha wandelingen onder begeleiding van de burgemeester, zalig. :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:27

Heel tof Tessa! Inderdaad leuk om een stukje achtergrondverhaal te lezen. Op naar het eerste jaar dat jullie open gaan!

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:00

jokari schreef:
Hahaha wandelingen onder begeleiding van de burgemeester, zalig. :D


Hij heeft het zelf aangeboden! :D Hij telt af tot aan zijn pensioen (in maanden :') ) en wil graag wandelingen begeleiden en in de winter bij sneeuw wandelingen met sneeuwschoenen! Hij ziet het echt volledig zitten!

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:07

Erg leuk om te lezen, en ook leuk om een beeld erbij te krijgen met de foto’s!

josien_m_
Berichten: 2333
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:17

Nou Tessa, dan meld ik me graag met een workshop"Leren van paarden"!
Tegen die tijd heb ik ook nog leuke geitjes of schaapjes voor je.. Ik heb momenteel een Somalieschaapje aan de fles binnen.
Geweldig allemaal!

Anoniem

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:34

Wat gaaf zeg!

Donnatella

Berichten: 427
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:09

Super leuk. Jullie zijn goed bezig!

MoonWencke

Berichten: 5442
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:30

Leuk Tessa! Beetje reclame op Bokt ;) Dat de burgermeester zo enthousiast is, helpt natuurlijk ook enorm.

(Klein vraagje; zijn jullie nou in September 2014 naar Duitsland verhuisd? Dan moet de aankoop toch in 2013 zijn geweest? Of lees ik het nou verkeerd)

.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:47

MoonWencke schreef:
Leuk Tessa! Beetje reclame op Bokt ;) Dat de burgermeester zo enthousiast is, helpt natuurlijk ook enorm.

(Klein vraagje; zijn jullie nou in September 2014 naar Duitsland verhuisd? Dan moet de aankoop toch in 2013 zijn geweest? Of lees ik het nou verkeerd)


Reclame is altijd leuk inderdaad! De buren reageren allemaal enthousiast gelukkig! We waren een beetje bang, want vakantiehuisjes, brengt natuurlijk ook meer drukte mee, en dat in zo'n rustig dorpje. Maar dat valt echt goed mee. Onze burgemeester woont schuin tegenover ons, we hebben dus regelmatig ook informeel contact, heel fijn!

Oeps! Foutje in mijn tijdslijn! We hebben inderdaad al in 2013 gekocht en zijn bijna een jaar later verhuisd, in 2014!

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:48

josien_m_ schreef:
Nou Tessa, dan meld ik me graag met een workshop"Leren van paarden"!
Tegen die tijd heb ik ook nog leuke geitjes of schaapjes voor je.. Ik heb momenteel een Somalieschaapje aan de fles binnen.
Geweldig allemaal!


Super leuk! We hopen echt wel zulke workshops aan te trekken, vinden we zelf ook heel interessant en in denk dat onze rustige omgeving ook helpt als ontspanning.
Heb even opgezocht op Somalieschaap, ken ze niet! Klopt het dat ze een zwart hoofd en een wit lijf hebben?

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

josien_m_
Berichten: 2333
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:31

Ja dat klopt, het zijn haarschaapjes, ze hebben geen wol. En ze hebben ook een vetstaart, de volwassen dieren slaan vet in hun staartwortel op voor magere tijden. Die hebben ze hier bij ons natuurlijk niet. Op dit moment is hij (Hanibal) wakker en kluift op alles wat hij tegekomt, nu het snoer van de computer! Ook kan dit soort schapen op alle tijden van het jaar lammeren want in Afrika zijn er natuurlijk niet zulke seizoenen.
Maar ik ga zeker een keer bij jullie langskomen en het lijkt me geweldig daar in die mooie omgeving zo'n workshop te doen of b.v. mindfulness met paarden.

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bokkers vertellen: tess_84 in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:16

Wat gaaf zeg, en knap dat jullie alles zelf doen.

Ik wil jullie heel veel succes ermee wensen en hoop dat het een groot succes zal worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:17

tess_84 schreef:
Oeps! Foutje in mijn tijdslijn! We hebben inderdaad al in 2013 gekocht en zijn bijna een jaar later verhuisd, in 2014!

Ik heb het even voor je aangepast in de OP, klopt het zo?

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:56

Nissima schreef:
tess_84 schreef:
Oeps! Foutje in mijn tijdslijn! We hebben inderdaad al in 2013 gekocht en zijn bijna een jaar later verhuisd, in 2014!

Ik heb het even voor je aangepast in de OP, klopt het zo?


_/-\o_ _/-\o_ Ja, dank je wel!

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:57

josien_m_ schreef:
Ja dat klopt, het zijn haarschaapjes, ze hebben geen wol. En ze hebben ook een vetstaart, de volwassen dieren slaan vet in hun staartwortel op voor magere tijden. Die hebben ze hier bij ons natuurlijk niet. Op dit moment is hij (Hanibal) wakker en kluift op alles wat hij tegekomt, nu het snoer van de computer! Ook kan dit soort schapen op alle tijden van het jaar lammeren want in Afrika zijn er natuurlijk niet zulke seizoenen.
Maar ik ga zeker een keer bij jullie langskomen en het lijkt me geweldig daar in die mooie omgeving zo'n workshop te doen of b.v. mindfulness met paarden.


Klinkt leuk! Loopt hij gewoon bij jullie binnen dan nu? Schattig! <3 Hoe oud is Hanibal?

Zou ik echt super leuk vinden als je langskomt als we klaar zijn! Mindfulness gaat hier ook perfect, veel mogelijkheden om tot rust te komen :j


Elisa2, dank je wel voor de succeswensen!!

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, Balou_k, Freekfuchs, hagelslag, maava, nano, pluisje88, XladyX en 14 bezoekers

cron