[VIDEO]Harrie Smolders ongenaakbaar in wereldbeker Mechelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14028
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Harrie Smolders ongenaakbaar in wereldbeker Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 20:39

knhs
Springen

Afbeelding
Harrie Smolders en Zinius in Mechelen. Foto: FEI/Dirk Caremans

Met een fenomenale barrage heeft springruiter Harrie Smolders de Wereldbekerkwalificatie in Mechelen gewonnen. De zoveelste zege dit jaar voor de man in absolute topvorm. Smolders won ditmaal met zijn paard Zinius. Smolders: “Al mijn doelen voor 2017 heb ik ongeveer bereikt, daarmee is het voor mij echt een ongelofelijk jaar geworden.”

Zeven combinaties wisten middels een foutloze eerste omloop door te dringen tot de barrage van de wereldbekerkwalificatie in Mechelen. Daaronder de Nederlandse toppers Harrie Smolders en Leopold van Asten. Smolders ging als vierde van start in de barrage en reed een fenomenale ronde waarvan duidelijk was dat het niet makkelijk sneller ging. Dat bleek ook wel want alle ruiters na hem beten zich stuk op de tijd. Leopold van Asten kwam met vier strafpunten uiteindelijk op plaats 7.

Ongelofelijk jaar voor Smolders

Voor Smolders is deze winst een bekroning op een ongelofelijk jaar. “Ik had deze week al aangegeven in de Belgische pers dat ik mijn zinnen had gezet op deze wedstrijd, maar dan moet het natuurlijk nog wel even gebeuren”, vertelt Smolders.
“Bijna al mijn doelen voor 2017 heb ik bereikt en daarmee is het echt een ongelofelijk jaar geworden. Ook Zinius heeft mijn verwachtingen nog weer overtroffen. Hij liep steeds een beetje in de schaduw van mijn toppaarden Don en Emerald, maar nu die even rust hebben kreeg hij de kans zich te laten zien. Dat heeft hij echt fantastisch opgepakt. Ik wist dat hij goed was, maar hij overtreft zelfs mijn verwachtingen. Ik wilde winnen vandaag of verliezen, niet tweede worden. Na mij kwamen nog een paar hele snelle ruiters, maar toen ik de ring uitkwam wist ik wel al dat het moeilijk zou worden voor hun. Het is echt een super afsluiting van het jaar. ”

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


De Zweed Henrick von Eckermann met Mary Lou werd uiteindelijk tweede, Italiaan Lorenzo de Luca met Halifax van het Kluizenbos derde.

Von Eckerman gaat nu aan de leiding in het klassement van de West-Europese League van het wereldbekerklassement. Smolders haalde onlangs in Londen zijn eerste wereldbekerpunten en samen met de 20 van vandaag is hij onderweg naar een plaats die recht geeft op een startplaats in de finale. Smolders staat nu op plaats 22, de beste 18 ruiters uit de West Europese League mogen naar de finale. Maikel van der Vleuten was niet in Mechelen, maar staat er op plaats 12 ook goed voor.

Uitslag Wereldbekerkwalificatie Mechelen:

1. Harrie Smolders (Lage Mierde) – Zinius, 0/0-38.19 sec
2. Henrik von Eckermann (Zwe) – Mary Lou, 0/0- 38.74 sec
3. Lorenzo de Luca (Ita) – Halifax van het Kluizebos, 0/0- 39.97 sec
7. Leopold van Asten (Duizel) – VDL Groep Zidane, 0/4 – 41.71 sec

Kijk hier voor de volledige uitslag.