16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 16:57

*RTV Drenthe
Overige


Ze is pas 16 jaar en bij haar paard Patrick zitten geen papieren. Maar toch heeft dressuuramazone Romy Vreugdenhil uit Odoornerveen het geschopt tot de zware tour. Een bijzondere prestatie.

Met de tweede plaats in de Intermédiaire I pakte ze afgelopen weekend in Zuidwolde het benodigde winstpunt. Dat geeft haar nu toegang tot de Intermédiaire II

Van pony doorgegroeid tot paard
De 9-jarige ruin werd dus niet bewust gefokt voor de topsport. De ouders van Romy waren vooral op zoek naar een brave pony voor hun toen pas 12-jarige dochter. Romy begon met hem in de L2, bij de pony's. Maar toen Patrick begin 2015 opnieuw gemeten moest worden, bleek hij doorgegroeid te zijn tot paard. En dus rijdt Romy sinds haar veertiende al tussen de volwassen ruiters.

Op naar de passage en piaffe...

Romy mag nu met Patrick starten in de Intermédiaire II. Ze is dan nog één niveau verwijderd van de Grand Prix. Daar reed bijvoorbeeld Adelinde Cornelissen uit Beilen met haar Parzival. Maar de laatste stappen zijn nog pittig. Met de hulp van Loes Corsel, zelf topdressuuramazone, is ze voorzichtig begonnen aan de oefenstof van de Intermédiaire II.

"Daar wordt ook de piaffe en de passage gevraagd. Dat gaat heel veel kracht kosten. Hoe zich dat ontwikkelt weet ik niet. We willen ook hierin het paard niet forceren. Als hij het gaat doen is het mooi, als het niet lukt is er geen man overboord. Dan blijven we in de lichte tour", zegt Corsel, die in Coevorden een eigen dressuurstal heeft.

Opvolging voor Patrick?
Thuis in de wei in Odoornerveen staan al twee jonge potentiële opvolgers voor Patrick. Door alle successen is de belangstelling voor het paard gegroeid. Uiteindelijk is hij wel te koop, maar de ouders van Romy zijn daar niet actief mee bezig. Alleen voor een heel serieus bedrag wisselt Patrick van eigenaar, zodat Romy de mogelijkheid krijgt om verder te groeien in de sport.

Kijk voor een filmpje op rtvdrenthe.nl.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 31-12-17 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:07

Wat een mooi positief verhaal van een leuke amazone met een heel leuk paard. Fijn als je ouders helemaal achter je staan.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:09

Leuk filmpje en een voorbeeld voor velen!

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:14

Wat een leuk artikel!

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:19

Bij de titel had ik een soort pony/koudbloed kruising in gedachte, maar ze rijdt dus gewoon op een wat grover warmbloedpaard :+ Wél vind ik dit wel inspirerend voor de 'normale' ruiters zonder rijke ouders of sponsoren dat ze het ook ver kunnen schoppen op een paard met een wat lager prijskaartje :j

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:33

Toppers, jullie komen er wel en Loes Corsel is een gedreven fijne instructrice. Succes

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:46

Genieten toch!! Alles is mogelijk....ook in de paardensport.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:13

Heel mooi om te horen "als ie iets kan voor een zes en dat zijn limiet is moet je er geen 7 van maken want dat houdt ie niet vol."
Als De gehele paardensport dát advies nu eens zou op volgen..

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:25

Ik vind het een mooi duo.
Romy, zo jong en al zo goed. Petje af.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:27

Nette amazone met een leuk paard, hoop dat ze haar dromen waar kan maken en dat Patrick gewoon bij hun mag blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:29

Wat leuk dit! Krijg je instant een blij gevoel van!

Anoniem

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:38

Ik vind ze allemaal leuk. Dat paard, die instructrice, die ouders en dat meisje zelf, wat is ze relaxed en nuchter. En ze vindt haar paard gewoon heel lief, daar had ze me <3
En dan ook nog eens gewoon echt zo een goede prestatie leveren +:)+

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:45

Wat een onwijs leuk filmpje, ik word er helemaal blij van. *\o/* Ik wens jullie heel veel geluk en succes toe samen!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:45

Wat een gaaf filmpje!
Dat je met een ‘simpele knol’ zo ver kan komen, daar heb ik echt heel veel respect voor!

Wat een topprestatie :j

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:55

Ik vind de "simpele knol" minder bijzonder dan haar leeftijd. Normaal zou ze gewoon bij de pony's rijden en pas over 2 jaar doorstromen naar de paarden.
Ouders kunnen zich natuurlijk best wat permitteren: 2 jonge paarden aan huis als opvolger, leuke vrachtwagen en (veel) lessen.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:05

Ik vind er niks speciaals aan qua papierloos? genoeg die hogere sport halen zonder papieren. wat ik altijd zeg is dat je niet op papieren rijd maar op het paard. papieren is een leuke bijzaak.

wat ik bijzonder vind is haar leeftijd en doorzettingsvermogen om een pony tot en in deze klasse te kunnen rijden.

Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:07

Dit doet mij denken aan mijn vader, hij had 40 jaar ook het geld en de middelen niet maar met behulp van de eigenaar van de stal (gaf hem 2 paarden, groot rijbewijs, veewagen en betaalde zijn lessen bij een Grandprix Amazone) heeft hij ook met een vosruin zonder papieren die het ook tot de lichte tour heeft geschopt. Helaas toen na overname van de stal moeten stoppen, omdat hij het zelf niet kon bekostigen anders had hij nog hoger kunnen komen.

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:11

Ik volg Romy al een hele tijd, zoooo knap wat ze bereikt! En ze blijft ook gewoon lief en benaderbaar, niets arrogants aan haar. Superleuk!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:31

Knap om te zien! Hopelijk zien wij haar ooit in de GrandPrix verschijnen! En wie weet op de OS! Ze ziet er een paardvriendelijke amazone uit. Hopelijk houdt ze deze vriendelijke rijhouding goed vast. Complimentje aan amazone, ouders en de instructrice! Een topteam zo te zien :-)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:50

Geweldig! Moet je je voorstellen dat je op de GP eruit gereden wordt door een 16 jarig meisje met haar papierloze knol :D

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:07

Kijk, papieren zeggen lang niet altijd alles. Leuk artikel!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:22

Op dat niveau is een papierloze knol uniek, net als de leeftijd van dit meisje. Erg leuk filmpje ook. Fijn dat ze stimulerende ouders heeft die in haar investeren. Dat geluk heeft lang niet iedereen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:34

Mooie dikke staart heeft die Patrick. Fijn dat ze er beide zoveel plezier in hebben.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:55

Piekosjj schreef:
Bij de titel had ik een soort pony/koudbloed kruising in gedachte, maar ze rijdt dus gewoon op een wat grover warmbloedpaard :+ Wél vind ik dit wel inspirerend voor de 'normale' ruiters zonder rijke ouders of sponsoren dat ze het ook ver kunnen schoppen op een paard met een wat lager prijskaartje :j


Die ouders zijn natuurlijk niet armlastig hè, als ze hun dochter het land door kunnen rijden voor wedstrijden en al die lessen etc kunnen betalen. Heel veel ‘normale ruiters’ hebben die mogelijkheden niet. En het is best een leuk paardje, papierloos maar ook geen 500,- euro paardenmarkt paard.

Maar het is een leuke meid en een leuk paardje en het is wel een lange neus naar de soms wat al te pretentieuze dressuursport. En dat zien we graag zo te lezen :Y)

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: 16-jarige Romy richting de zware tour met papierloze Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 04:40

Wat een heerlijk feelgood topic
Leuk paard en wat top van het meisje dat ze zo nuchter blijft. Ik denk dat deze instructrice die niet van het dwingen en overvragen is heel goed bij hun past.