Harrie Smolders vierde in vijfsterren Grand Prix Genève

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Harrie Smolders vierde in vijfsterren Grand Prix Genève

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 22:19

KNHS
Springen

Afbeelding
Harrie Smolders met Don VHP Z. Foto door Richard Juilliart / FEI.

Harrie Smolders (Lage Mierde) is met zijn tophengst Don VHP Z als vierde geëindigd in de vijfsterren Rolex Grote Prijs van Genève, een van de meest prestigieuze van het indoorseizoen en onderdeel van de Rolex Grand Slam. Smolders moest als eerste van start in de barrage, reed wederom foutloos, maar zag zijn tijd van 46.48 seconden verbeterd worden door drie concurrenten. De winst ging naar de nummer 1 van de wereld, de Amerikaan Kent Farrington.

Harrie Smolders was de eerste die er in slaagde om foutloos te blijven over het bijzonder zware parcours van de Rolex Grote Prijs in de immense hal in Geneve. Weer was het zijn paard Don VHP Z die alle balken in de lepels liet liggen. Ook in de barrage lukte dat en ze finishten in de tijd van 46.89 seconden. Ondanks de grote galopsprongen van Don VHP Z leek de tijd te verbeteren. Dat lukte de Zweed Henrik von Eckermann, de Belg Gregory Wathelet en winnaar Kent Farrington.
De vierde plaats in een van de hoogste gedoteerde Grote Prijzen leverde Smolders 120.000 euro op en de nodige punten voor de wereldranglijst waarop hij de huidige nummer 5 is. “In de barrage waren de hindernissen niet hoog genoeg voor mij om het verschil te maken. Dat moet ik op snelheid iets doen wat eigenlijk onmogelijk is. Ik ben super tevreden met deze vierde plek”, vertelt Smolders. “Dit was het maximale en daarmee moet ik ook tevreden zijn. Ik was beste ruiter van het concours. Don VHP Z heeft weer fantastisch gesprongen. Hij krijgt nu een verdiende vakantie tot het buitenseizoen volgend jaar.”

Zaterdagavond reed Harrie Smolders zijn hengst Don VHP Z al naar de zesde plaats in de Rolex Top 10 final met de beste 10 ruiters van de wereldranglijst. Landgenoot Maikel van der Vleuten, de huidige nummer 6 van de wereldranglijst, werd hierin achtste met VDL Groep Verdi TN.
Met zijn andere paard Zinius won Smolders op donderdag al de hoofdrubriek in Geneve en was vrijdagavond derde in de belangrijkste proef van de dag in Geneve.

Uitslag Rolex Grand Prix CSI5* Geneve, 1.60m
1. Kent Farrington (USA), Gazelle (v.Kashmir van Schutttershof), 0 – 0, 44.96 sec
2. Henrik von Eckermann (Zwe), Mary Lou (v.Montendro), 0 – 0, 45.49 sec
3. Gregory Wathellet (Bel), Coree (v.Cornet Obolensky), 0 – 0, 45.69 sec
4. Harrie Smolders (Lage Mierde), Don VHP Z (v.Diamant de Semilly), 0 – 0, 46.89 sec
21. Jeroen Dubbeldam (Weerselo), Zenith SFN (v.Rash), 5 - 5, 63.93 sec

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Harrie Smolders vierde in vijfsterren Grand Prix Genève

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:43

top top top!! Fijne ruiter, gaaf paard! *\o/*