Colonels Smoking Gun NRHA Ten Million Dollar Sire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Colonels Smoking Gun NRHA Ten Million Dollar Sire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 09:36

*Western
Fokkerij, Western

Afbeelding
Gunner.
foto: http://www.nrha.com

De wereldberoemde hengst 'Gunner' (AQHA Colonels Smoking Gun, APHA Colonels Smokingun) is de nieuwste NRHA Ten Million Dollar Sire. De mijlpaal is bereikt op de onlangs verreden NRHA Futurity. 'Gunner' is hiermee de tweede hengst die zich Ten Million Dollar Sire mag noemen.

Het gaat heel hard met 'Gunner', want in september 2012 werd hij benoemd tot 4 million dollar sire, in mei 2013 tot 5 million dollar sire, in 2014 tot 6 million dollar sire en in april 2015 tot 7 million dollar sire. Vorig jaar in februari konden we melden dat de hengst alweer de 8 miljoen had bereikt en in mei 2017 de 9 miljoen dollar grens. Nu nog voor het einde van 2017 alweer een miljoen verder.

'Gunner' (geboren in 1993) won zelf de Reserve titel op de 1996 Open NRHA Futurity met Clint Haverty. Vijf jaar later won hij (2001) de USET National Reining Championship met Bryant Pace. De hengst won zelf bijna $175.000,- aan prijzengeld in zijn carriƩre. In 2003 kwam 'Gunner' in the NRHA Hall Of Fame.

'Gunner' is 3 jaar geleden op de leeftijd van 20 jaar overleden. Hij was op dat moment in eigendom van Tim en Colleen McQuay.

Gerelateerd bericht: [VN] Colonels Smoking Gun is NRHA Nine Million Dollar Sire

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Colonels Smoking Gun NRHA Ten Million Dollar Sire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:50

Gunner is mijn favoriete hengst in de Westernsport, in hoeverre ik daar verstand van heb want dat is 0 :=

Ik heb ook geen idee wat een 'Ten Million Dollar Sire' is. Houd dat in hoeveel nakomelingen hij heeft of hoeveel hij heeft opgebracht ofzo? :o?

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Colonels Smoking Gun NRHA Ten Million Dollar Sire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:55

Dat is wat zn nakomelingen in prijzengeld bij elkaar hebben gewonnen dacht ik.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Colonels Smoking Gun NRHA Ten Million Dollar Sire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:01

Zoals bij het al eerder geplaatst bericht over hem gevraagd was is een beetje meer uitleg voor een leek wel handig!