Britt Dekker: Eve hielp mij door periode van rouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Britt Dekker: Eve hielp mij door periode van rouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 16:57

Bokt.nl / Algemeen Dagblad
Overige

Afbeelding
Britt en Eve op Horse Event. Foto door Leo

Bekende Nederlander, presentatrice van PaardenpraatTV en bovenal fanatiek amazone Britt Dekker vertelt aan het Algemeen Dagblad dat, in de moeilijke periode na het overlijden van haar vader, haar paard Eve haar grote steun is geweest. Iets wat veel Bokkers ongetwijfeld zullen herkennen.

Een maand geleden kwam Willem Dekker ten val in zijn bakkerij. Hij overleed vrij snel hierna. De 25-jarige Dekker mist haar vader ontzettend en vertelt dat haar paard Eve de enige reden was dat ze nog uit haar bed kwam. "Ze heeft me ook heel veel steun gegeven door elke dag haar beste beentje voor te zetten", schrijft Dekker onder een foto van haar en Eve op Instagram.

Op het moment zijn Dekker en Eve samen geselecteerd voor de Noord-Hollandse kampioenschappen. Hiermee, geeft Dekker aan, is ze een stap dichter bij haar droom om op de Nederlandse Kampioenschappen mee te kunnen rijden.

Bekijk hier de post van Britt Dekker op Instagram.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 13-12-17 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Britt Dekker: Eve was de enige reden waarvoor ik opstond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:58

Ik dacht even dat Eve overleden was na het lezen van de titel :o
Kan me voorstellen dat ze veel steun aan het paard heeft gehad na zoiets :j

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:19

Azmay schreef:
Ik dacht even dat Eve overleden was na het lezen van de titel :o
Kan me voorstellen dat ze veel steun aan het paard heeft gehad na zoiets :j



Precies dit dus :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:20

Kim_Evendi schreef:
Azmay schreef:
Ik dacht even dat Eve overleden was na het lezen van de titel :o
Kan me voorstellen dat ze veel steun aan het paard heeft gehad na zoiets :j



Precies dit dus :evaw:


Yep, ik ook.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Britt Dekker: Eve was de enige reden waarvoor ik opstond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:33

Wat zou de mensheid zonder paarden moeten!
Ik denk dat menig mens (veel) troost kan halen uit de paarden :)

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Britt Dekker: Eve was de enige reden waarvoor ik opstond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:32

Ik begrijp haar volkomen.
Maar ik vind dit geen voorpagina nieuws...

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:33

Wie?

Goof

Berichten: 28783
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:54

Jodi93 schreef:
Ik begrijp haar volkomen.
Maar ik vind dit geen voorpagina nieuws...


Ik vraag me af of er ook een voorpaginanieuwsbericht komt als 1 van de ouders van de bokkers komt te overlijden en desbetreffende bokker haalt veel steun uit zijn/haar paard? Dat wordt wekelijkse kost dan.
Wat een stompzinnig topic.

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Britt Dekker: Eve was de enige reden waarvoor ik opstond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:58

Tjonge jonge. Wat een non- nieuws.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:01

Goof schreef:
Jodi93 schreef:
Ik begrijp haar volkomen.
Maar ik vind dit geen voorpagina nieuws...


Ik vraag me af of er ook een voorpaginanieuwsbericht komt als 1 van de ouders van de bokkers komt te overlijden en desbetreffende bokker haalt veel steun uit zijn/haar paard? Dat wordt wekelijkse kost dan.
Wat een stompzinnig topic.

Volledig mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:01

Wanneer je een artikel niet op de voorpagina vindt passen, dan kun je hierover contact opnemen met de nieuwsredactie :j
Bedenk wel dat sinds de nieuwe verdeling, het nieuws anders wordt geplaatst dan voorheen, denk aan de community etc, zij kunnen verder ook toelichten waarom er is gekozen om dit wel te plaatsen.
Ook bestaat er alleen nog maar de voorpagina, er is geen andere pagina meer om nieuws te laten zien.

Je kunt het nieuwsredactie account een privébericht sturen of één van de nieuwsredactieleden zelf, te herkennen aan hun paarse naam.

Over Bokkers is trouwens het community gedeelte, dus als het topic opvalt of iemand nomineert het voor bijvoorbeeld het virtuele bloemetje dan komt het ook op de voorpagina.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Britt Dekker: Eve was de enige reden waarvoor ik opstond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:06

Ik vind het wel leuk om te lezen! Nouja de reden is natuurlijk niet leuk, maar ik vind het voor haar heel fijn dat ze steun bij haar paard kan helen. :j

Tuurlijk zijn er zoveel bokkers die dit ook meemaken, maar je moet toch een onderscheid maken. Ik denk dat het ook meer om de mooie, achterliggende gedachte gaat.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:11

Waarom zou het geen voorpaginanieuws zijn voor Bokt?

Britt Dekker is een redelijk bekende amazone toch? Qua haar "bekende Nederlanderschap" valt me op dat ze het etiket "dom blondje" opgeplakt heeft (gekregen). Moet je eens goed op haar gaan letten, dan valt wellicht op met hoeveel intelligentie zij die rol speelt.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:12

[***] schreef:
Wanneer je een artikel niet op de voorpagina vindt passen, dan kun je hierover contact opnemen met de nieuwsredactie :j
.

Die zitten te wachten op 100plus berichten over een mening van bokkers over wat er op de nieuwspagina staat? Denk dat dit werkbaarder is, maar goed ik ben misschien simpel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:16

danzzz schreef:
[***] schreef:
Wanneer je een artikel niet op de voorpagina vindt passen, dan kun je hierover contact opnemen met de nieuwsredactie :j
.

Die zitten te wachten op 100plus berichten over een mening van bokkers over wat er op de nieuwspagina staat? Denk dat dit werkbaarder is, maar goed ik ben misschien simpel


Dit is niet werkbaarder, dit is onhandiger want het komt niet altijd aan bij de nieuwsreactie op deze manier, zij zijn alweer druk bezig om nieuws te verzamelen, stukken te schrijven, foto's verzamelen en andere zaken die erbij komen kijken.

Je kunt dan beter even een bericht sturen, sneller, makkelijker, handiger en dan blijft dit topic netjes ontopic en kunnen degene die wel op het artikel willen reageren en erover willen praten dat gewoon doen zonder de offtopic reacties tussendoor :j

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:42

Maflinger_S schreef:
valt me op dat ze het etiket "dom blondje" opgeplakt heeft (gekregen).


Daar heeft ze zelf voor gekozen door zich zo voor te doen in de eerste paar programma's waar ze aan mee deed. ;)
Zo is ze bekend geworden en dat "dom blondje" act heeft ze idd reeds laten varen. Volgens mij heeft zij prima ondernemersinzicht, of anders een team achter zich staan die dat heeft.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Britt Dekker: Eve was de enige reden waarvoor ik opstond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:42

Wat mij dan weer opvalt: ze heeft zich reeds geplaatst voor de regiokamioenschappen. Hier (Brabant) moeten er nog een aantal selecties verreden worden. Zijn ze in Noord-Holland al achter de rug dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:45

Heb niet mee gekregen dat haar vader is overleden dus ik schrok ook even en dacht dat eve was overleden..
Waarom dit voorpagina nieuws is kan ik wel begrijpen, ze is sowieso voor de jeugd een grote naam in de paardenwereld met paardenpraat tv dus ja, soms vraag ik me ook af waarom een verhaal over dat één van de Nederlandse topruiters weer eens een wedstrijd heeft gewonnen voor de zoveelste keer ook voorpagina nieuws is, maar dan klik ik het gewoon weer weg als ik het niet interessant vind..

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:46

Maflinger_S schreef:
Waarom zou het geen voorpaginanieuws zijn voor Bokt?

Britt Dekker is een redelijk bekende amazone toch? Qua haar "bekende Nederlanderschap" valt me op dat ze het etiket "dom blondje" opgeplakt heeft (gekregen). Moet je eens goed op haar gaan letten, dan valt wellicht op met hoeveel intelligentie zij die rol speelt.

Mooi gezegd!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:48

Wijsje schreef:
Wat mij dan weer opvalt: ze heeft zich reeds geplaatst voor de regiokamioenschappen. Hier (Brabant) moeten er nog een aantal selecties verreden worden. Zijn ze in Noord-Holland al achter de rug dan?

Noord Holland doet niet meer aan kringkampioenschappen.

Tijdens de aangewezen selectiewedstrijden moet je 3x62% of 1x68% rijden en dan ben je direct geplaatst voor het regiokampioenschap.
Britt heeft 68% gereden op een selectiewedstrijd, dus is geplaatst voor de regio.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:51

Ben ik de enige die dit soort uitspraken altijd enorm kwetsend vind voor familie en andere naasten?
want feitelijk zeggen mensen dan dat hun moeder/broer/zus geen reden genoeg is om voor te blijven leven/op te staan. Vind dat altijd vreselijke uitspraken.

zelfs lang nadat je over je depressie heen bent, ver nadat je paard al over de groene weiden jaagt, echoeen zulke woorden nog door het hoofd van je familie. sterker nog, ze zullen altijd zich zorgen blijven maken, ook al beweer je dan nog zo hard dat alles goed gaat.. Immers als ze toen niet voldoende reden waren om voor op te staan/om voor te blijven leven.. wat is er dan voor reden om aan te nemen dat bij een volgende aanleiding familie wel voldoende reden is :(.

zelf heb ik de woorden ook gesproken horen worden.. inmiddels al zo'n 10 jaar terug.. maar ze galmen nog altijd door mijn hoofd. want die 'stok' achter de deur is er niet meer.. En wat als nu ooit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:25

elenaMM77 schreef:
Ben ik de enige die dit soort uitspraken altijd enorm kwetsend vind voor familie en andere naasten?
want feitelijk zeggen mensen dan dat hun moeder/broer/zus geen reden genoeg is om voor te blijven leven/op te staan. Vind dat altijd vreselijke uitspraken.

zelfs lang nadat je over je depressie heen bent, ver nadat je paard al over de groene weiden jaagt, echoeen zulke woorden nog door het hoofd van je familie. sterker nog, ze zullen altijd zich zorgen blijven maken, ook al beweer je dan nog zo hard dat alles goed gaat.. Immers als ze toen niet voldoende reden waren om voor op te staan/om voor te blijven leven.. wat is er dan voor reden om aan te nemen dat bij een volgende aanleiding familie wel voldoende reden is :(.

zelf heb ik de woorden ook gesproken horen worden.. inmiddels al zo'n 10 jaar terug.. maar ze galmen nog altijd door mijn hoofd. want die 'stok' achter de deur is er niet meer.. En wat als nu ooit?


Tja ik ben ook zwaar depressief geweest en met alle respect mijn familie, hulpverleners of whatever hebben me er niet uit kunnen helpen, mijn paard wel.. Iedereen weet dat ook maar ik heb nog nooit te horen gekregen dat zij zich daardoor tekort geschoten voelden, contact met mensen of familie is voor mij ook heel anders dan een band met een dier.

Anoniem

Re: Britt Dekker: Eve hielp mij door periode van rouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:26

Ik heb de titel aangepast om hem duidelijker te maken :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:31

Annet_Dottie schreef:
Tja ik ben ook zwaar depressief geweest en met alle respect mijn familie, hulpverleners of whatever hebben me er niet uit kunnen helpen, mijn paard wel.. Iedereen weet dat ook maar ik heb nog nooit te horen gekregen dat zij zich daardoor tekort geschoten voelden, contact met mensen of familie is voor mij ook heel anders dan een band met een dier.


Ik zeg niet dat zij zich daardoor te kort gedaan, of geschoten voelen (overigens zullen ze jou dat ook niet zomaar zeggen.. juist door die woorden). Dat een paard je kan helpen met verwerken, of een dier.. ja, dat kan zeker en dat mag ook zeker gemeld worden. Maar dat je zonder je dier er niet meer geweest zou zijn, of niet zou opstaan. dat gaat als een mes door de mensen om je heen. En, dat zeggen ze ook niet zomaar tegen je.. immers volgens jou kon niemand je helpen of gaf niets je dan de motivatie om door te gaan behalve het dier.. Wat nu als dat dier straks weg is, en je raakt onverhoopt depressief. Ik heb mij meermaals dodelijk zorgen gemaakt.. omdat ik dezelfde woorden te horen heb gekregen en dat dier in kwestie er dus niet meer is.. Ergo, er is nu geen reden meer om op te staan, of door te gaan als er iets gebeurd.

Natuurlijk kan je dier je er doorheen helpen.. maar ik vraag mij af hoe nodig het is, om de mensen om je heen te laten weten en voelen dat zij er niet toe deden op dat punt en jou geen reden geven/gaven om door te gaan. want dat is wel de keerzijde van de woorden en het zorgt wel voor een bepaalde angst wanneer het dier weggevallen is of ooit zal wegvallen. een angst die je niet meer zult kunnen wegnemen in de meeste gevallen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:33

Wijsje schreef:
Wat mij dan weer opvalt: ze heeft zich reeds geplaatst voor de regiokamioenschappen. Hier (Brabant) moeten er nog een aantal selecties verreden worden. Zijn ze in Noord-Holland al achter de rug dan?


Hier (gelderland) zijn ook alle 3 de selecties al geweest. De verdeelsleutel is enkel nog niet bekend