Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 16:34

Brabants Dagblad
Overige


Een veertienjarige Tilburgse beschuldigt de eigenaar van haar verzorgpaard van verkrachting. Tegen de 66-jarige man werd vrijdag in de rechtbank in Breda twee jaar cel geƫist, plus een halfjaar voorwaardelijk.

De man ontkent dat hij aan het meisje heeft gezeten. Het zou in augustus 2015 zijn gebeurd. Het meisje kende de man toen al ruim een jaar en ze reden bijna wekelijks naar het paard.

Lees het gehele artikel op www.bd.nl.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Tilburger veroordeeld voor misbruik 14-jarige verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:42

Tja, altijd sneu... van die welles-nietes verhalen jaren na de feiten. Wat onwijs erg voor het meisje als het daadwerkelijk gebeurd is en wat verschrikkelijk voor de man als het om een valse beschuldiging gaat. Maar die kans is helaas weer klein, DNA komt niet door je paardrijbroek en je onderbroek heen. Wat ik dan weer vreemd vind is dat het DNA 'uit de familielijn van de verdachte' komt. DNA geeft toch uitsluitsel? Het is toch gewoon jouw DNA of het is dat niet? Beetje vaag vind ik dat

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:45

triest.... :(

volgens mij is het zo dat, als ze niet het gehele DNA kunnen vinden, ze wel een bepaalde link met familie kunnen maken bijvoorbeeld.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:15

Kan het ook zijn dat de verdachte nog geen DNA heeft (willen) afstaan, maar dat er een match was met een familie lid van hem in de database en het DNA wat bij het meisje werd gevonden?

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:42

LBLGypsyCobs schreef:
Kan het ook zijn dat de verdachte nog geen DNA heeft (willen) afstaan, maar dat er een match was met een familie lid van hem in de database en het DNA wat bij het meisje werd gevonden?


Zoiets denk ik ook idd.. :j

Wat erg weer.. :(

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:50

Ik weet wel de eigenaar van mijn vorige paard wilde eigenlijk nooit alleen met mij op stap. Niet omdat hij me ooit met een vinger aan zou raken, maar hij was bang voor praat of dit soort dingen

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:05

Heleennn schreef:
Tja, altijd sneu... van die welles-nietes verhalen jaren na de feiten. Wat onwijs erg voor het meisje als het daadwerkelijk gebeurd is en wat verschrikkelijk voor de man als het om een valse beschuldiging gaat.


Het is geen welles nietes zaak.
Tenminste: een verdachte heeft het volste recht om te zwijgen of te ontkennen.
En een van de taken van de zedenrechercheur is er op letten dat het geen valse beschuldiging is.

Citaat:
Maar die kans is helaas weer klein, DNA komt niet door je paardrijbroek en je onderbroek heen.

Hoezo dat dan...?
Ongewenst sexueel binnendringen, daar kan dna bij komen kijken.
Het kan op je kleren zitten, onder je nagels - en het bewijs kan op andere manieren rond komen.

Als menstruerende vrouw kan ik melden dat dna uitstekend door onderbroek en rijbroek heen kunnen.
En er zijn strafbare feiten mogelijk terwijl je kleren aan zijn en intact blijven.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:38

Citaat:
Maar die kans is helaas weer klein, DNA komt niet door je paardrijbroek en je onderbroek heen.

Citaat:
Hoezo dat dan...?
Ongewenst sexueel binnendringen, daar kan dna bij komen kijken.
Het kan op je kleren zitten, onder je nagels - en het bewijs kan op andere manieren rond komen.
.

Ze zegt juist; dat de kans klein is dat het om een valse beschuldiging gaat omdat er niet zomaar DNA in je onderbroek terecht komt.

Wel een treurige zaak ! Er was laatst iemand die een boek geschreven heeft over seksueel misbruik binnen de paarden wereld om jonge meisjes te behoeden voor dit soort gebeurtenissen !

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:07

Inderdaad daisyjazz, ik denk dat janneke2 me niet goed begrepen heeft.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:14

Het is helaas heel makkelijk voor een vrouw om te roepen dat ze misbruikt zijn.. En je hoort helaas vaak genoeg dat sommige vrouwen/meisjes dit verzinnen om aandacht.. Maar je ziet het ook overal op social media, hoeveel #metoo's zijn er ondertussen al? En hoeveel van die vrouwen zijn daadwerkelijk misbruikt.

IK ZEG NIET DAT DAT HIER HET GEVAL IS!!

Het is zo makkelijk om een man hiervan te beschuldigen, dat het steeds vaker in twijfel word getrokken.

Maar de man waar het over gaat is vaak meteen de goorste smeerlap en krijgt van alles naar zijn kop gesmeten.

Ik zeg onschuldig tot tegendeel is bewezen. En dan bedoel ik niet DNA van familie maar echte harde bewijzen.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:44

CharmingS schreef:
Het is helaas heel makkelijk voor een vrouw om te roepen dat ze misbruikt zijn.. En je hoort helaas vaak genoeg dat sommige vrouwen/meisjes dit verzinnen om aandacht..

Dit gaat over een aangifte, dat is iets anders dan zo maar wat roepen.
Zedenrechercheurs zijn vakmensen die letten op valse aangiften.
Citaat:
Maar je ziet het ook overal op social media, hoeveel #metoo's zijn er ondertussen al? En hoeveel van die vrouwen zijn daadwerkelijk misbruikt.

...hoeveel sexueel geweld is er?
Denk just for "fun" even aan de roomse kerk - en dat we het eigenlijk allemaal wel wisten...
Citaat:
IK ZEG NIET DAT DAT HIER HET GEVAL IS!!

Heel belangrijk...!!!!
Citaat:
Het is zo makkelijk om een man hiervan te beschuldigen, dat het steeds vaker in twijfel word getrokken.

Noch in MeToo noch daarbuiten: vertellen over sexueel misbruikt zijn is niet makkelijk.
Ik zeg het maar even voor alle duidelijkheid.
MeToo verlaagt wel een drempel: de schaamte, de eenzaamheid, 'wat heb ik toch fout gedaan' vermindert. Ik was ook verbaasd over de eerste MeToo op mijn Facebook 'zij ook?'
En het was enkel de mededeling 'ook ik heb ervaring met sexueel grensoverschrijdend gedrag'.

En als je DNA niet ziet als hard bewijs, wat dan wel? Drie getuigen...?
(Ik denk 1) dat er sperma was - en dat 2) het dna van familie plus 3) het verhaal in de aangifte samen het bewijs vormen. Het oorspronkelijke bericht is niet glashelder, maar ik vind sperma erg hard bewijs.)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Tilburger verdacht van misbruik 14-jarige bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:53

@ Janneke, je hebt me geciteerd dus ik weet dat je hebt gelezen dat ik niet zeg dat het hier het geval is.

Het enige wat ik wil zeggen is dat er ook vaak genoeg valse aangiftes worden gedaan, omdat het moeilijk te bewijzen is of het nu wel of niet is gebeurd. En dan is het inderdaad aan de politie om dit uit te zoeken.

Een kennis van mij heeft 4 paarden en had wat jonge meiden rond lopen die zijn paarden reden. Nu wou een meisje op wedstrijd alleen vond deze man dat ze daar nog wat meer voor moesten trainen voor hij daar een trailer voor ging aanschaffen. Dit meisje was toen boos geworden en had de andere meisjes opgebutst om tegen hun ouders te zeggen dat hij hun op bepaalde plaatsen had betast.
Hij heeft hiervoor op het politie bureau gezeten en beschuldigd van misbruik, tot een van die meiden haar geweten begon te knagen en alles heeft opgebiecht.
Denk dat je niet wil weten hoe het leven van die man op zijn kop is gezet, hij was bijna alles kwijt wat hem lief was.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:58

Dat is in feite ook misbruik. Misbruik heeft altijd te maken met macht, en waar die macht ligt is niet altijd eenduidig te benoemen, zo blijkt uit dit voorbeeld. Het beroerde is dat dit soort meiden/vrouwen het moeilijker maken voor de echte vrouwelijke slachtoffers. De 'me too'-campagne zou daar ook wel aandacht aan mogen besteden.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:06

Janneke2 schreef:
CharmingS schreef:
Het is helaas heel makkelijk voor een vrouw om te roepen dat ze misbruikt zijn.. En je hoort helaas vaak genoeg dat sommige vrouwen/meisjes dit verzinnen om aandacht..

Dit gaat over een aangifte, dat is iets anders dan zo maar wat roepen.
Zedenrechercheurs zijn vakmensen die letten op valse aangiften.
Citaat:
Maar je ziet het ook overal op social media, hoeveel #metoo's zijn er ondertussen al? En hoeveel van die vrouwen zijn daadwerkelijk misbruikt.

...hoeveel sexueel geweld is er?
Denk just for "fun" even aan de roomse kerk - en dat we het eigenlijk allemaal wel wisten...
Citaat:
IK ZEG NIET DAT DAT HIER HET GEVAL IS!!

Heel belangrijk...!!!!
Citaat:
Het is zo makkelijk om een man hiervan te beschuldigen, dat het steeds vaker in twijfel word getrokken.

Noch in MeToo noch daarbuiten: vertellen over sexueel misbruikt zijn is niet makkelijk.
Ik zeg het maar even voor alle duidelijkheid.
MeToo verlaagt wel een drempel: de schaamte, de eenzaamheid, 'wat heb ik toch fout gedaan' vermindert. Ik was ook verbaasd over de eerste MeToo op mijn Facebook 'zij ook?'
En het was enkel de mededeling 'ook ik heb ervaring met sexueel grensoverschrijdend gedrag'.

En als je DNA niet ziet als hard bewijs, wat dan wel? Drie getuigen...?
(Ik denk 1) dat er sperma was - en dat 2) het dna van familie plus 3) het verhaal in de aangifte samen het bewijs vormen. Het oorspronkelijke bericht is niet glashelder, maar ik vind sperma erg hard bewijs.)


Er staat alleen nergens in het artikel dat er sperma is aangetroffen of dat er sprake is geweest van penetratie. Neemt niet weg dat, als het allemaal kloppend is, dat het natuurlijk verschrikkelijk moet zijn geweest voor het meisje. Maar ik ben het eens met CharmingS, onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:12

Heleennn schreef:
Tja, altijd sneu... van die welles-nietes verhalen jaren na de feiten. Wat onwijs erg voor het meisje als het daadwerkelijk gebeurd is en wat verschrikkelijk voor de man als het om een valse beschuldiging gaat. Maar die kans is helaas weer klein, DNA komt niet door je paardrijbroek en je onderbroek heen. Wat ik dan weer vreemd vind is dat het DNA 'uit de familielijn van de verdachte' komt. DNA geeft toch uitsluitsel? Het is toch gewoon jouw DNA of het is dat niet? Beetje vaag vind ik dat

Neehoor, DNA geeft geen uitsluitsel, het is altijd een ruwe schatting en komt dus eigenlijk enkel van pas als je vb. 2 verdachten hebt die niet uit dezelfde familie komen. (Ik zit in m'n masterjaar criminologie)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:25

Ach nee, wat erg voor dat meisje...

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:20

CharmingS schreef:
Het enige wat ik wil zeggen is dat er ook vaak genoeg valse aangiftes worden gedaan, omdat het moeilijk te bewijzen is of het nu wel of niet is gebeurd. En dan is het inderdaad aan de politie om dit uit te zoeken.

Over woorden kunnen we eindeloos debatteren - iedere valse beschuldiging is er 1 te veel, en een valse aangifte is gewoon strafbaar.
Ik weet niet hoe vaak het voorkomt, maar het komt voor.
De vakmensen bij de zedenrecherche hebben het doorgaans 'halverwege' wel in de gaten en proberen te achterhalen wat er wel aan de hand is.
Citaat:
Een kennis van mij heeft 4 paarden en had wat jonge meiden rond lopen die zijn paarden reden. Nu wou een meisje op wedstrijd alleen vond deze man dat ze daar nog wat meer voor moesten trainen voor hij daar een trailer voor ging aanschaffen. Dit meisje was toen boos geworden en had de andere meisjes opgebutst om tegen hun ouders te zeggen dat hij hun op bepaalde plaatsen had betast.
Hij heeft hiervoor op het politie bureau gezeten en beschuldigd van misbruik, tot een van die meiden haar geweten begon te knagen en alles heeft opgebiecht.
Denk dat je niet wil weten hoe het leven van die man op zijn kop is gezet, hij was bijna alles kwijt wat hem lief was.

Op dit soort troela's zit ik in de verste verte niet te wachten. -:(-
(Er is al sexueel geweld genoeg, nee - te veel. Extra erbij verzinnen:"nee".)
In dit verhaal begint het ook niet met een valse aangifte, maar met een roddelcampagne. Ik ben eerder geneigd te denken dat de zedenpolitie de waarheid boven tafel kreeg.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:27

PureSG schreef:
Er staat alleen nergens in het artikel dat er sperma is aangetroffen of dat er sprake is geweest van penetratie. Neemt niet weg dat, als het allemaal kloppend is, dat het natuurlijk verschrikkelijk moet zijn geweest voor het meisje. Maar ik ben het eens met CharmingS, onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.

Vertel me eens andere opties over hoe DNA uit zijn familie lijn in dat meisje haar onderbroek gekomen is?
Als het nu op haar rijbroek zat zou ik mogelijk nog dingen kunnen verzinnen. Maar in haar onderbroek?