Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo *Update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:12

Er was toch begin dit jaar een paard beschoten in de buurt van Zaltbommel?
Die moest geopereerd worden, dus knap dat bij deze pony het zonder dierenarts hulp genezen is ....

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:26

Kabouterdans schreef:
Er was toch begin dit jaar een paard beschoten in de buurt van Zaltbommel?
Die moest geopereerd worden, dus knap dat bij deze pony het zonder dierenarts hulp genezen is ....


Ja precies..

Vind het ergens wel een beetje sneu voor deze man en hoop dat hij inziet dat het helaas niet zo makkelijk als dat hij denkt. Maar iets is er niet goed in de bovenkamer lijkt me :')

Edit: Ik heb net eens ingezoomd op de foto en je ziet inderdaad kale plekjes, maar dit lijkt eerder op schimmel :))

Anoniem

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:36

Nou charming, dat je er niet in gelooft (ik ook niet) is prima, maar wat respectvoller kan wel he >;)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:38

VivaLaVida schreef:
Nou charming, dat je er niet in gelooft (ik ook niet) is prima, maar wat respectvoller kan wel he >;)



Pff ik ben zoals ik ben, als je mij respectloos vind mag jij dat :) Maar zo bedoel ik het in ieder geval niet..

Vind het echt oprecht heel erg vervelend voor deze man!! Maar hij zaait wel paniek om zichzelf in de bekendheid te zetten.. Vind ik niet echt getuigen van respect :)

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:48

Zo zijn er ook Facebookgroepen waarin mensen geesten kunnen zien in elkaars foto's. Vind dat echt om te gieren. :=

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:14

Iedereen mag van mij geloven wat ze willen, ik moet zeggen dat ik om die geesten dingen ook altijd wel kan lachen..

Alleen iemand zoals deze man zegt dat hij kan genezen door middel van naar een foto te staren. Er zullen altijd mensen zijn die dat willen of kunnen geloven. Zou toch vervelend zijn als iemand zijn of haar dier door hem laat "behandelen" terwijl het dier eigenlijk een DA nodig heeft en daardoor niet de hulp krijgt die hij/zij nodig heeft.

Dus eigenlijk is deze meneer een kwakzalver of hij nou goede bedoelingen heeft of niet.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:18

Ik geloof wel dat mensen vanaf een foto iets kunnen doen door hun mind op een mens of dier te richten maar zo kunnen ze geen kogeltjes hagel verwijderen, dat gelooft volgends mij ook niemand.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:21

spatter schreef:
Ik geloof wel dat mensen vanaf een foto iets kunnen doen door hun mind op een mens of dier te richten maar zo kunnen ze geen kogeltjes hagel verwijderen, dat gelooft volgends mij ook niemand.

Inderdaad.
Onze hele omgeving bestaat uit energie en ik denk dus ook dat daar wat mee gedaan kan worden en dat het voelbaar zou kunnen zijn.
Maar geen mens die dit gaat geloven.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:21

Kijk maar eens op facebook op zijn pagina, zijn genoeg mensen die hem dus oprecht geloven :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:22

Die zijn dan net zo gek als hem.
Ach ja er lopen meer gekken los dan er vast zitten :+

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:29

Nouja ik vind het niet erg, als ze maar hun gekheid bij houden. En niemand er mee lastigvallen.
Maar denk dat dit toch wel wat paniek heeft veroorzaakt bij (paarden)mensen in de buurt.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:33

Ik zeg ook niet dat geesten oid niet bestaan. Maar bij een vlekje op de camera lens een foto maken en vervolgens vragen wie dat is.. :') Mijn punt was meer dat er best veel van 'zulke' groepen zijn.

Maar eigenlijk is het dus fake news? :x

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:38

xRivaldo schreef:
Ik zeg ook niet dat geesten oid niet bestaan. Maar bij een vlekje op de camera lens een foto maken en vervolgens vragen wie dat is.. :') Mijn punt was meer dat er best veel van 'zulke' groepen zijn.

Maar eigenlijk is het dus fake news? :x



Ja fake nieuws, arme man haha :+ :')

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:20

CharmingS schreef:
xRivaldo schreef:
Ik zeg ook niet dat geesten oid niet bestaan. Maar bij een vlekje op de camera lens een foto maken en vervolgens vragen wie dat is.. :') Mijn punt was meer dat er best veel van 'zulke' groepen zijn.

Maar eigenlijk is het dus fake news? :x



Ja fake nieuws, arme man haha :+ :')


Hij heeft het wel geschopt tot aan voorpagina nieuws op Bokt hoor! :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:48

Edit- na het zien van de fb posts van deze meneer ben ik toch ook wel erg sceptisch. Hij lijkt in ieder geval meer moeite te doen zijn al dan niet aanwezige gave níet te bewijzen dan wel

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:50

Heb ondertussen een discussie met hem op facebook :') En heb het ondertussen al weer opgegeven haha
Hij gaat morgen rontgenfoto's laten maken :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:53

nu ik in je profiel kijk zie ik dat jij degene bent die volhoudend maar zeer correct vragen stelt :)

Ik moet mijn keutel aangaande mijn eerste reactie naar je toch wel intrekken- bij deze *ploep* keutel ingetrokken ;p

Als er foto's gemaakt worden, zal waarschijnlijk blijken dat er niets in zit, want door de gaven is de pony zo snel genezen dat de hagel er haast weer terug uitschoot
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-11-17 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:56

khirshanta schreef:
nu ik in je profiel kijk zie ik dat jij degene bent die volhoudend maar zeer correct vraagtekens stelt :)

Ik moet mijn keutel aangaande mijn eerste reactie naar je toch wel intrekken- bij deze *ploep* keutel ingetrokken ;p


Heb geen reden om niet netjes te blijven, deze meneer geloofd er waarschijnlijk heilig in dat hij mensen kan helpen via foto's, vind ik prima hoor. Maar je moet me geen onzin gaan verkopen want dan duw ik je netjes met je neus in de feiten :D

Ben erg benieuwd naar de rontgenfotos en hoop dat hij die ook online gooit :')

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:39


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:45

Die man heeft er echt een paar loshangen daarboven hoor.. kijk voor de grap maar eens op zijn pagina op facebook..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:47

Begrijp ik nu goed dat het dier hoefbevangen is, en er geen andere maatregelen worden genomen dan even een hoefsmid langs laten komen? :=

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:52

Hij kan zeker ook op afstand hoeven bekappen 8)7

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:55

Ja dat zie je goed 8nnemiek, en die komen morgen controleren of er een is geweest. Maar hij is er heilig van overtuigd dat zijn paard echt is beschoten..

En maar volhouden dat hij zijn paard in een week heeft genezen.. Hij wou er zelfs komende week ritjes mee gaan maken, want ze was weer bijna 100% in orde.. Knap hoor als hij dat kan, vraag me af waarom er nog mensen ziek zijn 8)7

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Pony beschoten met hagel in weiland IJzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:00

Best wel sneu voor die man eigenlijk haha. Heel erg apart ook zijn fb-pagina. Gelukkig heeft die pony verder niks, wel hoefbevangen lees ik.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:05

Dat die man niet slim bezig is, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk inderdaad.. Maar als een dierenarts én de dierenbescherming bij het paard zijn geweest en ook nog eens hoefbevangenheid hebben vastgesteld dan zou je toch verwachten dat er een speciaal dieet wordt voorgeschreven.. medicijnen.. niet meer op de wei.. Als een dierenarts niets anders voorschrijft dan een hoefsmid laten komen dan vind ik dat eigenlijk nog kwalijker dan een eigenaar die niet weet wat hij doet :=