Hond valt paard aan in Het Twiske

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Hond valt paard aan in Het Twiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:16

Super paardje87!!

Het aansprakelijkheidsverhaal is iets wat zeker in n info pakket thuis hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:18

Nu heb ik zelf geen paard. Wel 4 honden :D

Maar van mij mag er een wet komen, dat honden ten allertijde aangelijnd moeten zijn. Dus ook geen losloopgebieden meer. Waar iedereen hun hond maar losgooit, zonder dat deze onder appèl staat.

Scheelt een hoop ellende en frustratie.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:27

gohya schreef:
paardje87 schreef:
Ik heb net een hondenschool in de buurt gemaild en als er respons op is ga ik het eens voorstellen. Heb zelf een enorm mak paard dat zich niks aan trekt van honden dus mogelijk is om mee te nemen bij wijze van spreken.


Vergeet niet te vragen hoe het zit w.b.t. aansprakelijkheid.Wat als je paard 'schade'maakt bij een hond of mens,of materiaal daar op de club? enz.


Nee zeker niet! Mijn paard is mijn kind haha en de honden van hun zullen hun ook dierbaar zijn! Dus daar zal ik zeker verder op in gaan. Maar eerst maar even vragen of er interesse naar is en of ze het uberhaupt willen of niet en dan even verder in gesprek. Misschien dat ik ze vanmiddag bel aangezien dat sneller gaat. Vind het erg belangerijk dat honden in aanmerking zijn gekomen met paarden en er niet agressief of te speels bij zijn omdat er veel paarden hier in de buurt rond rijden en op het strand en in de bossen en ik genoeg honden ken in omgeving die niet netjes onder appél staan.

Jeroen1977
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hond valt paard aan in Het Twiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:38

Sterkte, helaas gebeurd dit erg vaak, wij maken dit elke maand wel een paar keer mee. Ook zijn er eigenaren bij die het de normaalste zaak van de wereld vinden. Uiteraard zijn er ook mensen die hun honden wel netjes onder controle hebben. Wij gaan als we honden zien terug in stap, omdat wij de ervaring hebben dat ze stappende paarden niet interessant vinden.

SanneJas
Berichten: 345
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:43

Helaas is mijn paard ook al 3x 'aangevallen' door loslopende honden op het ruiterpad dit jaar.
1x echt gebeten, de andere 2 keren blaffend en grommend op ons af komen rennen, achterna rennen, erom heen rennen etc.
Alle keren liep ik rustig in stap.


Mijn paard is nu doodsbang voor honden.
Ik durf niet meer met hem naar buiten helaas.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:47

Net een mail terug gehad van een hondenschool. Ik had gemaild over het probleem wat veel voorkomt wanneer wij ruiters rijden in de bossen, strand en dergelijks, en ze was erg benaderbaar en vroeg zich af of we iets voor elkaar konden betekenen. Ik heb haar mijn nummer gegeven en wie weet gaan paard en ik binnenkort op honden-school training :+ . Morgen weet ik meer , of hun het ook zien zitten, voor mij is die honden-school op wandel afstand dus een leuk uitje voor paard!
En als ze het zien zitten even door de details en betrekking tot aansprakelijkheid etc, en misschien kunnen we dan wel echt wat van de grond gaan krijgen!

Is er nog iets waar ik aan moet denken wanneer de andere partij ook instemt met de honden-school? Qua aansprakelijkheid etc?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:00

Hoe je het onderling ook regelt, voor de Wet blijf je als eigenaar van het dier ten alle tijden aansprakelijk,helaas. Als een hond aan jou paard 'schade' maakt,dan is de eigenaar van die hond aansprakelijk en niet jij. Je kan onderling hele goede afspraken maken en op papier zetten,maar als er veel schade is komen sommige er toch nog op terug.Erg jammer is dat.Ik heb het zelf mee gemaakt,ondanks afspraken onderling werd schade [750,-] toch op mij verhaald.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Hond valt paard aan in Het Twiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:12

dat is toch ook een prima regeling?
Beesten gewoon aan de lijn, paard aan een touwtje en kennis laten maken met elkaar.
Jullie gaan toch geen achtervolging in scene zetten mag ik aannemen?