Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 06:33

nieuwsblad
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers

Een vrouwelijke jager werd zondag gefilmd terwijl ze een gemaskerde ‘jachtsaboteur’ enkele rake klappen verkocht toen hij de teugels van haar paard wilde vastgrijpen in Groot-Brittannië. De gemaskerde man kreeg naar eigen zeggen zeventien klappen met de zweep voor hij weer losliet. De groep saboteurs moest daarna zich nog snel uit de voeten maken omdat de vrouw haar paard liet chargeren. De politie onderzoekt de zaak en doet een oproep naar getuigen.

Enkele dagen nadat er beelden opdoken van een vrouwelijke actievoerder die in het ziekenhuis belandde door toedoen van enkele jagers, werden er zondag opnieuw beelden gepubliceerd van een ‘sabotageactie’ die helemaal uit de hand liep. Deze keer waren de leden van de Brighton Hunt Saboteurs van de partij toen enkele Britten wilden jagen in Sussex, een graafschap in het zuiden van Engeland.

Tijdens de confrontatie tussen de actievoerders en de jagers, probeerde een gemaskerde activist de teugels van een paard vast te grijpen. Maar dat was niet naar de zin van de vrouwelijk berijder van het dier, die prompt uithaalde en de man verschillende klappen verkocht met haar hunting crop, een zweep die tijdens het jagen wordt gebruikt. “Laat mijn paard met rust”, schreeuwde de vrouw herhaaldelijk terwijl de man aan de hals van haar paard bengelde.

Uitzondering op jachtverbod

Volgens de Brighton Hunt Saboteurs moest hun collega maar liefst zeventien klappen van de zweep incasseren voor hij weer losliet. De vrouw was echter nog niet klaar met de actievoerders en liet haar paard wild naar de groep galopperen. “Je hebt duidelijk je paard niet onder controle”, roept een van hen nog naar de vrouw op het bokkend paard.

De jagers maken gebruik van enkele uitzonderingen in de wet die het jagen op wilde dieren verbiedt. Die wet werd in 2004 van kracht werd onder toenmalig Britse eerste minister Tony Blair, maar is nu nog steeds controversieel. “De jagers zijn helemaal in regel met de Hunting Act 2004”, aldus een kwade woordvoerder die deel uit maakt van de groep die de jachtpartijen organiseert. “Maar jagers en grootgrondbezitters worden nog steeds geïntimideerd en gekweld door gemaskerde dierenrechtenactivisten.”

De video van de jagende ruiter werd ondertussen al honderdduizenden keren bekeken sinds de beelden werden gepubliceerd op sociale media. De ‘saboteurs’ houden vol dat hun actie vreedzaam verliep en dat de vrouw hen zonder aanleiding aanviel. De gemaskeerde activist hield wat blauwe plekken over aan het incident, maar moest volgens een woordvoerder van de politie niet worden behandeld in het ziekenhuis. De politie van Sussex onderzoekt de zaak en vraagt getuigen om zich te melden.

Bekijk de video hier.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 06:53


"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:24

Dit stelt nog weinig voor, eerlijk gezegd. Als je het nieuws omtrend de jachtsaboteurs volgt kom je heel veel van dit soort incidenten tegen, sommigen waar zelfs politici bij betrokken zijn (als jagers).

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:13

Of de jacht nou wel of niet juist is. Waarom proberen ze het niet te voorkomen middels petitie oid? Nu wordt dat paard met amazone gewoon belaagd. Kan haar reactie wel heel goed begrijpen....of dat nou wel of niet juist was.Bizar zoals die kerels rondom haar en haar paard hangen.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:18

Buiten dat ik voor jacht ben vind ik dat ze gelijk heeft dat ze hem een pak rammel geeft .

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4412
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:27

Waarom moet er in elke zin staan dat het hier om een vrouw gaat? Maakt dat verder wat uit voor het nieuws?

Verder snap ik haar frustratie denk ik wel, ik zou ook niet blij zijn als iemand aan de teugels van mijn paard ging trekken. Wel vind ik dit hele gebeuren vooral erg vervelend voor het paard zelf, die wordt maar heen en weer getrokken.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:27

En chargeren op hen is ook wel overdreven. Eerlijk gezegd had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan als iemand zomaar de teugels van mijn paard zou grijpen. Had er alleen niet blijven rondhangen. Van zodra hij had losgelaten zou ik weg zijn.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:34

Ik ben niet bepaald voorstander van de jacht maar als iemand zo aan mijn teugels hangt krijgt die er ook flink van langs. Persoonlijk was ik er daarna wel uit de buurt gebleven, erop af galopperen heb je niet zo veel risico dat het nog een keer gebeurt maar ik was er nooit meer in stap doorheen gegeaan.

If you're rich: live your life to the fullest.
If you're poor: screw everything and become a hobbit

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:35

Was het een man geweest die haar van haar paard wilde trekken om haar te verkrachten was ze een heldin geweest... ik geef dr groot gelijk. Blijf van dat paard af en laat ook je gore rotsmoel zien.... stelletje lafbekken....

Goedgekeurd onderschrift :)

abbycootje

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:36

''op het bokkend paard'' dat valt ook wel weer mee, volgens mij heeft ze het paard zat onder controle.

Als een of andere gek ineens aan mijn paard zn teugels zou gaan zitten trekken zou ik precies hetzelfde doen.

Deze activisten komen zogenaamd op voor het dierenwelzijn maar vinden het dan wel okee andermans paard in zijn mond te gaan trekken? 8)7 8)7

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:48

petraaken schreef:
En chargeren op hen is ook wel overdreven. Eerlijk gezegd had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan als iemand zomaar de teugels van mijn paard zou grijpen. Had er alleen niet blijven rondhangen. Van zodra hij had losgelaten zou ik weg zijn.


Dat boeit mij ook in dit verhaal. Dat je witheet wordt als iemand aan de teugels van je paard hangt snap ik. Maar voordat dat gebeurt rijdt ze in op de demonstranten. Daarna ook. Dan komt ze zelfs van veilige afstand aanrijden en stuurt ze haar paard op de demonstranten af. Dat schijnt maar weinig mensen op te vallen?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:50

Hahaha dit is nog niks.. Ik ben een keer beschoten tijdens in jacht in Amerika, toen reed ik iets te dicht langs het hek van de buurman die ons niet zo aardig vond. Hij dacht dat ik op zijn terrein reed, maar de kloothommel schoot wel met scherp.

Daarnaast vind ik dat de vrouw gelijk heeft, maar ze doet het er ook wel een beetje om hoor. Ze had er ook voor kunnen kiezen het hazenpad te nemen en te laten voor wat het was.. Hij had zijn klappen al gehad, waarom dan nog een keer omdraaien en stoer terug galoperen..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:57

De jagers hebben waarschijnlijk toestemming van de grond bezitters om daar te jagen. Dus zijn er legaal. Die activisten niet. Waarom moeten de jagers met paarden dan weglopen? Die activisten hebben daar niks te zoeken zonder toestemming en zoeken in eerste begin de confrontatie op.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:08

Bravura schreef:
De jagers hebben waarschijnlijk toestemming van de grond bezitters om daar te jagen. Dus zijn er legaal. Die activisten niet. Waarom moeten de jagers met paarden dan weglopen? Die activisten hebben daar niks te zoeken zonder toestemming en zoeken in eerste begin de confrontatie op.


Dat ze zich niet weg laten jagen snap ik natuurlijk. Maar als je ziet dat ze weg lopen en jij komt nog ff in een galop op die mensen af dan ben je wel een tikkie agressief. Laat dan zien dat je verstandig bent en ga verder met de jacht ipv jezelf met dat soort zielige figuren bezig te houden. Laat ze lekker in hun uppie actie voeren..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:10

Geloof me, ik zou ook aggressief worden als er een gemaskerde kerel aan mijn paard zat....

Goedgekeurd onderschrift :)

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:13

CharmingS schreef:
Bravura schreef:
De jagers hebben waarschijnlijk toestemming van de grond bezitters om daar te jagen. Dus zijn er legaal. Die activisten niet. Waarom moeten de jagers met paarden dan weglopen? Die activisten hebben daar niks te zoeken zonder toestemming en zoeken in eerste begin de confrontatie op.


Dat ze zich niet weg laten jagen snap ik natuurlijk. Maar als je ziet dat ze weg lopen en jij komt nog ff in een galop op die mensen af dan ben je wel een tikkie agressief. Laat dan zien dat je verstandig bent en ga verder met de jacht ipv jezelf met dat soort zielige figuren bezig te houden. Laat ze lekker in hun uppie actie voeren..

Het enige wat ik kan bedenken waarom je ze zou opjagen is dat het niet de eerste keer is dat je met die groep in aanraking komt en dat je het ineens behoorlijk zat bent. Of het een verstandige reactie is, is een vraag maar wel een begrijpelijke.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:28

petraaken schreef:
Het enige wat ik kan bedenken waarom je ze zou opjagen is dat het niet de eerste keer is dat je met die groep in aanraking komt en dat je het ineens behoorlijk zat bent. Of het een verstandige reactie is, is een vraag maar wel een begrijpelijke.
Op zich is het feit dat ze zich bewust en ongewenst op privéterrein bevinden al reden genoeg om ze weg te jagen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:32

kohtje schreef:
Buiten dat ik voor jacht ben vind ik dat ze gelijk heeft dat ze hem een pak rammel geeft .

Voor jacht zijn? Hoe dan?
Ik hoop dat dit een jacht zonder vos was, want dat je daar voor bent kan ik me toch echt niet voorstellen.

Verder snap ik de reactie van de amazone wel, ook al was hij wat overdreven misschien. De andere mensen hadden niet aan haar paard mogen zitten.

Argon ♥ Blondie ♥ Wiebe *♥ Struner ♥
Tippie ♥ Poppy ♥ Jessie ♥

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:41

Ben geen voorstander van jagen maar die had van mij ook een pak slaag gekregen dan hij 3 dagen sterretjes zag! Kom niet aan mijn paard want dan word het spannend!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:42

haffishetti schreef:
kohtje schreef:
Buiten dat ik voor jacht ben vind ik dat ze gelijk heeft dat ze hem een pak rammel geeft .

Voor jacht zijn? Hoe dan?
Ik hoop dat dit een jacht zonder vos was, want dat je daar voor bent kan ik me toch echt niet voorstellen.

Verder snap ik de reactie van de amazone wel, ook al was hij wat overdreven misschien. De andere mensen hadden niet aan haar paard mogen zitten.


Ik ben ook voor jachten, 9 van de 10 keer word er niks gevangen of gedood. Ik heb het geluk gehad om het vanaf heel dichtbij mee te mogen maken. En er is niks zieligs aan. In Amerika jaagde we op Coyotes ivm gebrek aan vossen in Nevada. Maar het ging er daar echt om de runs (dus als de honden iets op het spoor zijn). Regelmatig een Coyote gevangen maar de honden doen ze niks dat word ze geleerd dat ze niks mogen doden maar op moeten drijven, wij lieten de Coyote daarna altijd gaan. In 2 jaar jagen 1 keer een Coyote gedood omdat het beest aan 2 poten kreupel was.

Veel jachten in Engeland schieten ze wel, maar geloof mij dat de vossen ze vaak te slim af zijn. De honden zijn na een poos vermoeid, en dan moeten ze achter een vos aan die vol adrenaline zit en veel sneller is als een hond.

Voor de tegenstanders, rijd een keer in Nederland mee in een slipjacht en probeer je er eens in te verdiepen, want het is helemaal niet zo zielig als mensen denken. Maar vaak hebben mensen oogkleppen op.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:08

Waarom rijden die ruiters niet weg als ze zo'n groepje gemaskerde mannen zien? Dat zou mijn reactie zijn als vrouw zijnde. Als die mannen er niet mogen zijn, kan je altijd de politie en/of de beheerder bellen van het bos. Het is niet aan die ruiters om het op te lossen. En zeker niet op zo'n manier.

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:10

Riel schreef:
Waarom rijden die ruiters niet weg als ze zo'n groepje gemaskerde mannen zien? Dat zou mijn reactie zijn als vrouw zijnde. Als die mannen er niet mogen zijn, kan je altijd de politie en/of de beheerder bellen van het bos. Het is niet aan die ruiters om het op te lossen. En zeker niet op zo'n manier.


Dit dus.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Vrouwelijke jager slaat gemaskerde actievoerder met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:13

Als het filmpje zn einde nadert zie je aan de andere kant van het draad/ hek dat het een verzamelplaats is.

Black is the colour of my true love's hair

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:15

Riel schreef:
Waarom rijden die ruiters niet weg als ze zo'n groepje gemaskerde mannen zien? Dat zou mijn reactie zijn als vrouw zijnde. Als die mannen er niet mogen zijn, kan je altijd de politie en/of de beheerder bellen van het bos. Het is niet aan die ruiters om het op te lossen. En zeker niet op zo'n manier.

Dus jij laat je wegjagen door illegale laffe gemaskerde demonstranten? Jij last ook bijv Sinterklaas niet aankomen ivm een illegale demonstratie?

Goedgekeurd onderschrift :)

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:16

Billy schreef:
Riel schreef:
Waarom rijden die ruiters niet weg als ze zo'n groepje gemaskerde mannen zien? Dat zou mijn reactie zijn als vrouw zijnde. Als die mannen er niet mogen zijn, kan je altijd de politie en/of de beheerder bellen van het bos. Het is niet aan die ruiters om het op te lossen. En zeker niet op zo'n manier.

Dus jij laat je wegjagen door illegale laffe gemaskerde demonstranten? Jij last ook bijv Sinterklaas niet aankomen ivm een illegale demonstratie?


Oh Jezus...... :r

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 77 bezoekers