Eventing: Achterhoeks Hippisch Festijn een groot succes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14028
Geregistreerd: 20-04-16

Eventing: Achterhoeks Hippisch Festijn een groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 20:37

KNHS
Eventing


Dit weekend werd in Varsseveld bij het Achterhoeks Hippisch Festijn een fraaie internationale eventingwedstrijd verreden. Naast de eer in de internationale wedstrijd, stonden er ook diverse KNHS titels op het spel. Voor de Nederlandse deelnemers maakt de wedstrijd tevens onderdeel uit van de KNHS Schaap en Citroen Eventing Cup. Tim Lips won met zijn Olympische Troef Bayro de internationale 2*-wedstrijd. Renske Kroeze won het KNHS 2*-kampioenschap. Merel Blom won met Giant Prospect de KNHS titel bij de zesjarige paarden en Famous onder het zadel van Alice Naber won het kampioenschap voor zevenjarige paarden.

In de internationale CIC** rubriek nam Tim Lips met zijn Olympische troef Bayro meteen de leiding in de dressuur. Een fout in het springen en enkele tijdfouten in de cross bracht zijn leidende positie niet in gevaar. Tijdens de CIC** wedstrijd werd ook het KNHS kampioenschap in deze klasse verreden en daarin trok Renske Kroeze met Eclips aan het langste eind. Renske Kroeze was erg blij met haar overwinning, “Eclips heeft een heel mooi voorkomen en een super fijn karakter. Hij is heel scherp, maar ook eerlijk en kan super springen. Eclips staat bij zijn eigenaren Ied en Henk Smolders op stal en zij trainen hem ook, ik rijd hem eigenlijk alleen op wedstrijd. In de dressuur had ik nog een paar onnodige fouten, maar in het springen liep hij fijn foutloos en hij ging super door de cross. Ik wist dat ik hard moest rijden om binnen de tijd te komen, maar alles liep heel goed in de cross dus dat lukte.” Kroeze was hiermee een van de slechts drie combinaties die de cross foutloos binnen de tijd aflegde. Ook het KNHS kampioenschap voor zevenjarige paarden werd in de wedstrijd verreden. Uiteindelijk kwamen er voor deze titel, maar twee paarden aan de start van de cross. Winnaar werd de bij het KWPN goedgekeurde hengst Famous onder Alice Naber-Lozeman en tweede werd Lacoste Z onder Tim Lips.

In de CIC* wedstrijd ging de zege afgetekend naar Merel Blom met de achtjarige The Quizmaster. Blom werd met haar tweede paard Giant Prospect BB ook nog knap 5e en won daarmee het KNHS kampioenschap voor zesjarige eventingpaarden. Nienke van Roekel werd met Geluk tweede in dit kampioenschap en het brons ging naar Bauke Lauwen met Gigi. Blom was erg blij met de prestaties van haar paarden, “het was een goed weekend, al mijn paarden liepen super fijn voor de zes en zevenjarige is het volgende doel het WK jonge eventingpaarden in oktober in het Franse Le Lion D’angers. Met The Quizmaster mik ik op deelname aan de CCI*** wedstrijd in Strzegom die ook in oktober verreden wordt.”

Er werd dit weekend in Varsseveld ook nog een lange 1* wedstrijd verreden (een CCI*), ook deze wedstrijd werd gewonnen door Merel Blom. Ditmaal met haar zevenjarige talentvolle Ceda.

De internationale rubrieken van de wedstrijd in Varsseveld telden allemaal mee voor de KNHS Schaap en Citroen eventing cup. De laatste punten voor deze competitie kunnen verdiend worden tijdens Nederlandse bekendste eventingwedstrijd Military Boekelo, die het eerste weekend van oktober verreden wordt. Ook het Nederlands Kampioenschap Eventing voor de senioren staat hier op het spel. Kijk hier voor meer informatie over de KNHS Schaap en Citroen Eventing Cup, de tussenstand van deze competitie zal zo snel mogelijk bijgewerkt worden en op de voornoemde pagina gepubliceerd worden.

In Varsseveld stonden ook nog twee internationale ponyrubrieken op het programma. In de CCIP1* was Loïs Laros met Sunshine of Toys de beste Nederlandse op een tweede plaats en in de CCIP** was er een knappe tweede prijs voor Britt van Rijsewijk met Orchid’s Tigersun.

Uitslagen Hippisch Festijn Varsseveld
CIC**
1. Tim Lips (Breda) – Bayro
2. Cecilie Erikson (DEN) – Calvin
3. Vanessa Bölting (DUI) – Carlson B

KNHS Kampioenschap CIC**
1. Renske Kroeze (Biezenmortel) – Eclips
2. Joyce van de Kuilen (Elst) – Brent
3. Willemina van der Goes-Petter – Ekino

KNHS kampioenschap 7 jarige eventingpaarden
1. Alice Naber-Lozeman (Biddinghuizen) – Famous
2. Tim Lips (Breda) – Lacoste Z

CCI*
1. Merel Blom (Aalten) – Ceda
2. Myrle Schoones (Neerpelt) – Dimitri
3. Anneke Langelage (DUI) – Warubinea

CIC*
1. Merel Blom (Aalten) – The Quizmaster
2. Elaine Pen (Voorschoten) – Daddy’s Doll
3. Eef Hamers (Breda) – Balou

KNHS Kampioenschap 6-jarige eventingpaarden
1. Merel Blom (Aalten) – Giant Prospect
2. Nienke van Roekel (Ede) – Geluk
3. Bauke Lauwen (Breda) – Gigi