Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 20:16

KWPN
KWPN


Gisterenavond werden de springveulens van de tweede editie van de KWPN Online Veulenveiling 2017 afgeslagen. Duurste veulen werd Mikabantos, een veulen van Kannan uit een moeder die zelf Grand Prix sprong. Hij bracht 9000 euro op.

Na de succesvolle eerste veiling enkele weken geleden, gingen vandaag de prijzen voor de springveulens nog wat omhoog. Totaal werden 38 veulens geveild waarvan een aantal mooie bedragen opleverden. De Kannan-zoon Mikabantos bracht voor deze veiling een topprijs van 9000 euro op. Hij komt uit de elitemerrie Sirabanta van Animo. Zij sprong onder Karim ElZogbhy op Grand Prix niveau. Mikabantos werd gefokt door E. Kuijer.

Voor het merrieveulen My Sinaa, een dochter van Glasgow van ’t Merelsnest uit Charming Sinaa elite IBOP PROK van Quidam de Revel (gefokt door J. Lutke Willink), had een Italiaanse koper 7500 euro over. Nog eens 6500 euro was het laatste bod op de door H.P. Mellema gefokte Magic, een hengstveulen van Chapeau TN uit Excellent RV ster PROK van Warrant. Daarnaast gingen vijf veulens voor een bedrag van of boven de 5000 euro weg.

Dit bracht de gemiddelde prijs op 3965 euro (4428 voor de daadwerkelijk verkochte veulens). In totaal gingen 7 veulens naar het buitenland zoals naar Duitsland, Denemarken en Venezuela.

Morgen komen de dressuurveulens, samen met het Gelderse veulen, het tuigpaardveulen en de dekking van Glock’s Toto jr, waarvan de opbrengst naar de DVB foundation gaat, onder de hamer.

Bekijk hier de collectie zojuist geveilde springveulens.

Vanavond worden de dressuurveulens geveild. De veulens zijn allemaal geselecteerd door de inspecteur en bekeken door een dierenarts. Correcte veulens dus, direct van de fokker. De veulens hebben kwaliteitsvolle pedigrees. Voor de dressuursport, de eventingsport of de mensport, u kunt ze hier vinden.

Voor meer informatie over de KWPN Online Veulenveiling kijkt u hier.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:23

Het gaat hier om geselecteerde veulens. Dan kan er zoals hierboven nog zo'n mooi verhaal opgehangen worden, maar voor het gros van de verkopers zijn deze bedragen uitermate teleurstellend.
De verkoop van veulens voor mooie bedragen loopt gewoon enorm terug!
Een fokker gast niet naar deze veiling om met 3000 euro weg te komen.
We moeten het niet mooier maken dan het is en eerlijk toegeven dat het gewoon tegenvallende resultaten zijn.

Jork; weeskind (Fries), M1 + 9
Pureina; voorheen M springen, L2 dressuur, B eventing, nu nog gereden door mijn moeder.

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:25

Tjonge dat is niet best zeg..

De laatste keer dat ik naar een gewone veulenveiling ging lagen de prijzen een heel stuk hoger. Wat mijn voorganger ook zegt.. Ik ga er niet vanuit dat de fokkers voor 3000 euro naar de veiling gaan. De "topper " voor 9000 euro...

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:57

Uhm hoog is het niet. De eerste veiling is er een veulen geveild waar ik rij, eigenaresse had hem eerst al te koop voor 3500, dat ging niet hard en nu geveild voor 3600. Dus dan heb je er nog voor wat je wilt hebben

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:57

De echte echte toppers gaan ook niet hierheen denk ik maar naar Burculo etc

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:16

Borculo liep toch vorig jaar ook al behoorlijk terug?
Denk ook niet dat hier de komende jaren groei in zit.

Jork; weeskind (Fries), M1 + 9
Pureina; voorheen M springen, L2 dressuur, B eventing, nu nog gereden door mijn moeder.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:22

Jeetje, dat is zeker niet meer wat het is.
Dan gaan er ook nog veilingkosten af.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:35

Wat laag zeg :oo

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:31

Jester_ schreef:
Uhm hoog is het niet. De eerste veiling is er een veulen geveild waar ik rij, eigenaresse had hem eerst al te koop voor 3500, dat ging niet hard en nu geveild voor 3600. Dus dan heb je er nog voor wat je wilt hebben


Minus 216 euro, (6%) van de opbrengst dus verlies ten opzichte van je "wens"

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:39

Dit is echt enorm laag.
Dan kun je ze beter thuis houden. Daar valt een betere ook wel op.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

lideli

Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:49

Viel mij inderdaad ook op dat de prijzen best laag waren. Ik heb het idee dat het op de real-life veilingen nog best lekker gaat, maar ook de verkoop van de dressuurveulens via deze online veiling bracht niet enorm veel op. De duurste daar was 6.500 euro.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:02

Gho niet veel, maar wel realistisch. Voor 9.000 euro mag je als fokker niet klagen.
Uiteraard is dat anders voor bedragen van 3.500EUR, daar kom je niet weg met gedane kosten en maak je dus al snel verlies.

Bon dan heb je nog verschil tussen een professionele fokker en een particulier met pakweg 1 veulentje.
Een professionele fokker kan vaak een licht verlies op het ene veulen weer goed maken op de verkoop van een ander. Ook de kostenstructuur ligt daar anders. Dat heeft een particulier dan weer minder.

Ik stel me altijd vragen bij van die enorme bedragen voor een veulen! Ik denk dat real-life het ook meer een prestige aangelegenheid is. ( tegen elkaar op) Die factor vervalt via online veilingen, en dat zie je dus ook aan de prijzen.
En je bent als verkoper niet verplicht om je veulen te laten gaan of uberhaupt op een veiling voor te brengen.

L'embarras du choix

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:31

De veulens voor de KWPN-veilingen worden zelf aangeboden door de eigenaren. Enige selectie is correctheid en gezondheid wat ik begreep. Het is dus een ander soort veiling dan bijvoorbeeld een Borculo of een prinsjesdagveiling. Veulens worden volgens mij ook nergens anders gepresenteerd als op de video.

Ik denk dat de prijzen voor zo'n internetveiling helemaal niet raar zijn.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Duurste springveulen KWPN Online Veiling geveild voor €9000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:39

Geen wonder dat ze proberen lovende verhalen de wereld in te brengen vanuit het kwpn, veiling viel vies tegen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: B_Fokker, Jolynne, Leukertje, NadjaNadja, Varekaj en 75 bezoekers