[HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:22

O wat sneu voor iedereen die daar zo hard naar toe heeft gewerkt, tijd en moeite en geld heeft geïnvesteerd. Het is een goed besluit, niet normaal zoveel regen er is gevallen.


Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:34

Heeft er een trekpaard de hele nacht in een knuffelbox, lees tussen 4 ijzeren hekjes, buiten gestaan daar op het terrein..?! Nee toch? Of lees ik dat verkeerd?
PocoGaucha schreef:
We wachten vandaag even af over morgen en anders gaan we de stand maar afbouwen. Als dat nu kan/mag er staat nog een Trekpaard die hier de hele nacht heeft ingestaan. Ik hoop dat onze spullen niet zeiknat zijn, maar vooral dat de paarden een beetje oké de nacht zijn doorgekomen. Want daar heb ik nu vooral medelijden mee.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

frankiej

Berichten: 4142
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:36

Vind het sowieso een terrein wat snel een grote blubberbende wordt. Toch maar weer terug naar Deurne? Tenminste goede zandgrond.

AmyJamess

Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: [HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:40

Verwacht niet dat het terrein heel veel beter is zondag na zoveel regen val. Kan heel lang duren voor al het regenwater een beetje in de grond is getrokken na zoveel regenval. Ga er maar van uit dat het een hele blubberbende blijft.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:56

frankiej schreef:
Vind het sowieso een terrein wat snel een grote blubberbende wordt. Toch maar weer terug naar Deurne? Tenminste goede zandgrond.



helemaal met je eens hier licht een prachtig terrein in Kroneberg en dat is nu gewoon begaan baar omdat het zand grond is misschien moeten ze toch maar een ander plek zoeken voor HE

is altijd wat in ermelo

pacha (draver) BB+4 B+8 eindstand
siem (haflinger) BB+4 B+27 L1+23 L2+28 M1+28 M2+5

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:59

lorelientje schreef:
frankiej schreef:
Vind het sowieso een terrein wat snel een grote blubberbende wordt. Toch maar weer terug naar Deurne? Tenminste goede zandgrond.



helemaal met je eens hier licht een prachtig terrein in Kroneberg en dat is nu gewoon begaan baar omdat het zand grond is misschien moeten ze toch maar een ander plek zoeken voor HE

is altijd wat in ermelo


Kronenbrerg is ook prachtig ja, voor belgen ook beter te doen.

Maar wel eeuwig sonde dit -O-

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:04

frankiej schreef:
Vind het sowieso een terrein wat snel een grote blubberbende wordt. Toch maar weer terug naar Deurne? Tenminste goede zandgrond.

In Deurne hebben we ook al eens flink vast gestaan. Toen stond er ook een groep trekkers om de auto's eruit te halen en was alles soppig en zompig. In Ermelo is ook zandgrond. Zo'n hoeveelheid water en hoeveelheid paarden/mensen/auto's kan geen enkele grond normaal aan helaas :\

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:06

Wat onwijs balen voor iedereen!! Gelukkig lijkt het vandaag droog te worden en de hele nacht ook droog te blijven. Ik hoop maar dat het morgen wel door kan gaan, anders zou het helemaal een onwijze domper zijn!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:08

frankiej schreef:
Vind het sowieso een terrein wat snel een grote blubberbende wordt. Toch maar weer terug naar Deurne? Tenminste goede zandgrond.


Jaren geleden moesten in Deurne ook de auto's uit de blubber getrokken worden. Daar zal de bodem niet veel beter zijn. Er is gewoon extreem veel water gevallen.

Anoniem

Re: [HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:09

ik denk dat we ookal is d kans heel klein dat het morgen doorgaat toch gewoon niet gaan, het is voor ons ook al 2 uur in de auto en als het dan echt slecht weer & nat en die dingen zijn dan is het gewoon niet fijn
wil ook niet aan mijn ouders gaan uitleggen waarom hun auto onder de modder terug komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:09

damian23 schreef:
frankiej schreef:
Vind het sowieso een terrein wat snel een grote blubberbende wordt. Toch maar weer terug naar Deurne? Tenminste goede zandgrond.


Jaren geleden moesten in Deurne ook de auto's uit de blubber getrokken worden. Daar zal de bodem niet veel beter zijn. Er is gewoon extreem veel water gevallen.


4 jaar geleden stonden we inderdaad ook goed vast in de drek... doe je niks aan.. behalve dan misschien toch inderdaad alleen nog maar zand ondergrond / binnenterrein voor dit soort evenementen... nederland + september en dan dit soort grote evenementen is gewoon heel onzeker qua weer..

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:10

Ermelo is ook zandgrond dacht ik. En normaal gesproken echt een zeer goede bodem. Is volgens mij ook gedraineerd.

Maar er is absurd veel water gevallen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-09-17 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:10

Het lijkt hier, iets ten oosten van Ermelo nu op te knappen. Wordt langzaam droog. Nu maar duimen voor morgen! Dan hebben we nog een aantal leuke dingen op t programma staan.

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:16

Dit zegt buienalarm Afbeelding

Ik ga er van uit dat het niet door gaat.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:27

Ik ben ook bang dat het morgen ook niet doorgaat. Het regent in Ermelo nog steeds en die nattigheid is niet zo een, twee, drie weggetrokken. Als hier de wei blank staat duurt dat echt een dag of drie voordat het niet meer zo sompig is.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:29

damian23 schreef:
Ik ben ook bang dat het morgen ook niet doorgaat. Het regent in Ermelo nog steeds en die nattigheid is niet zo een, twee, drie weggetrokken. Als hier de wei blank staat duurt dat echt een dag of drie voordat het niet meer zo sompig is.

Ligt wel een beetje aan de regio, hier is het water vrij snel weg namelijk. Maar het is afwachten. De organisatie zal vast niet zomaar besluiten om het wel of niet door te laten gaan.

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:33

Zowel bij doorgaan en afgelasten zal het een weloverwogen beslissing zijn door de organisatie die gebaseerd is op de stand van zaken en de feiten. Ze zullen beide kanten op niet zomaar de knoop doorhakken, er is zo ontzettend veel mee gemoeid.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:34

Echt super zonde! Nu is het iig droog..
Het terrein is helemaal afgesloten.. we mogen alleen alleen onder begeleiding de fokkerijwereld in om eventueel paarden te verzorgen.. die van ons staan daar niet maar sommige andere inderdaad wel.. staan wel droog in een tent..

Het is wel echt een domper voor iedereen.. voor de organisatie.. voor de standhouders.. voor de deelnemers.. zit voor iedereen veel tijd, geld en energie in


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:37

Rivjenn schreef:
Heeft er een trekpaard de hele nacht in een knuffelbox, lees tussen 4 ijzeren hekjes, buiten gestaan daar op het terrein..?! Nee toch? Of lees ik dat verkeerd?
PocoGaucha schreef:
We wachten vandaag even af over morgen en anders gaan we de stand maar afbouwen. Als dat nu kan/mag er staat nog een Trekpaard die hier de hele nacht heeft ingestaan. Ik hoop dat onze spullen niet zeiknat zijn, maar vooral dat de paarden een beetje oké de nacht zijn doorgekomen. Want daar heb ik nu vooral medelijden mee.


Alle paarden die buiten stonden zijn in binnenboxen gezet. Dus dat is heel fijn.

braooop

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:37

Met de hippiade van volgende week op het oog zullen ze het terrein denk ik sparen..

Misschien een beter idee he wat eerder te plannen of binnen?

Twee jaar terug was het na een paar buien ook al een vieze boel..

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:38

Marjoo, we zitten hier op klei. Dus hopelijk trekt het in Ermelo (zand) vanmiddag nog weg. Maar dan moet het wel droog worden. En buienradar voorspelt nog niet veel goeds.

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:48

mvdbijl schreef:
Met de hippiade van volgende week op het oog zullen ze het terrein denk ik sparen..

Misschien een beter idee he wat eerder te plannen of binnen?

Twee jaar terug was het na een paar buien ook al een vieze boel..


Nou van sparen was gisteren al geen sprake hoor :\


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:52

Nee maar dat zal toch nog wel afwegen in de keuze voor morgen.

Als het gister al niks was wordt het met de zondag drukte vast niet beter
..

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:54

Als het een tijd droog is geweest, duurt het ook wel even voor al het water weg is. De grond kan het allemaal niet in 1 keer aan natuurlijk.

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HE]Horse Event voor zaterdag afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:57

Wat balen zeg

[RIJ-ITP] Sneeuwpret
Sinds 27-11-2011 trotse eigenaar van een Andalusiër PRE Pablo
Sins 30-11-2013 troste eigenaar van Winny *winnetou*
Bietjuhh : Is there a road I could follow, to bring you back home?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Everest, Flew en 38 bezoekers