Van der Endt krijgt zijn paarden terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Van der Endt krijgt zijn paarden terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 11:00

Horses
Juridisch

Afbeelding
Foto door Amanda

Paardendeurwaarder Meijerink moet onmiddellijk de paarden Goya en Johnny Cash teruggeven aan hun eigenaar Jancees van der Endt. Zo luidt het vonnis van de voorzieningenrechter van de rechtbank Zeeland-West-Brabant. Van der Endt ontdekte vorige maand bij terugkeer van vakantie dat de stallen van zijn paarden leeg waren. in beslag genomen door Meijerink, naar later bleek omdat de partner van de man die de paarden zadelmak maakte betalingsproblemen had. Het enige wat Van der Endt kon doen was advocaat Luc Schelstraete in de arm nemen en een kort geding aanhangig maken.

Lees verder op Horses.

Gerelateerd bericht:
[VN] Kort geding inzake beslaglegging paarden Van der Endt

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:35

Mooi dat hij zijn paarden terugkrijgt.

In het artikel op Horses worden de namen genoemd van degenen waar hij de paarden in training had gegeven, dat was volgens mij al niet zo'n slimme zet... http://www.horses.nl/algemeen/zeeuwse-o ... g-genomen/ . Even zoeken op google en hij was gewaarschuwd geweest...

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:53

fijn!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Van der Endt krijgt zijn paarden terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:18

Gelukkig dus goed afgelopen.

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Van der Endt krijgt zijn paarden terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:38

Maar ik vind het een principe kwestie dat op basis van foto's op Facebook een paard in beslag genomen kan worden. En jij als eigenaar alleen de paarden terug kan krijgen d.m.v. een kort geding.

Natuurlijk had deze man beter niet in zee kunnen gaan met die personen. Maar ach, iedereen verdient toch een tweede kans.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Van der Endt krijgt zijn paarden terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:56

Gelukkig dat hij gewonnen heeft, terecht ook. Nu hopen dat de dieren in de tussentijd geen traumas of schade hebben opgelopen,

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:33

Natuurlijk is het bizar dat paarden in beslag worden genomen die helemaal niet aan de mensen toebehoren waar het beslag voor bedoeld is. Helaas gebeurt dat vaker, echt idioot dat dat kan. Dat je dan een kort geding moet aanspannen is helemaal krom naar mijn idee.

Nu maar hopen inderdaad dat de paarden wel goed verzorgd zijn tijdens het beslag, ook daar hoor je wisselende verhalen over.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Van der Endt krijgt zijn paarden terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:40

Fijn dat hij ze terug heeft!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:02

Jet schreef:
Natuurlijk is het bizar dat paarden in beslag worden genomen die helemaal niet aan de mensen toebehoren waar het beslag voor bedoeld is. Helaas gebeurt dat vaker, echt idioot dat dat kan. Dat je dan een kort geding moet aanspannen is helemaal krom naar mijn idee.

Nu maar hopen inderdaad dat de paarden wel goed verzorgd zijn tijdens het beslag, ook daar hoor je wisselende verhalen over.


Dat vind ik ook bijzonder, hetzelfde als ze bij mij komen en er is niemand thuis dan maar de spullen van de buren in beslag nemen?

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:20

nickynicole schreef:
Maar ik vind het een principe kwestie dat op basis van foto's op Facebook een paard in beslag genomen kan worden. En jij als eigenaar alleen de paarden terug kan krijgen d.m.v. een kort geding.

Natuurlijk had deze man beter niet in zee kunnen gaan met die personen. Maar ach, iedereen verdient toch een tweede kans.


Nou idd.. Dan zou dus het paard van een vriendin ook in beslag genomen kunnen worden omdat ik betalingsproblemen heb. Omdat ik daar eens een week op gepast heb en gereden en ene paar foto's op facebook van heb staan :Y)

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:25

Dan is het riskant dus je paard ergens te stallen waar de pensionhouder mogelijk financiele of juridische peoblemen heeft,want bij een beslaglegging kan jouw paard dan ook meegenomen worden.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:33

anjali schreef:
Dan is het riskant dus je paard ergens te stallen waar de pensionhouder mogelijk financiele of juridische peoblemen heeft,want bij een beslaglegging kan jouw paard dan ook meegenomen worden.


Ja ho, maar hier was het de vriendin van de pensionhouder. Hoe ver moet je je dan nog indekken? Als de broer van de pensionhouder geldproblemen heeft? Of z'n nichtje, die ook wel eens uitmest en daar foto's van plaatst? Dat is toch waanzin?

En je kan, dat is de pest, nog niet eens bezwaar maken tegen foto's van jouw paarden die ergens online worden gekwakt. De fotograaf heeft de rechten, niet de eigenaar van het paard.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:54

Volgens mij was het niet eens de vriendin van de pensionhouder, maar de vriendin van degene die de paarden zou doortrainen. Die trainer heeft ze daar in pension laten zetten door van der Endt.