Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight
Sonja_vR schreef:Hier dan weer geen last van landende ballonnen ... helaas wel defensie met hun pokke apaches etc die menen dat ze best de weides met paarden in kunnen duiken
Lang leve laagvlieggebied
Kennis van me heeft er al eens twee in kunnen laten slapen en denk maar niet dat defensie maar een stuiver vergoed
Dan ben je met verzekerde ballonnen beter af (hoewel ik daar idd ook echt niet!! Gelukkig van zou worden... mocht het echt mis gaan kan een geldsom het verlies van mijn paard echt niet goed maken )
CaPrIoLe`79 schreef:Dit is wel duidelijk een rotte appel en daarvan heb je er niet veel nodig om elke keer opnieuw veel schade te veroorzaken. Ik ben ook een keer meegevaren en dat ging er juist heel zorgvuldig gepland aan toe. Die man zag ook al snel of dieren in de buurt kalm bleven.
Kahawa schreef:Bij ons zijn regelmatig ballonnen in het weiland geland, nooit in de buurt van een paardenwei. Daardoor hebben we een keer een ballonvaart gewonnen. Onze ballonvaarder had van een heel groot gebied in kaart wat het gebruik van de percelen was (gras, akker, koeien/paarden).
Van tevoren weet je op basis van waar je opstijgt en de windrichting welke geschikte landingsmogelijkheden er zijn. Ook kan een volgauto een stukje vooruitrijden om te kijken hoe het er aan toe is.
Rebecca schreef:Een ballon vaart op de wind , waar de wind hem brengt. De keren dat ik gevaren heb werd er altijd op gelet, crew weet dat ze altijd toestemming vragen moeten. Maar je kan wel op een land afkoersen voor de landing maar je weet nooit van wie die is , voor de crew gevraagd heeft kan de piloot al aan de grond staan .
Niello schreef:Dit moet verboden worden, Nederland is te vol hiervoor.
bruintje123 schreef:Moet dat echt 100 zijn?
Dat hebben ze hier heel vaak niet gehaald.
Goed om te weten. Of geldt dat niet als ze zogenaamd een landingsplek aan het zoeken zijn...5 km lang
Palmera schreef:Rebecca schreef:Een ballon vaart op de wind , waar de wind hem brengt. De keren dat ik gevaren heb werd er altijd op gelet, crew weet dat ze altijd toestemming vragen moeten. Maar je kan wel op een land afkoersen voor de landing maar je weet nooit van wie die is , voor de crew gevraagd heeft kan de piloot al aan de grond staan .
Dan gaat er toch gewoon iets mis? De piloot weet toch dat hij moet landen? Dan geeft hij dat toch eerder door i.p.v het laatste moment?
De nooit overlast veroorzakende parapenters hier kunnen ieder zuchtje wind en ieder briesje voorspellen. Ze weten precies wanneer ze de lucht in kunnen, hoe hoog, hoe lang en waarheen.
Een hele enkele uitzondering daargelaten, landt iedereen keurig op de voor hun beschikbare landingsplekken. De uitzondering komt tussen de bananenplantages terecht.
Waar gaat het dus mis met de nederlandse ballonvaarders? Waarom kunnen zij niet de wind 'voorspellen' en weten waar ze terechtkomen? Zou het soms onwil zijn?
Optiwolk schreef:Je mag overal landen (zelfs op de autosnelweg... maar dat zou pas gek zijn) en als je schade doet, dan vergoed je die gewoon.
Winged schreef:Niello schreef:Dit moet verboden worden, Nederland is te vol hiervoor.
Of we hebben met z'n allen teveel paarden waar eigenlijk totaal geen plaats meer is
Hier in het noorden hebben ze alle ruimte om te vliegen hoor. Maar mijn ervaring is juist wel dat de crew beneden helpt met het zoeken naar een geschikte landingsplaats. En laag overvliegen doen ze ook niet. Afgelopen TT Festival ook, binnen 15 seconden zaten ze al op 60 meter hoogte. Dat kan super snel gaan. En dan nog doorstijgen ook. Die megaballonnen overigens niet.... Ik begrijp ook niet waarom die dingen zo groot moeten zijn
Optiwolk schreef:bruintje123 schreef:Moet dat echt 100 zijn?
Dat hebben ze hier heel vaak niet gehaald.
Goed om te weten. Of geldt dat niet als ze zogenaamd een landingsplek aan het zoeken zijn...5 km lang
Wat ook perfect kan. Wil je landen, daal je naar beneden, draait de wind de andere kant uit en haal je dat veldje niet meer... op naar t volgende. Maar daar is er net een stadscentrum, dus dat gaat ook niet meer.
Ik ga genoeg mee op de grond en in de lucht om te weten dat praktijken als in de OP not done zijn.
Je mag overal landen (zelfs op de autosnelweg... maar dat zou pas gek zijn) en als je schade doet, dan vergoed je die gewoon.
En nee, paardeneigenaren gaan ook niet met een ongecontroleerd paard op de baan. Alhoewel ik toch regelmatig op bokt artikels lees over een paard op hol.
Om met een paard op de baan te gaan heb je helemaal 0, niets, nada van bewijs nodig.
Om met een ballon in de lucht te gaan moet je eerst een jaar theorie doen en examen afleggen voor je aan de praktijk mag beginnen. Dan twintig uren varen onder begeleiding van een andere piloot. En dat zijn dan weer vaak de beste in t vak.
Extra examens en testen om commercieel te mogen varen.
Daar boven nog extra om s nachts te varen.
Hoeveel examens heb je nodig om op de baan te gaan met je paard?
Gebruikers op dit forum: _Anke_, AhrefsBot, Amazonbot, Chinas, Geertema, Jorex, kyrkelover, MayoNeighs, Nathalie18x, siloux en 109 bezoekers