Zilver voor junioren dressuurteam bij het EK

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Zilver voor junioren dressuurteam bij het EK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 13:41

knhs
Dressuur

Afbeelding
Sem Stiemer en Waldemar. Foto door bokker Anja_96

Het Nederlandse junioren dressuurteam heeft de zilveren medaille geprolongeerd op het Europees Kampioenschap dressuur. Alleen de Duitse amazones waren in Roosendaal bij Den Goubergh sterker. Het team van Denemarken veroverde het brons. Bondscoach Alex van Silfhout: “Ik ben redelijk tevreden. Ik denk dat mijn combinaties allemaal top gepresteerd hebben. Maar het verschil met Duitsland is nog te groot.”

“Mijn ruiter en amazones hebben allemaal maximaal gepresteerd. Jammer was dat Daphne van Peperstraten haar paard Greenpoint’s Cupido heel angstig werd toen hij de ring in moest. Die spanning raakte ze in de proef niet voldoende kwijt. Daardoor slopen er wat dure fouten in. Daarmee kwam ze onder de maat qua punten. Mijn pupillen hadden het rijkunstig zeer goed op orde, maar moesten het afleggen tegen de Duitsers die hier met vier hele goede paarden waren. Ik vind dat het rijkunstige nog meer beloond mag worden door de juryleden en niet de kwaliteit van de paarden.”

Met tachtig deelnemers werd de landenwedstrijd over twee dagen verdeeld. Op de eerste dag reden Florence Siemer en Thalia Rockx voor Nederland, Sem Stiemer en Daphne van Peperstraten reden op donderdagochtend. “Florence en Sem reden een hele nette proef”, kijkt Van Silfhout terug. “Ik ben ook heel tevreden over Thalia, die reed gisteren heel goed met haar paard Verdi de la Fazenda. Ze hield haar hoofd er heel goed bij. Hoe Daphne met haar paard presteerde is heel knap. Ze wist het er toch ontspannen uit laten zien.”
In de individuele uitslag eindigde Van Peperstraten op de derde plaats met haar imponerende ruin Greenpoint’s Cupido. “Ik kijk uit naar de individuele proef de komende dagen. Het kan alleen nog maar beter.”

Van Silfhout debuteerde als bondscoach op het EK, net als zijn teamleden die hun eerste EK bij de junioren reden. De junioren prolongeerden het zilver van vorig jaar in Spanje.

Morgen en zaterdag wordt in twee gedeelten de individuele proef gereden waar medailles zijn te behalen. Zondag is de Kür op Muziek voor de beste 18 combinaties van de individuele proef, met maximaal drie combinaties per land.

Uitslag Landenwedstrijd Junioren, FEI EK Dressuur Roosendaal
Goud Duitsland, 221,379
Zilver Nederland, 214.459
Daphne van Peperstraten (Oude Tonge) - Greenpoint’s Cupido (v.Johnson), 72.865%
Thalia Rockx (Essen Bel.) - Verdi de la Fazenda (v.Florett As), 71.243%
Sem Stiemer (´s-Gravenland) – Waldemar (v.Negro), 70.351%
Florence Siemer (Rekem) – Zidane (v.Inspekteur), 70.108%
Brons Denemarken, 213.621
4. Zweden, 211.217
5. Oostenrijk, 210.785

Klik hier voor de volledige uitslag van de Landenwedstrijd Junioren

Uitslag landenproef junioren individueel, FEI EK Dressuur Roosendaal

1. Lia Welschof (Dui), Liinus K (v.Locksley II), 74.838%
2. Rebecca Horstmann (Dui), Friend of Mine 2 (v.For Compliment), 73.703%
3. Daphne van Peperstraten (Oude Tonge) - Greenpoint’s Cupido (v.Johnson), 72.865%
9. Thalia Rockx (Essen Bel.) - Verdi de la Fazenda (v.Florett As), 71.243%
17. Sem Stiemer (´s-Gravenland) – Waldemar (v.Negro), 70.351%
20. Florence Siemer (Rekem) – Zidane (v.Inspekteur), 70.108%

Klik hier voor de volledige uitslag van het individuele klassement

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Zilver voor junioren dressuurteam bij het EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:49

Knap van Nederland, met name van Daphne, de druk is hoog, na al haar goede resultaten.