WRAN NK: De kampioenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 10:52

Western Today
Western

Afbeelding
Foto door Marylon Brouwer

Het WRAN NK ‘The Dutch Open 2017’ vond afgelopen weekend plaats in Wanroij. De Nederlands Kampioenen zijn bekend. Grote winnaar in de level 4 is toch wel Miranda Hagen met Cactus Cruiser! Zij werd maar liefst 4x Nederlands Kampioen. In level 3 wist Dineke Schilstra 2x Nederlands Kampioen te worden met Simply Blue Winnetou. Western Today vroeg de kampioenen om een reactie op de overwinning en tips voor andere ruiters.


Showmanship at Halter Level 4: Esther van de Grootevheen (20 jaar) met Mega Frosty Desire (QH 4 jaar)
‘Ik rijd nu vijf jaar western en ik ben bij Marlies Maathuis begonnen. Ik heb voor het western gekozen, omdat er een gezelligere en ontspannende sfeer is. Ik train nu 1,5 jaar voor dit onderdeel en dan nu Nederlands Kampioen! Mijn gouden tip is heel veel oefenen!’
Esther komt nog aan start in de In Hand Trail en de Ranch Riding.

Showmanship at Halter Level 3 en Showmanship at Halter Jeugd & Reining Novice jeugd: Sanne Schipper met A Shining Conquest (QH 6 jaar)
‘Ik rijd al zes jaar western en train nu 2,5 jaar voor dit onderdeel. Ik vind het leuke aan western dat er zoveel verschillende onderdelen zijn en er een leuke omgang met de paarden is. De gouden tip is altijd blijven lachen!’
Sanne komt nog aan start in de In Hand Trail en de Reining.

In Hand Trail Level 3: Isabel Oskam (16 jaar) met Mr Gohma Reina (QH 16 jaar)
‘Ik rijd nu 6 jaar western en wilde als klein meisje al cowgirl zijn! Dressuur vind ik minder gezellig en western is meer ontspannen. Ik heb thuis geoefend en op wedstrijd, maar ik doe het voor de lol. Vorig jaar was ik ook Nederlands Kampioen in dit onderdeel. Mijn gouden tip is altijd rustig blijven.’
Isabel komt nog aan start in de Showmanship at Halter en de Western Pleasure.

Trail Level 4, Horsemanship Level 4, Ranch Riding Level 4 & Western Pleasure Level 4: Miranda Hagen met Cactus Cruiser (paint 7 jaar)
‘Ik rijd al 20 jaar western, maar altijd op manege paarden. Nu is mijn meisjesdroom uitgekomen met een eigen paard. Ik train nu 2 jaar voor deze onderdelen en 3 weken specifiek voor het NK. Ik vind het western rijden veel relaxter dan de dressuur en daarom heb ik ervoor gekozen. Wow 4x Nederlands Kampioen!! Zo zie je maar, volg je dromen! Mijn gouden tip is om terug te gaan naar de basis en vanuit daar ontspannen opbouwen. Rijd in je eigen bubble en concentreer je op je eigen proef! Volgend jaar aan start komen in Level 3, spannend!

Trail Level 3: Willy van de Burgh met Be Kings Royal Flush (Paint 8 jaar)
‘Ik rijd nu vijf jaar western en heb het paard zelf ingereden. Heel eerlijk gezegd heb ik niet getraind….ik wilde namelijk niet eens trail starten (zegt ze lachend). Ik rijd western, omdat ik veel last heb van mijn rug. Ik heb tien jaar in een rolstoel gezeten, maar omdat hij zo vlak is in zijn bewegingen gaat het heel goed. Mijn gouden tip is gewoon genieten en niets verwachten.’
Willy komt nog aan start in de Western Pleasure, Horsemanship en Ranch Riding.

In Hand Trail Level 4 en In Hand Trail jeugd: Ilona Slobbe (17 jaar) met Playguns Smart Tiuri (half QH 8 jaar)
‘Ik heb altijd western gereden en train nu vier jaar voor dit onderdeel. Mijn gouden tip is veel geduld en rust hebben en niet opgeven!’
Ilona komt aan start nog in de Showmanship en volgend jaar hoopt ze in de Horsemanship en Ranch Riding aan start te komen.

Western Pleasure Level 3 & Western Horsemanship L3: Dineke Schilstra (19 jaar) met Simply Blue Winnetou (Paint 11 jaar)
‘Ik rijd nu 10 jaar western en ben aangestoken door mijn moeder. Ik heb al drie jaar niet getraind, maar wel heel veel buiten gereden. Vorige week heb ik pas ingeschreven (zegt ze lachend)! Maar hij heeft er zoveel zin in! Na al die buitenritten doet hij gewoon super zijn best. Mijn gouden tip is om plezier te houden. En denk om je houding tijdens je proef!’

Ranch Riding Level 3: Jaime Keijzer met Pretty Stages Melody (QH 12 jaar)
‘Dit is onze eerste wedstrijd weer na een lange blessure. Vandaag voor het eerst in level 3, dus ik ben echt super blij! Mijn gouden tip is veel blijven oefenen met veel geduld.’

Reining Level 4: Jose Bijl met Billy Boy (ruin 8 jaar)
‘Ik train al vier jaar voor de reining en heb eigenlijk ook enkel deze discipline gereden binnen het western. Ik heb wel eerder ook dressuur gereden, maar ik vind dit veel meer ontspannen. Mijn gouden tip is je paard 100% vertrouwen in de bak!’

Reining Level 3: Kikki van Thiel met Elshofs Wolter (New Forest 6 jaar)
‘Ik rijd nu 10 jaar western en ik vind het zo leuk omdat er meer actie in zit dan in de dressuur. Ik train nu 1 jaar voor de reining en heb daarvoor veel pleasure en horsemanship gedaan om hem te laten wennen aan de wedstrijden. Dit is pas de 5de wedstrijd met hem en ik ben dan ook super trots! Mijn gouden tip is om je proef in te gaan alsof je thuis gaat trainen, niet als een wedstrijd. Zo verlies je een hoop stress.’

Novice jeugd Western Pleasure: Tessa Mosk (19 jaar) met Okies Last Twist (QH 6 jaar)
‘Ik rijd nu 5 jaar western, want dressuur vond ik saai. Ik heb op de Golden Way Stables voor het eerst Western Pleasure gestart. Dat ging zo goed dat ik dacht ik schrijf me in! Mijn tip is geef nooit op!’

Western Pleasure Level 1 (topklasse); Damian Beerta met AAW Krymsums Legacy
‘Ik train dit paard nu 4 weken hier en dit is een prachtig resultaat! Het leuke aan dit onderdeel vind ik dat het heel technisch is. Mijn tip aan andere ruiters is om de ‘spurslow’ te gebruiken.’

Western Horsemanship Level 2: Katinka Browne met Flower (merrie 15 jaar)
‘Ik train dit onderdeel eigen nooit. Ik train vooral Ranch Riding en Reining. Heel vroeger wel eens gedaan hoor! Ik rijd nu al 14 jaar western, want ik vond de dressuur te stijf.’

Horsemanship Level 1: Marloes Hoff met Red Rainbow Happiness (paint 15 jaar)
‘Ik rijd nu 11 jaar western en het leuke aan de horsemanship vind ik dat het heel technisch is. Het is heel moeilijk, maar het moet er makkelijk uitzien. Mijn tip is wees lief voor je paard en geduldig.’

Superhorse Level 1: Iris van Collem met Rennas Olena Kid (QH 17 jaar)
Iris traint al tien jaar en vindt bij de western vooral de sfeer erg gezellig.
‘Wow het koningsnummer! Alles komen samen nu en dat is echt gaaf! Mijn tip is om vooral naar je gevoel te blijven luisteren.’

Reining Level 2 Senior: Miene Duits met Cee No Diamonds (Paint 10 jaar)
‘Ik train nu al vijf jaar en ik vind het vooral leuk om hard te gaan en de stops! Mijn tip is om een trainer te vinden die bij je past.’

Showmanship at Halter L1 & Ranch Riding L1 / topklasse: Sam van Basten met Cash A Nova Badger (paint 13 jaar)
‘Ik train al drie jaar voor dit onderdeel en ik vind het leuk om de technische controle steeds verder te verbeteren. Het gaat nu goed, maar ik wil steeds beter worden. Mijn tip is neem de tijd, heb geduld en blijf showen.’

In Hand Trail L2: Wieneke van Holstein met Footworkdunitgreat (QH 8 jaar)
‘Ik train nu een half jaar voor dit onderdeel. Ik vind de diversiteit, de controle en het samen doen zo leuk aan deze discipline. Mijn tip is om echt van je paard te genieten.’

In Hand Trail L1 en Trail L1/Topklasse: Danielle van Leeuwen met Amber (Belg 13 jaar)
‘Ik train nu twee jaar voor dit onderdeel. Ik vind het leuk dat het ernaast kan! Voor de trail zijn we nu 1,5 maand aan het trainen na een blessure. Mijn tip is om rustig te blijven. Niet straffen, maar juist belonen in de training. Rijd met je hart en train spelenderwijs op buitenritten.’

Trail L2: Anet Idsinga met Ruby Pebbles Tear (half paint 17 jaar)
‘Ik ben in 2006 begonnen met trail rijden en daarna ben ik er een tijdje uit geweest. We zijn nu ongeveer weer een jaar bezig. Het is heel uitdagend. Mijn tip is rijd veel natuurlijke hindernissen en knip je proef in stukjes in je hoofd.’

Ranch Riding L2 & Western Pleasure L2: Katinka Browne met Flower (merrie 15 jaar)
‘Ik oefen dit onderdeel sinds de WRAN het uitschrijft. Ik vind het vooral leuk om met een reiner deze overgangen te rijden en ik vind het stoere eraan erg leuk. Mijn tip is blijf relaxed in de bak en blijf vooral communiceren met je paard. Mijn doel was om deze titel binnen te halen dus ik ben super blij en trots!’.

Western Riding L1 / topklasse: Iris van Collum met Brennas Olena Kid
‘Ik train al tien jaar voor dit onderdeel en de moeilijkheidsgraad vind ik het leukste. Mijn tip is blijf rijden en tel je sprongen.’

De rest van de kampioenen:

Reining Level 1 Junior: Roy van der Hoeven met Dunnit Really Cure (QH 5 jaar)
Reining Level 1 / Topklasse Senior: Gideon Putters met Lenas Super Shine (QH 8 jaar)
WEM Reining: Roy van der Hoeven met A Chic On Whiskey
Logs and Letters: Marloes Hoff met Red Rainbow Happiness
WEM Ranch Riding: Rob Hotton met Hickorys Golden Child
WEM Western Pleasure: Dagmar Lambrechts met Born Te Be Yours
Oltimer Challenge: Johan van Rijn
Freestyle Reining: Wendy van Osch – FC Docs Oak Whiz
Showmanship at Halter L2: Aline de Jong met Time for Miss Asses (paint 2 jaar)
Showmanship at Halter L2: Aline de Jong met Time for Miss Asses (paint 2 jaar)
L1 Reining AA: Roy van der Hoeven met NDmercedesBlackPearl (QH 6 jaar)
L2 Reining AA: Marieke Hoeben met Royal Cashs (QH ruin 9 jaar)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:06

Wat leuk om hier genoemd te worden *\o/* *\o/*

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:44

Ik wil niet flauw doen hoor maar het is AAW Krymsums Legacy.
Niet hoe jullie het hebben geschreven :)

Day en Mattieeee!!!
Ik rijd Mattie ook soms :)

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:00

Lillypony123 schreef:
Ik wil niet flauw doen hoor maar het is AAW Krymsums Legacy.
Niet hoe jullie het hebben geschreven :)

Day en Mattieeee!!!
Ik rijd Mattie ook soms :)


Zo stond het in de bron, dat is vast een foutje.
Ik heb het aangepast, bedankt!

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:14

Hihi kan gebeuren :D

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:41

xxwienekexx schreef:
Wat leuk om hier genoemd te worden *\o/* *\o/*



Jij kent ook Fiep en Day toch? :D

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:42

(Frederique en Damian)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:56

Lillypony123 schreef:
xxwienekexx schreef:
Wat leuk om hier genoemd te worden *\o/* *\o/*



Jij kent ook Fiep en Day toch? :D


Haha ja :)

Ik heb in de pleasure class in class met Damian gereden en ben met Fiep zo goed als opgegroeid (zelfde lessen zelfde manege gestart met rijden) :)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:15

Leukkkk. Ik ben vriendinnen met Fiep:) en jij ken Spirit ook dan toch?? Zij is geweldig!! <3

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:48

Lillypony123 schreef:
Leukkkk. Ik ben vriendinnen met Fiep:) en jij ken Spirit ook dan toch?? Zij is geweldig!! <3


Ehhh.. dat zou ik niet durven zeggen, volledige naam? :Y)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:52

Inma Rummpy Gump VH? Paardje van Damian? :D

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:20

Nou je had op een foto gereageerd met wat een leukerd op Facebook dus ik dacht miss ken je haar :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:48

Lillypony123 schreef:
Inma Rummpy Gump VH? Paardje van Damian? :D

Oh ja tuurlijk :) sla vaak alleen de officiele namen op in mn hoofd haha xD

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:17

Haha ja ik ook :o

Ik zat even bij jou te kijken en wauw wat heb jij een gaaf paardje zeg!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:29

Lillypony123 schreef:
Haha ja ik ook :o

Ik zat even bij jou te kijken en wauw wat heb jij een gaaf paardje zeg!



Dankjewel *\o/* Bedoel je dan Mea of Grace (Zip me a note of Footworkdunitgreat)? Ik zou zelf niet moeten kiezen hoor, ze hebben beide hun geweldig leuke kanten :Y)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:59

Allebei gaaf maar zip me A niet vond ik net een stukje gaver haha :))

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:02

*note

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: WRAN NK: De kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:08

Haha dankjewel :D