Merel Blom en Alice Naber naar EK Eventing Strzegom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Merel Blom en Alice Naber naar EK Eventing Strzegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 20:32

knhs
Eventing

Afbeelding
Alice Naber-Lozeman met ACSI Peter Parker. Foto door aniek1985

Bondscoach Bettina Hoy heeft twee combinaties geselecteerd voor het Europees kampioenschap eventing in het Poolse Strzegom. Het EK wordt van 17 tot en met 20 augustus verreden. Alleen Merel Blom met Rumour has It en Alice Naber-Lozeman met ACSI Harry Belafonte of ACSI Peter Parker reizen af naar Polen.

Bettina Hoy vertelt over haar keuze; “Dit zijn twee zeer ervaren amazones met ervaren paarden die dit seizoen ook al hebben laten zien wedstrijden van dat niveau aan te kunnen. ACSI Harry Belafonte is voor Alice de eerste keus met ACSI Peter Parker als reserve. Voor de andere combinaties die eventueel in aanmerking kwamen voor uitzending, denk ik dat het beter is om eerst nog de nodige wedstrijden op 3 en 4 sterniveau te rijden. Het is natuurlijk mijn doel om een team te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Tokyo, maar daarnaast wil ik ook vooral naar de langere termijn kijken. Alleen op die manier kunnen we een solide basis voor de toekomst bouwen.”
Maarten van der Heijden, directeur topsport van de KNHS, is blij met de invloeden van de Duitse coach. “Bettina is enorm gedreven aan het werk gegaan en ik heb zeker het idee dat er nu al stappen gemaakt worden door onze eventers. De keus om nu geen team uit te zenden, maar de focus te leggen op de langere termijn vind ik prima en sluit helemaal aan bij onze strategie.”
Hoy zal zelf ook in Polen aan de start verschijnen voor Duitsland. Van der Heijden; ”Natuurlijk is deze dubbelrol op een EK wel heel druk, maar Bettina krijgt alle steun die ze nodig heeft. Aan het begin van dit jaar is haar aanstelling in een stroomversnelling geraakt en hebben we ons gerealiseerd dat deze situatie kon ontstaan. Daar hebben we toen goede afspraken over gemaakt en ik heb er alle vertrouwen in dat we dit gezamenlijk prima aankunnen.”

Nederlandse afvaardiging naar EK Eventing Strzegom, 17-20 augustus 2017
* Merel Blom (Aalten) – Rumour has It
* Alice Naber-Lozeman (Biddinghuizen) – ACSI Harry Belafonte of ACSI Peter Parker

Bondscoach: Bettina Hoy (Rheine, Dui)
Teamveterinair: Edwin Enzerink (Asten-Heusden)

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:41

Persoonlijk vind ik het raar dat je niet met een team naar strzegom gaat.
Andere landen kunnen ook fouten maken. En voor je het weet heb je een kwalificatie binnen.

Het kan natuurlijk toeval zijn maar vind het opvallend dat team Bavaria niet is geselecteerd.
Is dat nog oud zeer. Of is daar te weinig kwaliteit?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 53 bezoekers