[VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 17:28

*politie
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding
Foto FEI Photos

Een speciaal team waarin politie, de gemeente Rotterdam, Fiod, belastingdienst, en Openbaar Ministerie samenwerken (ConfisQ) legde deze week beslag op een stallencomplex en zeven paarden van een manege aan de Schaardijk. Een 61-jarige man en zijn 32-jarige dochter uit Capelle aan den IJssel zijn aangehouden op verdenking van witwassen. Het hele terrein werd mogelijk gefinancierd door opbrengsten uit de hennepteelt.

Investeringen met crimineel geld
De politie trof eind 2016 een hennepkwekerij aan in de woning van een 61-jarige man uit Capelle aan den IJssel. Vervolgonderzoek wees uit dat de bewoner mogelijk de twee jaar daaraan voorafgaand met hennephandel vermoedelijk de bouw van het nieuwe stallencomplex heeft gefinancierd. Het stallencomplex heeft een waarde van enkele tonnen. De manege werd beheerd door de 32-jarige dochter.

Afpakken
Dinsdag 30 mei verrichtte de politie zoekingen in twee woningen in Capelle aan den IJssel en de manege aan de Schaardijk in Rotterdam. Op de Schaardijk legde het team beslag op een nieuw stallencomplex, zeven paarden, zadels, een vorkheftruck, een luchtdrukwapen en dure gereedschappen. In de woning van de 61-jarige man troffen agenten twee vuurwapens aan. De politie nam de wapens in beslag.
Tijdens de zoekingen werden er ook nog kentekenplaten van gestolen auto's gevonden. De politie gaat dit nader onderzoeken.

Wilde dieren
Naast al deze goederen trof de politie in de woning van de verdachte een aantal wilde dieren aan. De 61-jarige eigenaar had weliswaar een vergunning voor de beesten, maar de situatie van de twee cheeta’s, een wilde kat en aapjes leek nijpend. De Nederlandse Voedsel-en Warenautoriteit is hiervan op de hoogte gebracht.
In de woning van de buren van de 61-jarige werd na een sterke hennepgeur nog een hennepkwekerij met ruim 100 planten aangetroffen.

Vervolg
De 61-jarige man wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Zijn dochter is donderdag heengezonden en moet zich later voor de rechter verantwoorden.

Team ConfisQ
Team ConfisQ is een samenwerkingsverband van politie, Fiod, belastingdienst en de gemeente Rotterdam onder leiding van het OM. Het team is sinds enig tijd actief en handelt op basis van signalen over fout vermogen.

Misdaad mag niet lonen
Veel delicten zijn gericht op geldelijk gewin. Geld is de drijfveer, het motief en de opbrengst van nagenoeg alle criminaliteit. Met het afpakken van crimineel verkregen vermogen raken OM, politie en ketenpartners criminelen op een plek die hen pijn doet, namelijk in de portemonnee. Door deze aanpak hebben verdachten geen profijt van hun daden en wordt duidelijk gemaakt dat misdaad niet loont. Het witwassen van crimineel geld is ondermijnend: door de vermenging van legaal en illegaal vermogen wordt de reguliere maatschappij aangetast. De bestrijding van ondermijnende activiteiten behoort tot de speerpunten van politie, OM en samenwerkingspartners.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:
Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 02-06-17 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:32

Poeh, daar is een hoop in beslag genomen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:44

Cheetah's in een woning???
Ik ben benieuwd om welke manege dit gaat.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:05

Cayenne schreef:
Cheetah's in een woning???
Ik ben benieuwd om welke manege dit gaat.


Ik dacht ook al he!? Of zou het om opgezette dieren gaan?

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:08

Gydja schreef:
Cayenne schreef:
Cheetah's in een woning???
Ik ben benieuwd om welke manege dit gaat.


Ik dacht ook al he!? Of zou het om opgezette dieren gaan?



Dan zou de situatie niet "nijpend" zijn, denk ik ;)

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:14

Wow dat is best heftig, lijkt me best verschieten als je paard daar staat!
En hoe komen ze aan cheeta's wat erg

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:15

Als dit de stal is die ik denk dat het is, is het geen manege maar een pensionstal (was het in ieder geval toen ik er voor het laatst was, al weer een paar jaar geleden). De dochter rijdt western.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:16

SweetVanille schreef:
Dan zou de situatie niet "nijpend" zijn, denk ik ;)

Nee begrijp ik maar ik vind cheetas in huis behoorlijk bizar xD

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:16

De stal komt me bekend voor als het tenminste het filmpje met de agente ook de plek is waar over gesproken word.... de schaardijk is ook maar 1 manege die ik ken :\

Bambolina schreef:
Als dit de stal is die ik denk dat het is, is het geen manege maar een pensionstal (was het in ieder geval toen ik er voor het laatst was, al weer een paar jaar geleden). De dochter rijdt western.


Ja dit dacht ik dus ook... heb tot voorkort les van haar gehad

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:17

volgens mij is dat helemaal geen manege wat ik me kan herinneren maar gewoon een wat groot uitgevallen privestalletje.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:30

Tja paarden houden kost geld he }:) :+

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:34

Wow die plek staan wij vaak naast met onze schapen. Ziet er altijd supergoed uit allemaal, paddocks, weiland met mooie hekken e.d.

Ik wist helemaal niet dat daar ook een woning bij was, dacht dat het een kantine o.i.d. was.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:13

Happy16 schreef:
Wow die plek staan wij vaak naast met onze schapen. Ziet er altijd supergoed uit allemaal, paddocks, weiland met mooie hekken e.d.

Ik wist helemaal niet dat daar ook een woning bij was, dacht dat het een kantine o.i.d. was.

En nooit iets geroken }>

tjee

Berichten: 494
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Capelle aan den Yssel

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:56

Het is geen manege of pensionstal maar een privestal. En de wilde dieren werden ook niet op deze locatie gehouden en de wietteelt ook niet. Heb er een aantal jaar terug heel prettig gestaan met mijn pony.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:20

tjee schreef:
Het is geen manege of pensionstal maar een privestal. En de wilde dieren werden ook niet op deze locatie gehouden en de wietteelt ook niet. Heb er een aantal jaar terug heel prettig gestaan met mijn pony.


Er kan na die tijd een hele hoop gebeurd zijn.
Uiteraard weet je dan niet van illegale activiteiten. Dat houden ze wel goed verborgen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:26

Cheetah's en aapjes? >;)

Edit, foto van een aapje bij het originele bericht. In een papegaaienkooi :'(

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:13

Wat erg.

Benieuwd om welke stal het gaat.

tjee

Berichten: 494
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Capelle aan den Yssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:31

Cayenne schreef:
tjee schreef:
Het is geen manege of pensionstal maar een privestal. En de wilde dieren werden ook niet op deze locatie gehouden en de wietteelt ook niet. Heb er een aantal jaar terug heel prettig gestaan met mijn pony.


Er kan na die tijd een hele hoop gebeurd zijn.
Uiteraard weet je dan niet van illegale activiteiten. Dat houden ze wel goed verborgen.


Nee hoor heb altijd contact gehouden. Dat haar vader niet altijd op een eerlijke manier zijn geld verdient is geen geheim hier in Capelle. Maar zijn dochter houd zich bezig met haar paarden.

Ook het houden van de wilde dieren is niets nieuws. Hij heeft daar ook gewoon de juiste papieren voor. De manier van houden en hoe de dieren er nu uit zien wil dat overigens niet goedpraten hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:32

De wietplantage zal wel niet uit de lucht zijn komen vallen ;)

moniquebosch

Berichten: 826
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:35

is wel ook een pensionstal,heeft heel vaak op marktplaats gestaan.
stond vaak omschreven als bio stal,mocht je je eigen paard ook niet zelf muesli extra geven ofzo.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:40

Ik dacht dat het houden van wilde dieren verboden was in Nederland? Maar niet dus %) ???

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:58

Geloof dat er tegenwoordig veel verboden is maar als je de vergunningen en de beesten al hebt mag je ze nog houden.

Overigens heb ik eens een tinker verzorgd ergens, leek heel netjes en niks geks. Later bleek achteraf een heel xtc lab te zitten toen.
Geloof me dat weet je dan echt niet. Mensen zijn niet gek

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:22

Uh cheeta's en aapies wtf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:02

NathalietjeB schreef:
Uh cheeta's en aapies wtf


Ik denk dan altijd: waarom? Wat bezielt je om zulke beesten te houden? Wat bezielt de overheid om daar particulieren een vergunning voor te geven? Terecht als dat aan banden wordt gelegd.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: [VIDEO]Manege, paarden en vuurwapens in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:23

Denk niet dat er vergunning is want anders zou het toch geweten zijn?