Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 10:25

BN de Stem
Overige

Afbeelding
Foto door Amanda

Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër, heeft zondag een paard aangevallen en in de keel gebeten. De merrie heeft het voorval overleefd. De politie heeft de eigenaars nog gezocht, maar niet gevonden.

De eigenaresse van het paard, Annelies, een dierenarts uit België en eigenaar van een paardenasiel net over de grens, heeft al dreigementen ontvangen naar aanleiding van een bericht dat ze over de aanval plaatste op Facebook. Om die reden wil de vrouw niet dat haar achternaam en de naam van haar praktijk bekend wordt gemaakt. Volgens Annelies vond de eigenaar van de hond het voorval 'vermakelijk'. Hij had, zegt ze, niet in de gaten dat zijn hond in de rode zone verkeerde. "Als zo'n dier wordt opgehitst en vast heeft, dan laat ie niet meer los."

Zoals altijd had Annelies zondagmiddag de paardentrailer geparkeerd bij het Puts Meuleke aan de Putseweg in Ossendrecht. "Ik was met twee vriendinnen. Na anderhalf uur wandelen met onze paarden in het natuurgebied de Zoom, Kalmthoutse heide, liepen we door het bos terug naar de parkeerplaats."

Nog in het bos troffen ze vier wandelaars met twee honden. Eén van de dieren werd door zijn baas aan de lijn gehouden, de andere liep los. De man, blond haar, had een metaaldetector in zijn hand. De vrouw in het gezelschap zou ongeveer 1.65 meter zijn en naar schatting 120 kilo wegen. Er was ook een jong kind in het gezelschap.

De loslopende hond hapte diverse malen naar de benen van het paard van de vriendin van Annelies. Die schopte echter niet van zich af. "Ik ben toen met mijn paard naar mijn vriendin gegaan in de hoop dat dat iets zou helpen. Toen de hond zich ook tegen mijn paard keerde en het dier naar de keel sprong, ben ik in galop naar de Putseweg gereden. Het beest kwam achter ons aan en dat was ook mijn bedoeling. Ik hoop dat de drukke weg hem zou afschrikken."

De hond bleef echter ook daar het paard belagen. Annelies: "Hij volgde ons over de weg en het fietspad, en liet ons pas daar gaan. Ik heb toen de politie gebeld en mijn vriendin geïnformeerd dat ik weliswaar in veiligheid was, maar dat de hond terug het bos in was gelopen."

Alle lof heeft ze voor de politie, die tien minuten later ter plaatse was, een uitgebreid signalement opnam en het bos in ging om de eigenaars van de hond te zoeken. "Ze zouden me bellen als ze die mensen gevonden hadden, maar ik heb helaas niets meer gehoord", vertelt de Belgische. De verwondingen van het paard, diverse gaten in de hals, zijn zondagmiddag verzorgd en het dier heeft voor een week een antibioticumkuur gekregen. Annelies: "Ze komt er weer bovenop en is gelukkig ook niet bang voor honden nu, maar voor hetzelfde geld was ze doodgebloed."

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:30

Had het gisteren al gelezen. Rijd zelf ook wel eens in dat gebied. Vreselijk -O-

Gelukkig is het relatief goed afgelopen.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:08

Had toch van me paard gesprongen en die hond een doodstrap gegeven jeetje.

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:45

zanakuzies schreef:
Had toch van me paard gesprongen en die hond een doodstrap gegeven jeetje.


Ene kant wel ja, maar als die hond dit al bij een paard doet..
hangt hij waarschijnlijk ook aan je eigen been.

ook een keer gehad met mijn eigen paard, gelukkig op een stuk waar ik heel hard weg kon galopperen.
die betreffende eigenaar was gelukkig ook coulanter dan deze zo te lezen..

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:57

Dat de eigenaren van de hond get dan ook nog wel vermakelijk vonden, walgelijk!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:59

zanakuzies schreef:
Had toch van me paard gesprongen en die hond een doodstrap gegeven jeetje.


Dit soort honden worden dan alleen maar feller en zetten hun kaak op slot. Achterpoten pakken of een stuk in de mond duwen.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:09

Wat een akelige gebeurtenis!
Maar kaken van hond op slot? Daar is eens onderzoek naar geweest en is dus bullsh*t. Die beesten zijn gewoon rete sterk in hun kaken that's it.

Neem gewoon een lange dressuurzweep mee en 1x goed raken dan is het klaar.....ook voor de hond geld dat }:)

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:12

Ergerlijk dit!

Waarom worden zulke honden losgelaten?

Het is duidelijk zat dat zulke honden niet als huisdieren gehouden mogen worden, ook niet bij de mensen die zeggen te weten wat ze doen. Ze kunnen altijd ontsnappen en veel schade en leed aanrichten.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:12

AlwaysH schreef:
zanakuzies schreef:
Had toch van me paard gesprongen en die hond een doodstrap gegeven jeetje.


Dit soort honden worden dan alleen maar feller en zetten hun kaak op slot. Achterpoten pakken of een stuk in de mond duwen.


Haha, ja zeker inderdaad de achterpoten van de hond vast houden. Meest veilige manier.

:')

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:13

funnyhorses schreef:
Wat een akelige gebeurtenis!
Maar kaken van hond op slot? Daar is eens onderzoek naar geweest en is dus bullsh*t. Die beesten zijn gewoon rete sterk in hun kaken that's it.

Neem gewoon een lange dressuurzweep mee en 1x goed raken dan is het klaar.....ook voor de hond geld dat }:)


Tuurlijk zetten ze het niet echt op slot, straks breken de kaken. := Het is een uitdrukking.
En tja 'that's all', als jij het zo wilt noemen is dat helemaal prima, maar dat maakt het niet minder dom om met zo'n hond in 'gevecht' te gaan. ;)

@xRivaldo, als een hond geen evenwicht kan houden laten ze vaak los, dus ja, meest veilige manier. En het is voor de eigenaar, niet voor degene te paard.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:15

Jawel dat van de achterpoten pakken klopt wel dan kunnen ze ook niet meer bijten naar je mits je snel en sterk genoeg bent en een beetje levensmoe :')

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:17

AlwaysH schreef:
funnyhorses schreef:
Wat een akelige gebeurtenis!
Maar kaken van hond op slot? Daar is eens onderzoek naar geweest en is dus bullsh*t. Die beesten zijn gewoon rete sterk in hun kaken that's it.

Neem gewoon een lange dressuurzweep mee en 1x goed raken dan is het klaar.....ook voor de hond geld dat }:)


Tuurlijk zetten ze het niet echt op slot, straks breken de kaken. := Het is een uitdrukking.
En tja 'that's all', als jij het zo wilt noemen is dat helemaal prima, maar dat maakt het niet minder dom om met zo'n hond in 'gevecht' te gaan. ;)

@xRivaldo, als een hond geen evenwicht kan houden laten ze vaak los, dus ja, meest veilige manier. En het is voor de eigenaar, niet voor degene te paard.


Geen enkele hond vind het fijn als de poten worden vastgepakt. Als hij dan los laat heeft hij zo jouw armen te pakken. :(

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:18

funnyhorses schreef:
Jawel dat van de achterpoten pakken klopt wel dan kunnen ze ook niet meer bijten naar je mits je snel en sterk genoeg bent en een beetje levensmoe :')


Dat de hond het paard aanvalt betekent niet gelijk dat het na het grijpen naar de achterpoten opeens op de persoon richt. Maar goed, weet je, dan laat je de hond hangen, ook goed! :D

Vooral een trap verkopen, als je zin hebt om je paard door verwondingen in te laten slapen. :Y)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Roodvos

Berichten: 6651
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:22

AlwaysH schreef:
Achterpoten pakken of een stuk in de mond duwen.

Nee, als je er kans toe ziet: voorpoten pakken en flink uit elkaar naar buiten trekken.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:24

Als je op je paard zit kun je geen trap verkopen je kunt je wel weren met lange zweep!
En maken dat je weg komt uiteraard.

Er moest gewoon een beter beleid komen om zulke honden niet aan dat soort aso's te verkopen.
Altijd zijn het de mafste typen met zulke honden die in de problemen komen.
Ik vind het zo sneu want dat soort rassen hebben een goed karakter het word verkloot door dat soort idioten!

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:28

Indien dit een op agressie gefokte hond is kun je slaan met een zweep wat je wil maar daar worden ze alleen maar feller van, ik ben blij dat het achteraf met een sisser af is gelopen maar waarom geen mobieltje tevoorschijn halen en filmen of foto's maken(waarschijnlijk vergeet je dat door de stress) want dan zouden dit soort eigenaren veel sneller gepakt kunnen worden. Of iedereen die buiten gaat rijden op plekken waar ook honden komen een cam op de cap.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:31

En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:31

Meisje heeft goed gehandeld. Ren dier wat zo fel reageert ongeacht het ras moet je voor uitkijken.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:39

SaraViavia schreef:
En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.

:')
En jij neemt jezelf echt serieus?
Dit 'soort'' honden bijt niet vaker dan andere. Dit ''soort'' honden krijgt meer media aandacht. Want over Jack russels hoor je ook niets in de media. Over herders ook niet. Maar het punt met de media is, dat het nagenoeg altijd geschreven word uit geruchten. Het zijn altijd pitbulls (die in Nederland niet eens erkend zijn, dus als het al een Pitbull is heeft ie een stamboom en is daadwerkelijk anders gefokt.) Of ''staffords''. En dat is de grote fout van de media.
Het zijn vaker ''look a likes'' of kruisingen dan stamboomhonden. Stamboomhonden betaal je je scheel aan in aankoop ten opzichte van de stamboomloze die (overigens van meerdere rassen) voor zo'n 200/300 euro te koop zijn.
Zoals in het artikel gemeld; ''Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër,'' betreft het hoogst waarschijnlijk een kruising. Wat gaat er vaak mis bij kruisingen, dat het nestje voor de leuk is. En dus bij mafkezen zoals deze baas terecht komen, die het allemaal wel grappig vinden.

En wie worden er weer de dupe, juist, niet de look a likes en de kruisingen, want ja die worden nagenoeg nooit genoemd, maar wel de Rashonden die onterecht benoemd zijn.

En nee ik keur absoluut NIET goed wat er gebeurd is. Verre van. Maar jouw bericht schiet bij mij echt volledig verkeerd.

Los daarvan, aan het eind van het artikel staat dat het paard helemaal hersteld! Heel fijn voor het paard en de eigenaar.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:41

Oei wat naar... Gelukkig komt het goed met het paard.

Ik vind Staffords, Pitbulls e.d. supermooie honden, maar hier komt er nooit een. Vind t veel te eng dat dergelijk gedrag naar voren kan komen...

Anoniem

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:46

Bizar, niet alleen dat de eigenaar van de hond dit acceptabel gedrag vinden, maar dat eigenaren van soortgelijke honden vervolgens het slachtoffer gaan bedreigen omdat die vertelt wat er gebeurd is... :x
Heel fout wereldje.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:49

xyzutu2 schreef:
Bizar, niet alleen dat de eigenaar van de hond dit acceptabel gedrag vinden, maar dat eigenaren van soortgelijke honden vervolgens het slachtoffer gaan bedreigen omdat die vertelt wat er gebeurd is... :x
Heel fout wereldje.

Is toch gewoon bizar.. _/-\o_ Ben het volledig eens met je bericht.
_San87_ schreef:
Oei wat naar... Gelukkig komt het goed met het paard.

Ik vind Staffords, Pitbulls e.d. supermooie honden, maar hier komt er nooit een. Vind t veel te eng dat dergelijk gedrag naar voren kan komen...

En daar zit het hem dus in. Wat zijn volgens jou staffords? Bedoel het niet als aanval he, maar met een echte stafford word een Staffordshire Bull Terrier bedoeld. Een Amerikaanse Stafford word Amstaff genoemd.
Bij de Amstaff is het zelfs zo dat in Nederland om er een stamboom bij jouw pups te kunnen krijgen de ouderdieren een verplichte gedragstest moeten doen (en behalen). Daarmee zeg ik niet dat het volledig te voorkomen is, maar wel meer zekerheid over wat je in huis haalt. De rest is van meer dingen afhankelijk.

In de media word altijd ''stafford'' of ''pitbull'' gebruikt. De kans dat het een echte Pitbull is is relatief klein. Aangezien ze in NL niet erkend is dus stambomen via het buitenland moeten gaan. Maar kruisingen in deze rassen zijn makkelijk gemaakt. En daar zit de onterechte verwarring in.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:58

kiwiwitje schreef:
:')
En jij neemt jezelf echt serieus?
Dit 'soort'' honden bijt niet vaker dan andere. Dit ''soort'' honden krijgt meer media aandacht. Want over Jack russels hoor je ook niets in de media. Over herders ook niet. Maar het punt met de media is, dat het nagenoeg altijd geschreven word uit geruchten. Het zijn altijd pitbulls (die in Nederland niet eens erkend zijn, dus als het al een Pitbull is heeft ie een stamboom en is daadwerkelijk anders gefokt.) Of ''staffords''. En dat is de grote fout van de media.
Het zijn vaker ''look a likes'' of kruisingen dan stamboomhonden. Stamboomhonden betaal je je scheel aan in aankoop ten opzichte van de stamboomloze die (overigens van meerdere rassen) voor zo'n 200/300 euro te koop zijn.
Zoals in het artikel gemeld; ''Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër,'' betreft het hoogst waarschijnlijk een kruising. Wat gaat er vaak mis bij kruisingen, dat het nestje voor de leuk is. En dus bij mafkezen zoals deze baas terecht komen, die het allemaal wel grappig vinden.

En wie worden er weer de dupe, juist, niet de look a likes en de kruisingen, want ja die worden nagenoeg nooit genoemd, maar wel de Rashonden die onterecht benoemd zijn.

En nee ik keur absoluut NIET goed wat er gebeurd is. Verre van. Maar jouw bericht schiet bij mij echt volledig verkeerd.

Los daarvan, aan het eind van het artikel staat dat het paard helemaal hersteld! Heel fijn voor het paard en de eigenaar.


Ja tuurlijk media gaat filteren en andere rassen uit het nieuws vermijden. Neem jij jezelf serieus? Ik zeg toch ook dat het me onmogelijk lijkt dat hier niks aan gedaan kan worden? Als het de kruisingen zijn dan kan daar toch ook wat aan gedaan worden? Vind een muilkorf niet zo een heel raar idee als je daarmee kunt voorkomen dat volkomen onschuldige kindjes of dieren worden aangevallen. Daarbij zeg ik zelf dat het evengoed aan de eigenaar kan liggen dan aan de hond, dus voel je maar niet aangevallen. Het valt me gewoon op dat het de laatste tijd héél vaak raak is met honden die aanvallen.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:04

SaraViavia schreef:
kiwiwitje schreef:
:')
En jij neemt jezelf echt serieus?
Dit 'soort'' honden bijt niet vaker dan andere. Dit ''soort'' honden krijgt meer media aandacht. Want over Jack russels hoor je ook niets in de media. Over herders ook niet. Maar het punt met de media is, dat het nagenoeg altijd geschreven word uit geruchten. Het zijn altijd pitbulls (die in Nederland niet eens erkend zijn, dus als het al een Pitbull is heeft ie een stamboom en is daadwerkelijk anders gefokt.) Of ''staffords''. En dat is de grote fout van de media.
Het zijn vaker ''look a likes'' of kruisingen dan stamboomhonden. Stamboomhonden betaal je je scheel aan in aankoop ten opzichte van de stamboomloze die (overigens van meerdere rassen) voor zo'n 200/300 euro te koop zijn.
Zoals in het artikel gemeld; ''Een hond, vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër,'' betreft het hoogst waarschijnlijk een kruising. Wat gaat er vaak mis bij kruisingen, dat het nestje voor de leuk is. En dus bij mafkezen zoals deze baas terecht komen, die het allemaal wel grappig vinden.

En wie worden er weer de dupe, juist, niet de look a likes en de kruisingen, want ja die worden nagenoeg nooit genoemd, maar wel de Rashonden die onterecht benoemd zijn.

En nee ik keur absoluut NIET goed wat er gebeurd is. Verre van. Maar jouw bericht schiet bij mij echt volledig verkeerd.

Los daarvan, aan het eind van het artikel staat dat het paard helemaal hersteld! Heel fijn voor het paard en de eigenaar.


Ja tuurlijk media gaat filteren en andere rassen uit het nieuws vermijden. Neem jij jezelf serieus? Ik zeg toch ook dat het me onmogelijk lijkt dat hier niks aan gedaan kan worden? Als het de kruisingen zijn dan kan daar toch ook wat aan gedaan worden? Vind een muilkorf niet zo een heel raar idee als je daarmee kunt voorkomen dat volkomen onschuldige kindjes of dieren worden aangevallen. Daarbij zeg ik zelf dat het evengoed aan de eigenaar kan liggen dan aan de hond, dus voel je maar niet aangevallen. Het valt me gewoon op dat het de laatste tijd héél vaak raak is met honden die aanvallen.

Ja ik neem mijzelf heel serieus. Bijtincidenten komen nagenoeg alleen in het nieuws om dit soort honden. Niet om andere rassen.
Dit soort honden worden gemeld en in de aandacht gebracht omdat ze vaker grotere schade aanrichten. En daarnaast word van dit soort rassen bijna altijd melding gedaan/aangifte gedaan en van andere honden niet. Ook dat valt op. En ja ik spreek uit ervaring.
Ik zeg alleen nergens dat er niets aan gedaan moet worden. In tegendeel. Iedere hond die bij een bijtincident betrokken geweest is(afhankelijk van de situatie) moet gekorfd worden. Daarnaast moet er ook richting de baas een consequentie komen, en helemaal als de hond vervolgens niet gekorfd rondloopt. Daar hoor je mij niet over.
En nee ik voel mij niet aangevallen, alleen als houder van een RAS hond van deze groepen doe je er alles aan om dit negatieve beeld van dit soort honden te verminderen. Omdat het in veel gevallen niet terecht is. Dus ja ik kom er voor op.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:06

kiwiwitje schreef:
In de media word altijd ''stafford'' of ''pitbull'' gebruikt. De kans dat het een echte Pitbull is is relatief klein. Aangezien ze in NL niet erkend is dus stambomen via het buitenland moeten gaan. Maar kruisingen in deze rassen zijn makkelijk gemaakt. En daar zit de onterechte verwarring in.

Wat maakt het uit of die hond al dan niet een stamboom had? Het was een sterke en agressieve hond en 'pitbull' of 'vechthond' is gewoon een term om het type hond aan te duiden, niet het officiele ras.
Zoals JR gebruikt wordt om een klein 3-kleurig hondje op korte pootjes aan te duiden. Die hebben ook lang niet allemaal een stamboom. Er bestaan ook 'windhonden', 'herdershonden', etc. Iedereen kan zich daar iets bij voorstellen, zonder dat het over een specifiek ras gaat.

Wat betreft de manieren om je te verdedigen tegen een aanval, ik zie het nog niet direct gebeuren dat iemand gaat afstappen en zo'n agressieve hond zijn poten uit elkaar trekken. Wat intussen met je paard? Vragen aan de eigenaar van de hond om je paard even vast te houden?
Waarschijnlijk heb je op zo'n moment niet vele tijd om na te denken. In een reflex heeft deze mevrouw waarschijnlijk de minst slechte oplossing gekozen.

Wel bijzonder laf van de eigenaar om zich naderhand niet te melden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bregosi, Charaz, eempje41, fierefluiter, Henkje, Kabayo, Kimberley_, maitestar23, michaz81, NinaCharlie, Supertje en 86 bezoekers