Nick Skelton komt met autobiografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Nick Skelton komt met autobiografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-17 14:33

Bokt.nl / Horse & Hound
Overige, Springen

Afbeelding
Nick Skelton en Big Star Foto: Arnd Bronkhorst/FEI

Na Charlotte Dujardin produceert dit najaar Olympisch medaillewinnaar Nick Skelton zijn autobiografie. In het boek vertelt de 59-jarige springruiter, die binnenkort met pensioen gaat, alle ins en outs over zijn loopbaan die meer dan veertig jaar duurde.

Hij vertelt onder andere over zijn deelname aan acht Olympische spelen. Bij deze deelnames won hij in 2012 met het Britse team goud. In 2016 herhaalde hij het gouden kunststukje individueel met Big Star.

Nick zat voor het eerst te paard toen hij achttien maanden oud was, hij won zijn eerste grote titel in 1975 op de Europese Kampioenschappen voor junioren. Ook behaalde hij het Britse record voor het springen van de hoogste hindernis met Lastic. Dit record staat nog steeds op zijn naam.

Ook vertelt hij in het boek over zijn gedwongen terugtrekking uit de sport. In 2000 brak Nick zijn nek na een val. Met hulp van de hengst Arko III kwam hij dit te boven om later weer op het hoogste niveau mee te strijden.

"Sinds ik besloten heb met pensioen te gaan hou ik tijd over voor andere dingen" vertelt hij. "Waaronder het schrijven van mijn verhaal. Het is het juiste moment om dit te doen."

Het boek verschijnt op 19 oktober 2017.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Tesske1
Berichten: 18
Geregistreerd: 22-04-17
Woonplaats: Zundert

Re: Nick Skelton komt met autobiografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 04:47

Interessant :) Wordt dus een leuk vroeg Sinterklaaskado'tje

Linda <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ubermetrics, Wopkebrok en 51 bezoekers