Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:41

Serieus? Mijn paarden staan op landgoed Pijnenburg.
Lijkt me reuze leuk.

Met de paarden bij de mac in Zeist....geweldig.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:16

stalgerrits schreef:
ik dacht dat ze gek werden toen ik de mac drive op kwam

Dat is ook niet vreemd, hoeveel paarden zijn er nu die hamburgers te eten krijgen :? :?

Of kregen ze allemaal de favoriete milkshake? Drie aardbei en één banaan :Y)

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:45

Olympia96 schreef:
Sizzle schreef:
Als het puur om het type gaat, dan zijn in mijn ogen een heleboel Jazz zonen gelderse hengsten.
Zeker hengsten als Five star met veel berop en front en ook nog vos kun je dan wel meteen overhevelen naar Gelders.

Dat lijkt me ook niet de bedoeling toch?

Dan zie ik toch echt liever zo'n zwartbles waar misschien net even een tikje veel tuiger in zit.


Type, karakter, maar wat mij betreft is bewegingsvorm mínstens zo belangrijk. Dat betekent dat je de genoemde hengsten om die reden alleen al niet bij GP moet willen hebben. De huidige charmeur in de verrichting is er het levende bewijs van.


Maar daar ben ik dus wel bang voor.
Die ggk vos staat precies in zo'n type inclusief relatief lang pijpbeen.
Ik heb mijn positiviteit verloren de afgelopen paar jaar ben ik bang :o

Bij de dressuurpaarden is voorheen Gyon ggk geweest, is ook een charmeur x jetset toch?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:15

Gyon ken ik verder niet.

Maar deze Charmeur komt uit een van de betere stammetjes uit de Gelderse fokkerij.( Amanda lijn, inderdaad waar Henkie ook uit komt).

Geen idee of deze hengst "het" is. Maar er was uit verschillende hoeken destijds net zo veel weerstand tegen Koss.
Ik zie hem in ieder geval liever dan de Wynthon x Cabochon.

Het is natuurlijk wel het een of het ander. Ergens moeten nieuwe hengsten vandaan komen.

Ik weet ook niet welke hengst te nemen buiten Henkie of Alexandro.

Charmeur heb ik ook wel eens over nagedacht voor mijn Bella.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:24

Charmeur vind ik op zich niet verkeerd bij de juiste merrie.
Ik blijf me gewoon afvragen of het KWPN niet onbewust de eigenaren van de robuustere types afketsen omdat die ook wel inzien dat die nooit bovenin zullen lopen op een competitie tegen dressuur geweld.
Ik ben niet zo heel zeket of het zinvol is om Geldersen op hun dressuurprestaties te beoordelen.
Ik zie liever dat ze een kleine oefencross lopen, dat zegt tenminste iets over het karakter. Dressuur kun je ook met een spastische lafbek zeg maar.

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:28

Ik kan me vinden in wat je zegt Sizzle...

En dat jij het niet makkelijk hebt met de hengstenkeuze snap ik ook Natasja. Ondanks dat de Charmeur een mooie moederlijn mag hebben, en je hem niet in het echt hebt zien lopen, als je z'n filmpjes bekijkt, dan is zijn beweging alles behalve Gelders. Z'n achterbenen gaan compleet buiten de massa. Om maar niet eens te spreken over hoe hij zichzelf letterlijk over de hindernis werpt en z'n benen nog nét niet in een kunstig patroontje in elkaar haakt :=

Als jij je merrie met Charmeur zou dekken (= 1 veulen), dan vind ik dat nog anders dan dat een charmeur Gelders ggk wordt en (laten we hopen alleen in theorie) een stempel op de populatie kan drukken.

Zonder dollen, de discussie is vaak genoeg gevoerd. Het probleem is duidelijk en het is te hopen dat de fokkers hun eigen gezonde verstand gebruiken. Straks zitten we bij de Geldersen ook met van die langpotige-op-1-been dravers.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:16

Jij vind Casaron wel Gelders bewegen Olympia?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:28

Hè beetje flauw dit. We hebben het uitgebreid gehad over zijn (in mijn ogen écht Gelderse) bewegingen als driejarige (en ook als 7-jarige trouwens) en ook redelijk uitgebreid over de omstandigheden waarin hij verkeerd heeft (en die een alleszins plausibele verklaring geven). Ik wil er daarom niet opnieuw op ingaan eerlijk gezegd.

Los van Casaron: wat zie jij dan als je kijkt naar de beweging en niet afwijzend tegenover de Charmeur staat?

stalgerrits
Berichten: 96
Geregistreerd: 29-07-13

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:04

beste Natasja
sta je met je paarden achter het benzine pompje
ik heb mijn stal in de driehoek loosdrecht ,Hilversum. hollandsche rading
net achter het vliegveld Hilversum
ik fok alleen maar geldersbloed meest richting tuigpaard en zwart met aftekeningen
ik ben nog al erg gek van het nando bloed ,die tonen als of ze over je kop willen springen maar blijven op je letten
ik vind de moderne gelderse een beetje het doel voorbij streven
we gaan accepteren met zijn alle dat het teveel rijpaarden gaan worden en zoals al eerder hier is vermeld kun je in het dressuur geweld niet meekomen met ons type paard
want je merk toch wel dat ze ze minder graag zien

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:47

Nou Olympia, ik ben een andere mening toegedaan waarom Casaron niet meer draaft zoals hij als 3 jarige draafde.
De vos bekijk ik zijn beweging wel beter als hij ggk is.
Ik wil hem alleen niet op voorhand uitsluiten.

Stalgerrits, ik sta inderdaad achter het pompje met mijn paarden. Hele fijne plek.
en dan weet ik denk ik wel waar jij ongeveer staat met de paarden.

Verder doen de Gelderse het als dressuurpaard heel zo slecht nog niet. Er lopen er in de hogere dressuurregionen percentueel meer dan dressuur gefokte paarden.

Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat de liefhebbers van de meer tuigtypische Gelderse niet vaker gebruikmaken van Nando. Hij heeft inderdaad vrijwel geen veredelingsbloed en geeft over het algemeen brave paarden.

We moeten inderdaad ook geen dressuur Gelder fokken.

Maar soms heb je een paar tussenstapjes nodig om te komen waar je naar naar toe wil.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:50

Een mening mag altijd inderdaad. Toch ga ik zelf liever af op feiten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:02

Olympia96 schreef:
Een mening mag altijd inderdaad. Toch ga ik zelf liever af op feiten.


Dan zou ik nog wat meer feiten mee nemen in je overweging.

Het is namelijk niet zo dat ik onder af en toe onder een steen vandaan kruip en alleen vanaf wat filmpjes wat roep.

Ik weet meer dan jij denkt Olympia.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15904
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:35


Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:23


Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:30

Die vertrekt dan vast ook naar het buitenland.

Ik heb trouwens ook eens gegeken of er aan sperma van Tinka-boy te komen was.
Maar dat lijkt niet echt voor de gemiddelde burger met beperkt budget te zijn (1000 euro per dosis).
http://gestuet-grenzland.de/en/horses/S ... OL-x-.html

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:53


https://www.facebook.com/Primera-Stable ... 893701585/
Primera: Witmar alazan x Bazuin x Rex H
Zamara keur+ sport dressuur: Koss x Zep x Uriant M2+17 Z1+0
Oliviamara: Imposant EM x Koss x Zep
Dolly: Gekke knuffel shet!

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:17

Ik vind het zo jammer dat er tegenwoordig niet echt paarden zijn zoals Argentinus bijvoorbeeld.
Ik had daar als bloedspreider meer in gezien dan het typische eenzijdige dressuurmodel..

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:14

Argentinus was fantastisch..misschien een aparte gedachte maar sluit het holsteiner bloed niet aan bij de gelderse richting? {front en knie?}

Jammer van Saron, ik dacht dat Frank Hosmar er zo weg van was..maar snap wel dat het wbt de verkoop nu of nooit is en zoveel dekt hij volgens mij ook niet.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:24

Volgens mij heeft hij maar zeer kort bij Hosmar gestaan. Was eerst behoorlijk wat ruchtbaarheid aan gegeven en al vrij snel daarna werd het stil.

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:38

Ja..zoiets had ik ook mee gekregen idd, apart dat ie zo snel weer weg is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Goed geslaagde hengstenshow Gelders Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:46

Qua reclame was dat super natuurlijk. Maar z'n nieuwe amazone vond ik ook echt heel fijn rijden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:19

Elisa2 schreef:
Argentinus was fantastisch..misschien een aparte gedachte maar sluit het holsteiner bloed niet aan bij de gelderse richting? {front en knie?}

Jammer van Saron, ik dacht dat Frank Hosmar er zo weg van was..maar snap wel dat het wbt de verkoop nu of nooit is en zoveel dekt hij volgens mij ook niet.


Holsteiner bloed sluit goed aan. :j

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bregosi, carin0903, DotBot, Jodym, mika11 en 64 bezoekers