Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:55

Ik heb anders wel een hoop lol aan krabt.nl gehad !
Het creatieve brein van een hoop bokkers kwamen los, waar een hoop binnenpretjes uit voortkwamen.
Deze geinige binnenpretjes werden dan ook weer opgeschreven, waar ik smakelijk om heb gelachen.

Ik vond het dan ook zeer geslaagd.

gerlindie

Berichten: 4638
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:08

Grappen van het Farbenfroh kaliber zijn ook gewoon niet meer realiseerbaar, hè mensen ;)

Zulk soort grappen kunnen alleen werken als niemand het verwacht, maar als er al een maand van tevoren een topic loopt, wordt het praktisch onmogelijk om iets te bedenken waar mensen blindelings instinken

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:09

Ik vond het erg leuk

Degene die klagen moeten volgend jaar dan maar een grap verzinnen

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:09

ik zie t nu pas, wel grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:10

Zou een grap zijn dat er gewoon geen grap is :')

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:11

Mars schreef:
Palmera schreef:
Lieve bokkers, ik heb me nog nooit geïntereseerd voor 1 april grappen, acties, puzzels, datingsites, etc.

Ik kijk ern beetje vanaf de zijlijn en klaar. :)

Maar waarom begint er ieder jaar weer een topic, ergens in maart, iedereen begint te geinen en te denken, en waarom is er na afloop altijd commentaar? Het is werkelijkwaar nooit goed, heb ik het idee! Schaf het dan af, dan hoeft het team die moeite voor jullie niet te doen en is bokt gewoon normaal en dus voor iedereen oké.

Bah, de reacties van jullie t.o.v het team dat hier ongetwijfeld lang aan gewerkt heeft maakt mij echt een beetje misselijk.


Ho effe ik vraag alleen naar de clou? Want die ontgaat me nog steeds dus ben intussen nu ook wel benieuwd wat dan de achterliggende gedachte was



Moet er een clou zijn dan? Er was toch ook geen clou in de buitenbak? :o?

Verder helemaal eens met Palmera!

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:28

antje_vip schreef:
[...]


Moet er een clou zijn dan? Er was toch ook geen clou in de buitenbak? :o?

Verder helemaal eens met Palmera!

Nee, dat niet. Maar hoe je in de buitenbak terecht kwam, dat was heel leuk bedacht. (je moest er een soort-van je best voor doen om er te komen. En ook puzzelen hoe je er weer uit moest :P )

Blijkbaar was "gewoon een linkje" voor de meeste klagers niet speciaal genoeg.

Nu ik er zo over nadenk, misschien is dat wel iets voor volgend jaar 8-)
(excuses, mijn brein slaat op hol O:) )
1. Ook nu weer een apart forum, maar ontoegankelijk voor onwetende bokkers
2. Ook nu is er weer een variant van de bokt-sensuur: als je het toegangswoord typt, wordt dat omgezet naar een "toegangslinkje"
3. De grap/puzzel is: niemand weet natuurlijk wat het geheime woord is. En misschien verandert dat woord ook wel elk kwartier O:)
4. Overal op bokt kom je de meest wazige onsamenhangende woorden/zinnen tegen, omdat iedereen elk willekeurig woord gaat proberen.
5 Chaos *\%/*

Anoniem

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:29

Apc jij moet ook in het comité :D

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:30

Rebecca schreef:
Apc jij moet ook in het comité :D

Nee, dat lijkt me niet handig. O:)

Nu mag ik in 't wilde weg idiote dingen roepen, als ik in 't comité zit moeten die plannen ook nog uitvoerbaar zijn 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:35

APCIII schreef:
[naam] schreef:
Apc jij moet ook in het comité :D

Nee, dat lijkt me niet handig. O:)

Nu mag ik in 't wilde weg idiote dingen roepen, als ik in 't comité zit moeten die plannen ook nog uitvoerbaar zijn 8-)

-O- nou zeg dacht dan zet ik een comité op om de last van de modjes hun schouders te halen wil ie niet meedoen

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:55

Bopje schreef:
Ik heb anders wel een hoop lol aan krabt.nl gehad !
Het creatieve brein van een hoop bokkers kwamen los, waar een hoop binnenpretjes uit voortkwamen.
Deze geinige binnenpretjes werden dan ook weer opgeschreven, waar ik smakelijk om heb gelachen.

Ik vond het dan ook zeer geslaagd.



Ben ik helemaal met je eens :) dit jaar hadden de bokkers een eigen bijdragen in het leuk maken van 1 april. Ik vond het in ieder geval zeer leuk en lekker laagdrempelig posten itt hier op bokt. :o dat had ik vorig jaar ook. De meeste van mijn berichten hier op bokt komen van 1 april vorig jaar.
Dan maakt het opeens veel minder uit hoe bekend je bent op bokt. Añthans, zo voelt dat voor mij.

Anoniem

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:22

Maar volgensmij is het ook gewoon erg pittig om iets 'leuks' te bedenken.

1. Bokkers voor de gek houden (zoals de verkleurende dekjes) lukt sowieso niet meer. De bokkers die al wat jaartjes op bokt zitten weten bijna allemaal wel van de 1 april grap.
2. Er zijn bokkers die niets met 1 april hebben. Niet elke bokker kan een grap waarderen.
3. Er moet iets nieuws bedacht worden.
4. Er is bijna altijd wel een persoon die de grap niets vindt.


Conclusie: een meedoe knop op bokt zoals bij de tombola! Maar nu doe je niet mee aan de tombola, maar aan de 1 april grap.
Nadeel: kans op problemen lijkt mij als leek groter. Zoals bokkers die wel meedoen met de 1april grap door op ja geklikt te hebben, maar de grap niet zien.


En wat is 1 april voor mij op bokt?:
1 dag lang gezelligheid en praten over alles wat nergens op slaat.
Kletsen over de grap, en dingen uitvinden.
(Dingen uitvinden:
Krabt.nl -> krabtcensuur en wanneer wordt je welke kat
Tombola -> welke prijzen zijn er allemaal
Smileyteksten -> 'oke, deze tekst heeft ze gestuurd..? Welke smiley heeft ze dan gebruikt?!' *klikt weer enkele smileys aan*


Ook dit jaar was leuk.
En onderdanen, buig voor mij en mijn mede-KingOfTheJungle's!

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:23

Buitenbak vond ik leuk idd ook dmv hoe je erin en eruit kwam :j

Anoniem

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:28

Misschien eens een best of 1 april mix ? , chaos ten top :')

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:02

Bokkers die geen grapje kunnen waarderen kunnen vast 1 dagje zonder Bokt. :j

Ik vond het een leuk forum, wel vond ik het jammer dat je overdag niet zoveel modjes zag, bij de buitenbak waren ze veel actiever.
En ik vond het spammen om zoveel mogelijk berichten te krijgen ook niet zo leuk, ik vond de grappige/gezellige sfeer er minder door worden.

Maar het is ook moeilijk om het ieder jaar te overtreffen.
daarnaast krijgen wij ook steeds hogere verwachtingen. :))
Het is sowieso al leuk dat ze er iets aan doen!
En de voorpret in het 1 april topic is ook al heel leuk. :D

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:07

Ik heb het echt leuk gehad hoor op krabt. Het was gezellig, er kon vanalles en iedereen was aardig.
En er kwamen steeds meer mensen bij die de liefde van Reinier gingen voelen _O-
Bedankt daarvoor LaCiega :D

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:20

JoskaH schreef:
Het was ontzettend leuk bedacht en heel goed uitgevoerd! Vanaf de zijlijn heb ik met vast een hoop andere bokkers genoten van het plezier. Ik snap wel dat het niet voor iedereen even toegankelijk is.

Dit is inderdaad niet een grap in het kaliber 'iemand te pakken nemen' maar meer iets waar je hartelijk van kan lachen en van kan genieten gedurende de dag. Niet helemaal het traditionele 1 april, maar zeker heel leuk en de gedachte aan de moeite die het mod-team erin heeft gestoken maakt het zeker leuk.

Enneh, als je iets anders had gewild moet je volgend jaar maar naar de modjes toe stappen toch? ;-)



Ho ho, een boel andere teamies met een ander kleurtje dan groen, hebben er ook veel moeite in gestoken. :D


Algemene opmerking:

Dit is het eerste jaar dat ik het achter de schermen mee gekregen heb.
"Vroegah" had ik ook weleens kritiek op de 1 april grappen (en op andere zaken :+ ), maar als je het van de andere kant meekrijgt, is dat toch een beleving apart. Teamies zijn écht mensen. :oo
Ik heb namelijk allemaal enthousiaste mensen aan de bak gezien die er echt heeel veel tijd in gestoken hebben om een goede grap te bedenken en uit te voeren. Er ligt behoorlijk wat druk op door alle voorpret topics en eerdere grappen die er zijn geweest.
Mijns inziens is de grap geslaagd, omdat het forum veeel berichten gehaald heeft en veel mensen een lach bezorgd heeft.
Natuurlijk zal het niet iedereen zijn smaak zijn en dat mag ook echt wel uitgesproken worden, maar in meerdere topics waren de reacties soms best wel hard. :(:)

Emaychoja
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:21

Selina schreef:
Ik vond het leuk, (katten+roze=Selina) maar miste wel wat modjes op het kattenforum om ons beetje af te katten.

Anouk die deed dat in de avond genoeg (te veel). :+

Verder vond ik deze 'grap' heel leuk maar vergeleken met vorige jaren tegenvallen. Maar vorige jaren waren dan ook erg moeilijk te overtreffen en chapeau voor alle gekleurden dat zij weer zo hun best voor ons hebben gedaan! +:)+ Heb lol gehad op het forum maar vond dat er net iets teveel extra topics werden aangemaakt voor het spammen, verder was het wel leuk om wat te dollen in topics op manieren die je op bokt maar beter niet kunt proberen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 00:36

Eerlijk gezegd vond ik het ook niet zo geslaagd. Er waren een paar leuke topics, maar er waren te weinig mensen actief om het ook de hele dag leuk te houden. Het spammen in de avond was gewoon ook echt niet leuk en daar hebben maar weinig mensen lol aan beleefd. Daardoor was het terug vinden van grappige topics ook meteen lastiger.
Denk dat het hele idee mensen ook te weinig aansprak.

Wat niet wil zeggen dat ik de inzet niet waardeer, een misser kan altijd gebeuren (ook na jaren van succes)

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 01:58

Ik heb ook zeker wel lol gehad daar met de reuze emoticons en penny achtige topics. Maar idee was teveel hetzelfde als vorig jaar, alleen toen was het leuker om erin te komen en puzzelen hoe je eruit moest. Dat miste ik gewoon heel erg dit jaar.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 02:24

Cinderella schreef:
JoskaH schreef:
Het was ontzettend leuk bedacht en heel goed uitgevoerd! Vanaf de zijlijn heb ik met vast een hoop andere bokkers genoten van het plezier. Ik snap wel dat het niet voor iedereen even toegankelijk is.

Dit is inderdaad niet een grap in het kaliber 'iemand te pakken nemen' maar meer iets waar je hartelijk van kan lachen en van kan genieten gedurende de dag. Niet helemaal het traditionele 1 april, maar zeker heel leuk en de gedachte aan de moeite die het mod-team erin heeft gestoken maakt het zeker leuk.

Enneh, als je iets anders had gewild moet je volgend jaar maar naar de modjes toe stappen toch? ;-)



Ho ho, een boel andere teamies met een ander kleurtje dan groen, hebben er ook veel moeite in gestoken. :D


Algemene opmerking:

Dit is het eerste jaar dat ik het achter de schermen mee gekregen heb.
"Vroegah" had ik ook weleens kritiek op de 1 april grappen (en op andere zaken :+ ), maar als je het van de andere kant meekrijgt, is dat toch een beleving apart. Teamies zijn écht mensen. :oo
Ik heb namelijk allemaal enthousiaste mensen aan de bak gezien die er echt heeel veel tijd in gestoken hebben om een goede grap te bedenken en uit te voeren. Er ligt behoorlijk wat druk op door alle voorpret topics en eerdere grappen die er zijn geweest.
Mijns inziens is de grap geslaagd, omdat het forum veeel berichten gehaald heeft en veel mensen een lach bezorgd heeft.
Natuurlijk zal het niet iedereen zijn smaak zijn en dat mag ook echt wel uitgesproken worden, maar in meerdere topics waren de reacties soms best wel hard. :(:)

Het is ook niet de inzet die niet gewaardeerd wordt, juist wel! Ik snap alleen de grap niet. 1 april is om mensen in de maling te nemen, maar ik snap niet hoe je mensen in de maling neemt met een tijdelijk nieuw forum?!

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 04:28

ierusju schreef:
Ik heb het echt leuk gehad hoor op krabt. Het was gezellig, er kon vanalles en iedereen was aardig.
En er kwamen steeds meer mensen bij die de liefde van Reinier gingen voelen _O-
Bedankt daarvoor LaCiega :D


Wie kan er nou niet van Reinier houden!
Blij dat jij er zoveel plezier aan hebt beleefd, Ierusju :') .

Wat de teleurstelling minder geweest bij velen als de grap van vorig jaar niet de buitenbak was geweest?

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:05

Diegene die klagen krijgen volgend jaar op 1 april een 24 uurs ban :D :))

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:51

Ik ben 1 april helemaal niet online geweest :+

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:59

LaCiega schreef:
Ben ik helemaal met je eens :) dit jaar hadden de bokkers een eigen bijdragen in het leuk maken van 1 april. Ik vond het in ieder geval zeer leuk en lekker laagdrempelig posten itt hier op bokt. :o dat had ik vorig jaar ook. De meeste van mijn berichten hier op bokt komen van 1 april vorig jaar.
Dan maakt het opeens veel minder uit hoe bekend je bent op bokt. Añthans, zo voelt dat voor mij.



Als laagdrempelig betekent : totale onzin dan zul je gelijk hebben.

Ik ben al tig jaar een zeer fanatieke 1 april deelnemer.. Maar dit jaar niet. En ik had graag uitgelegd waarom en hoe ik het anders zag, maar kennelijk ben je dan volgens sommigen een zure heks die geen waardering heeft dus laat maar. :evaw: