Arlando verkocht naar Denemarken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:33

Sunrise_ schreef:
Ik vind Arlando wel een van de prettigste GP paarden om naar de kijken, met name vanwege zijn tact en enorme ontspannenheid in de oefeningen. Misschien niet altijd zo spectaculair als de rest, maar wel hoe dressuur er naar mijn mening uit zou moeten zien, moeiteloos en ontspannen.


Maar is dat Arlando of Diederik? ;) Ik geloof dat Arlando heel makkelijk over de zeik te rijden is in een GP proef...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Arlando verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:37

Over 3 jaar is Toto Jr. denk ik wel klaar voor de OS en als ik naar zijn vader kijk.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:39

MariekeS_ schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik vind Arlando wel een van de prettigste GP paarden om naar de kijken, met name vanwege zijn tact en enorme ontspannenheid in de oefeningen. Misschien niet altijd zo spectaculair als de rest, maar wel hoe dressuur er naar mijn mening uit zou moeten zien, moeiteloos en ontspannen.


Maar is dat Arlando of Diederik? ;) Ik geloof dat Arlando heel makkelijk over de zeik te rijden is in een GP proef...


Inderdaad... De hectiek in de benen van Arlando, de gebrekkige stap, doet mij niet bepaald ontspannen aan. Tevens vond ik de vrij losse verbinding altijd een beetje dubieus. Enerzijds chapeau dat het je lukt, zeker met een paard met deze bouw. Anderszijds vroeg ik me altijd af of Arlando geen druk kon verdragen, ontploffingsgevaar...

Dan zijn er wel GP paarden die veel prettiger zijn om naar te kijken, wat mij betreft.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:40

janderegelaa schreef:
Over 3 jaar is Toto Jr. denk ik wel klaar voor de OS en als ik naar zijn vader kijk.


Die is dan? 8?

Hij zal vast de kunstjes wel kennen, de vraag is of het dan bevestigd genoeg is...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:42

Janine1990 schreef:
janderegelaa schreef:
Over 3 jaar is Toto Jr. denk ik wel klaar voor de OS en als ik naar zijn vader kijk.


Die is dan? 8?

Hij zal vast de kunstjes wel kennen, de vraag is of het dan bevestigd genoeg is...

Toto is dan 9, Trafalgar 8.

Totilas won zijn eerste Prix st. George toen hij 6 was en zijn eerste GP toen hij 9 was.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:50

janderegelaa schreef:
Toto is dan 9, Trafalgar 8.

Totilas won zijn eerste Prix st. George toen hij 6 was en zijn eerste GP toen hij 9 was.


Ik meende dat ZZ-Zwaar het max was op 6 jaar, dat ze pas met 7 PSG kunnen starten.

Zelf Totilas gezien in oktober 2006, toen werd hij nog niet gestart.

Hoe dan ook, er zijn zoveel factoren die meespelen dat je er op dit moment nog maar weinig mee kan. Al denk ik wel dat er verschillende paarden zijn die moeten worden vastgelegd. Zelf ken ik er eentje die daar best terecht kan komen (bij leven en welzijn), maar waarbij de toekomst ook niet zeker is.

Hoe scout het NOP paarden?

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Arlando verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:08

volgens mij leggen ze paarden vast die al op grand prix niveau lopen. het is niet zoals het SFN dat echt hele jonge, veelbelovende paarden vastlegt met investeerders.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:09

Janine1990 schreef:
janderegelaa schreef:
Toto is dan 9, Trafalgar 8.

Totilas won zijn eerste Prix st. George toen hij 6 was en zijn eerste GP toen hij 9 was.


Ik meende dat ZZ-Zwaar het max was op 6 jaar, dat ze pas met 7 PSG kunnen starten.

Zelf Totilas gezien in oktober 2006, toen werd hij nog niet gestart.

Hoe dan ook, er zijn zoveel factoren die meespelen dat je er op dit moment nog maar weinig mee kan. Al denk ik wel dat er verschillende paarden zijn die moeten worden vastgelegd. Zelf ken ik er eentje die daar best terecht kan komen (bij leven en welzijn), maar waarbij de toekomst ook niet zeker is.

Hoe scout het NOP paarden?

Hier zijn Totilas zijn resultaten: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Totilas

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:10

NenaC schreef:
volgens mij leggen ze paarden vast die al op grand prix niveau lopen. het is niet zoals het SFN dat echt hele jonge, veelbelovende paarden vastlegt met investeerders.


Bedankt voor de informatie!

Is naar mijn idee wel een gemiste kans. De meeste dressuurpaarden worden voortijds al verkocht. Ik begrijp echter wel dat het moeilijk gaat, dressuur levert nu eenmaal niet echt veel op onderaan de streep.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:13

janderegelaa schreef:
Hier zijn Totilas zijn resultaten: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Totilas


https://www.knhs.nl/media/8827/wijzigin ... r-2016.pdf

http://www.bokt.nl/wiki/Totilas

Citaat:
Op 29 juli 2007 kwam de combinatie Edward Gal en Moorlands Totilas voor het eerst officieel aan de start. Het ging om een start in de Prix St. George rubriek in Schaijk. Edward en Totilas zetten een score neer van 73.36% en behaalde daarmee de eerste plaats. Een prima debuut met een afstand van meer dan 9% op de nummer 2.


Resultaten zijn wel doodleuk overgenomen.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:20

Janine1990 schreef:
NenaC schreef:
volgens mij leggen ze paarden vast die al op grand prix niveau lopen. het is niet zoals het SFN dat echt hele jonge, veelbelovende paarden vastlegt met investeerders.


Bedankt voor de informatie!

Is naar mijn idee wel een gemiste kans. De meeste dressuurpaarden worden voortijds al verkocht. Ik begrijp echter wel dat het moeilijk gaat, dressuur levert nu eenmaal niet echt veel op onderaan de streep.



klopt, maar daarvoor hebben ze niet de budgetten om paarden voor zoveel jaren vast te leggen. ik zal eens kijken of ik die bedragen nog ergens kan vinden die beschikbaar zijn.

Ook bij het SFN is het uiteindelijk niet geworden wat ze voor ogen hadden, en (helaas) is Zenith nog steeds te koop, zo niet eigenlijk onverkoopbaar. Sportief gezien is het natuurlijk wel een succes geweest!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:30

NenaC schreef:
klopt, maar daarvoor hebben ze niet de budgetten om paarden voor zoveel jaren vast te leggen. ik zal eens kijken of ik die bedragen nog ergens kan vinden die beschikbaar zijn.

Ook bij het SFN is het uiteindelijk niet geworden wat ze voor ogen hadden, en (helaas) is Zenith nog steeds te koop, zo niet eigenlijk onverkoopbaar. Sportief gezien is het natuurlijk wel een succes geweest!


Het springen ben ik niet zo in thuis :o

Maar ik vind het NOP sportief gezien niet echt een enorm succes.

Paarden als Undercover en Johnson hoef je in principe al niet op te nemen, die zijn (deels) van Glock, die waarschijnlijk de overeenkomsten wel zo in elkaar heeft zitten dat het paard (in deeleigendom) niet zomaar onder HP/Gal z'n kont vandaag verkocht kan worden.
Daarbij is Johnson wel goed voor z'n dekgeld als ik me niet vergis en mede daarom niet een reden om hem zomaar van de hand te doen.

Parzival, vraag ik me ook van af of dat zo nodig is geweest. Ik weet niet goed hoe die constructie is geweest, maar toen Adelinde Parzival leek te verliezen, was daar Herbert Jerich, dankzij zijn geld is Parzival bij Adelinde gebleven.

Blijft alleen Siro over, waarvan ik het wel 100% kan begrijpen. Dus vraag ik me af, is het NOP niet meer een masker voor de sport? Een wassen neus? Voor de buitenwereld, terwijl het eigenlijk weinig toevoegt?

Daarbij waren er ook springpaarden in het NOP die ook al SFN waren..

Ben heel benieuwd of je die bedragen kan vinden!

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:32

Sunrise_ schreef:
Ik vind Arlando wel een van de prettigste GP paarden om naar de kijken, met name vanwege zijn tact en enorme ontspannenheid in de oefeningen. Misschien niet altijd zo spectaculair als de rest, maar wel hoe dressuur er naar mijn mening uit zou moeten zien, moeiteloos en ontspannen.


Maar is dat Arlando of Diederik? ;) Ik geloof dat Arlando heel makkelijk over de zeik te rijden is in een GP proef...[/quote]

Inderdaad... De hectiek in de benen van Arlando, de gebrekkige stap, doet mij niet bepaald ontspannen aan. Tevens vond ik de vrij losse verbinding altijd een beetje dubieus. Enerzijds chapeau dat het je lukt, zeker met een paard met deze bouw. Anderszijds vroeg ik me altijd af of Arlando geen druk kon verdragen, ontploffingsgevaar...

Dan zijn er wel GP paarden die veel prettiger zijn om naar te kijken, wat mij betreft.[/quote]



Dat snap ik niet..geen druk is juist een plus imo.
Bovendien is het om paarden zo scherp te krijgen op dat niveau altijd balanceren op het randje. Dat hij heet was staat buiten kijf en daardoor misschien soms iets minder ontspannen. Maar ik vond ze samen altijd heel goed op dat randje balanceren en toch meer ontspannen om te zien dan bijv. een Undercover.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:58

Elisa2 schreef:
Dat snap ik niet..geen druk is juist een plus imo.
Bovendien is het om paarden zo scherp te krijgen op dat niveau altijd balanceren op het randje. Dat hij heet was staat buiten kijf en daardoor misschien soms iets minder ontspannen. Maar ik vond ze samen altijd heel goed op dat randje balanceren en toch meer ontspannen om te zien dan bijv. een Undercover.


Ik weet niet in hoeverre dat een pluspunt is. Geen druk of een lichte verbinding vind ik wel twee verschillende dingen. Ik vind het erg belangrijk dat er verbinding door het hele lijf getoond wordt.

Maar inderdaad, ik vond ze ook veel aangenamer om te zien dan Undercover.

Op de WEG vond ik ze de beste van het Nederlandse team, dat staat voor mij buiten kijf. Maar ik vind ook zeer zeker dat er betere paarden zijn.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:02

En wéér een paard weg uit de Nederlandse dressuursport.

En dan vinden mensen het nog gek dat we niks meer bereiken op de grote evenementen -O-

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Arlando verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:40

Mwah, komen wel weer nieuwe "shooting stars"..handel hoort er ook bij in topsport land. Bovendien denk ik dat Diederik in Expression een opvolger heeft waar hij meer mee kan gaan scoren.

Janine, nu begrijp ik je wat beter..verbinding door het hele lijf is inderdaad belangrijk. Jij bedoelt dat Diederik er haast niet aan kon zitten vanwege zn heetheid.
Er zijn zeker betere paarden, en hij gaat ook nooit meer scoren vanwege oa zn stap die dubbel telt dus ik begrijp de beslissing heel goed.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Arlando verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:46

De vraag is natuurlijk hoelang die shooting starts blijven...

Hoeveel NL'se WK-toppers zien we blijven en de GP halen?

En inderdaad, dat is wat ik bedoelde. Door die heetheid was er nooit echt een eenheid in de combinatie, hoe knap Diederik hem ook rondstuurde!

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Arlando verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:02

Ja ik snap nu helemaal wat je bedoelde..ben benieuwd hoe dat met zijn nieuwe amazone zal gaan, lijkt me niet makkelijk.

WK toppers zijn natuurlijk niet altijd de GP paarden..net als de HK en MK keuringskampioenen, dat bewijst een paard als Arlando wel weer.
Je moet toch altijd nog maar zien of ze heel blijven en het talent en karakter hebben voor het GP werk.