Emmelie Scholtens en Westpoint pakken winst in Ermelo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Emmelie Scholtens en Westpoint pakken winst in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:23

*Bokt.nl / Trainingsstal Witte Scholtens
Dressuur

Afbeelding
Westpoint. Foto door Lisa van Vlaanderen

Vanmiddag werd op het terrein van de KNHS in Ermelo onder heerlijke weersomstandigheden een subtopwedstrijd verreden. Emmelie Scholtens reed voor het eerst na het Nederlands Kampioenschap weer de ring binnen met KWPN hengst Broere Westpoint. En dit niet geheel zonder succes, Westpoint liep naar een score van dik 72% en won hiermee ruimschoots de Grand Prix. Diederik van Silfhout pakte de tweede plaats met Four Seasons. Zij reden een score van 69,75%. Dindi van den Brink en Coolwater Wulana V werden met een score van 66,15% derde.

Scholtens was zeer content over haar rit met Broere Westpoint: "Ik heb echt heel fijn gereden in Ermelo! Onze laatste wedstrijd verliep iets minder fijn, ik wilde zelf te graag en dat ging wat minder. Vandaag had ik eindelijk het gevoel dat het verschil tussen thuis en op concours kleiner was, het is best moeilijk om een Grand Prix-paard over te nemen van iemand anders, de eerste paar keer starten is natuurlijk nog even wennen. Westpoint doet beter zijn best als ik rustig blijf, dus deze keer heb ik er niet al teveel druk op gezet en dat pakte goed uit."

In de Lichte Tour was het Meerte Hekking die er met de overwinning in de 1e proef vandoor ging. Met Union Jack VD reed ze een score van 65,39%. In de 2e proef was de winst voor Jaron Verheij. Met S.H.'s Dutch D-Day reed ze een score van 66,25%.

Moises Axuar pakte bij de Young Riders de winst in de gecombineerde proef met de Junioren met Black Painted-Zeldenrust. Met een score van 66,45% bleef ze bijna 5% voor op de nummer twee in het klassement, Charlotte Wensing.

Klik hier voor de uitslagen.