Kort geding om paard Van den Hurk gaat niet door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Kort geding om paard Van den Hurk gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 12:33

Eindhovens Dagblad / Horses


Afgelopen weekend werd bekend dat Spaanse paardenhandelaar José Javier Salvador en zijn bedrijf in Valkenswaard worden verdacht van witwassen. Behalve van witwassen beschuldigt justitie hem van valsheid in geschrifte. Volgens een uitspraak over het beslag die de rechtbank in Den Bosch dinsdag ter beschikking stelde werd de illegale winst van Javier Salvador aan het begin van het financieel strafrechtelijk onderzoek geschat op 2.5 miljoen euro, meldt het Eindhovens Dagblad. De paardenhandelaar en zijn advocaat wilden tot dusver niet reageren op de publiciteit maar volgens de uitspraak worden de beschuldigingen betwist. "De gepresenteerde feiten en omstandigheden rechtvaardigen geen redelijke verdenking van een strafbaar feit en om die reden is het hoogst onwaarschijnlijk dat de strafrechter een geldboete of een ontnemingsmaatregel zal opleggen", vatte de rechter het verweer van de verdachte paardenhandelaar samen. De rechtbank denkt daar anders over: "Gelet op de stukken in het dossier is het niet hoogst onwaarschijnlijk dat de strafrechter ontneming zal op opleggen."

Door het beslag werd niet alleen de Spaanse paardenhandelaar getroffen, ook paardeneigenaren die hun dier bij hem hadden gestald werden onaangenaam verrast. Onder andere Stal Van den Hurk uit Heusden had met de Spaanse handelaar een afspraak om een springpaard te stallen en verkopen. Joost van den Hurk spande hierop een kort geding aan.

Het aangekondigde kort geding om weer vrij over zijn paard te kunnen beschikken gaat vandaag echter niet door. "Afgelopen maandag is er bij de raadkamer een behandeling geweest in het kader van de strafrechtelijke procedure tegen Salvador", zegt advocaat mr Tamara Jansen tegen Horses. "Inhoudelijk is dat dezelfde materie als de civiele procedure die wij hadden aangespannen. Het kort geding dat vandaag zou plaatsvinden gaat nu niet door omdat de opheffing van het beslag afgelopen maandag ook aan de orde was. Het heeft niet zoveel zin om in twee aparte procedures de opheffing van het beslag op het paard te vorderen."

Maandag 20 maart maakt de rechtbank de uitslag van de strafrechtelijke behandeling bekend.

Gerelateerd bericht:
[VN] Paardenhandelaar in Valkenswaard verdacht van witwassen

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Kort geding om paard Van den Hurk gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:22

Dingen kunnen raar lopen. Jammer dat Van den Hurk hier nu het slachtoffer van is. Vond het een aardige stal, heb er een paard vandaan. Hopen dat alles weer recht wordt gezet.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Kort geding om paard Van den Hurk gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:41

Ons paard komt ook bij Joost van den Hurk vandaan. In mijn ogen zijn het eerlijke hardwerkende mensen. Hopelijk zegevierd het recht.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:46

BETUWE schreef:
Ons paard komt ook bij Joost van den Hurk vandaan. In mijn ogen zijn het eerlijke hardwerkende mensen. Hopelijk zegevierd het recht.

En jij komt toevallig ook nog uit de Betuwe? :D
Klopt ik vond het inderdaad ook eerlijke mensen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:49

Ik heb zelf een mindere ervaring.
Paard daar gehad voor de verkoop en kwam kreupel terug. Was hij al zeiden ze.
Rontgen goed gekeurd paard.
Hij heeft hier daarna 6 weken kreupel op de wei gestaan, lichte spierscheuring volgens de Da.
Daarna heb ik hem hier laten rijden en nooit geen pas kreupel meer geweest.
later heb ik gehoord dat ze hem naar de les mee wilde nemen maar van de trailer/vrachtwagenklep is gevallen. Maar dat kon ik natuurlijk niet bewijzen.
Jammer genoeg kreeg ik van stal van de Hurk geen eerlijk verhaal in wat er was gebeurt.
En waren ze wel eerlijk geweest had ik best begrepen dat een paard dat 2 maanden een stal bezet houd hun veel kost. En ja een ongelukje kan gebeuren zeker met dat jonge spul.
Was eerlijk geweest, dan had ik hem weer naar huis gehaald om later terug te brengen. Zo niet dus.
Niet dat ik ze dit nu gun, maar erg rot kan ik het ook niet voor ze vinden als ze zelf ook niet eerlijk zijn naar hun klanten.

anjali
Berichten: 15079
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:36

bruintje123 schreef:
Ik heb zelf een mindere ervaring.
Paard daar gehad voor de verkoop en kwam kreupel terug. Was hij al zeiden ze.
Rontgen goed gekeurd paard.
Hij heeft hier daarna 6 weken kreupel op de wei gestaan, lichte spierscheuring volgens de Da.
Daarna heb ik hem hier laten rijden en nooit geen pas kreupel meer geweest.
later heb ik gehoord dat ze hem naar de les mee wilde nemen maar van de trailer/vrachtwagenklep is gevallen. Maar dat kon ik natuurlijk niet bewijzen.
Jammer genoeg kreeg ik van stal van de Hurk geen eerlijk verhaal in wat er was gebeurt.
En waren ze wel eerlijk geweest had ik best begrepen dat een paard dat 2 maanden een stal bezet houd hun veel kost. En ja een ongelukje kan gebeuren zeker met dat jonge spul.
Was eerlijk geweest, dan had ik hem weer naar huis gehaald om later terug te brengen. Zo niet dus.
Niet dat ik ze dit nu gun, maar erg rot kan ik het ook niet voor ze vinden als ze zelf ook niet eerlijk zijn naar hun klanten.

Eerlijk duurt het langst.Zeker tegenwoordig met internet.Zoiets als met jouw paard Bruintje komt vaak voor en ze zeggen niet wat er gebeurd is. Ook slecht voor het paard want dan kan de juiste behandeling niet meteen starten.Omdat men niet weet wat er aan de hand kan zijn.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:28

SaraViavia schreef:
BETUWE schreef:
Ons paard komt ook bij Joost van den Hurk vandaan. In mijn ogen zijn het eerlijke hardwerkende mensen. Hopelijk zegevierd het recht.

En jij komt toevallig ook nog uit de Betuwe? :D
Klopt ik vond het inderdaad ook eerlijke mensen.

Jaa wij wonen inderdaad in de Betuwe haha.