Mogelijke mishandeling in Santpoort-Noord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Mogelijke mishandeling in Santpoort-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 09:17

IJmuider Courant
Welzijn


Paarden- en ponybezitters in Velsen en omgeving moeten de komende tijd extra oppassen voor dierenbeulen. Dat bepleit Ilse Medenblik, eigenares van de hengst Buck. Want het kan haast niet anders of Medenbliks viervoeter, een American Quarter Horse, is afgelopen vrijdag mishandeld in een paddock aan het Santpoort-Noordse Groenelaantje.

"Ik trof Buck vrijdag aan met een snijwond in z’n hals. Het gaat om een kaarsrechte snee, dus ik dacht al vrijwel meteen dat mijn paard die verwonding niet zelf kon hebben veroorzaakt. Aan de omheining van de paddock waarin Buck stond, was bijvoorbeeld ook geen bloed te zien. Bucks luchtpijp bleek gelukkig niet te zijn geraakt. Maar een arts moest de wond wel met zeven hechtingen dichten", aldus de geschrokken Medenblik.

Omdat de eigenares van het gewonde paard de kwestie niet vertrouwde, schakelde ze de dierenpolitie in. "Ook de agenten die naar Buck kwamen kijken, zeiden dat het er verdacht veel op lijkt dat het dier is mishandeld. Het is vreemd om te zeggen, maar het is gewoon een te mooie wond."
De politie onderzoekt het mysterieuze incident.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 21-02-17 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:33

"Mogelijke mishandeling", "het kan bijna niet anders dan...", "mysterieus incident"...
Keer op keer nieuwsberichten van verwonde paarden die mishandeld zouden zijn.
Zonder getuigen van de daad, geen verdachten, maar wel paranoïde oproepen extra op je paarden te passen "want er loopt een paardenbeul rond".
Toppunt was een bericht kort geleden waar een "mishandeld" paard in een stal stond met scherpe uitstekende metaalranden... :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:29

Hopelijk toch het ook heel waarschijnlijke: een ongeluk.

Paarden krijgen de vreemdste dingen voor elkaar. Mijn paard heeft een wond ónder zijn deken, aan de deken echter niets te zien. Dan vraag ik je toch hoe dat kan! Met zekerheid heeft hij, of een weidegenootje dat toch echt gedaan.

edit: een ongeluk zit dus in kleine en heel vreemde hoekjes ;)

Natuurlijk erg; een gewond paard, al hoe het is gekomen.

Goed dat er 'mogelijke mishandeling' gezegd wordt in de titel van dit topic!