Natuurbeleid Oostvaardersplassen gaat ingrijpend veranderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 03:22

ikkedus schreef:
Dat zou goddomme tijd worden ook!
Nu zorgen voor en goede plek voor relocatie en niet afschieten.


Dus de wat normale scheldwoorden mogen niet en voluit vloeken is prima op Bokt? Ik zie de logica niet.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 08:59

Ze mist een lettergreep. Volgens mij kan het voluit niet.

Spoiler:
godverdomme - even uitproberen. Zelf heb ik de censuur uit staan, dus welk woord zien jullie?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:52

Mizora schreef:
Ze mist een lettergreep. Volgens mij kan het voluit niet.

Spoiler:
appelflap - even uitproberen. Zelf heb ik de censuur uit staan, dus welk woord zien jullie?



Het volledige woord. Idioot dat dat kan en zoiets als banketstaaf en oliebol niet.

Ik heb trouwens geen mening over de plassen. Ik denk dat mensen die zoiets beheren er voor gestudeerd hebben en het beste met de dieren overhebben?

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:06

Natuurbeleid??? welke natuur???

Het gaat hier om een door mens gehouden dieren en er worden hun beperkingen opgelegd door een hekwerk.


Het is schandalig dit, in de strenge winters laten ze het gewoon in gevangenschap verhongeren/ verrekken en verrotten.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:43

troi schreef:
Ze willen geld verdienen door er vakantiehuizen en hotels neer te zetten..

Daar gaat het 'ruige' natuurgebied, opgeofferd voor de centen..



oftewel, voor de overgebleven dieren zal het begrazingsgebied flink worden verkleint....schieten ze er uiteindelijk nog niet veel mee op.

En strenge winter van 2013?? Kom op zeg, strenge winter, een lachertje bedoelen ze, sowieso de afgelopen 5 winters stelden niet veel voor. Is gewoon een slap excuus voor hun eigen wanbeleid, want een strenge winter hebben we al jaren niet meer gehad.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:24

xxCYNNxx schreef:
troi schreef:
Ze willen geld verdienen door er vakantiehuizen en hotels neer te zetten..

Daar gaat het 'ruige' natuurgebied, opgeofferd voor de centen..



oftewel, voor de overgebleven dieren zal het begrazingsgebied flink worden verkleint....schieten ze er uiteindelijk nog niet veel mee op.

En strenge winter van 2013?? Kom op zeg, strenge winter, een lachertje bedoelen ze, sowieso de afgelopen 5 winters stelden niet veel voor. Is gewoon een slap excuus voor hun eigen wanbeleid, want een strenge winter hebben we al jaren niet meer gehad.


Dat noem je een lachterje. :') We hebben hier in de winter van 2012/2013 gehad van bijna -23 graden. (en met hier bedoel ik Lelystad) En dat heb ik gevoeld ook want ik moest werken, op een manege (ermelo) en de avonddiensten draaide. Ook in die periode de trein naar Almere gezeten en ik kon kadavers tellen!! (al werden ze snel weggehaald als ze dicht bij het spoor lagen)
http://www.destentor.nl/regio/noordoost ... -1.1856779

Is ook de winter dat mijn opa is overleden. Geen van de auto's konden starten maar mijn smartje wel. Al bevroren de ruiten van binnen tijdens het rijden. Mijn moeder moest gewoon krabben tijdens het rijden want de kachel kon er niet tegenop....

Ja, lachertje..... -23 :brr:

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:39

het is welgesteld 10 dagen echt koud geweest die winter( dus echt flink vriezen). als het beleid in de Oostvaarderplassen naar behoren was geweest, was dat geen enkel probleem geweest voor sobere dieren.
Moet je ze niet laten verhongeren natuurlijk, want dan redden ze het niet nee.

En die -23 was welgeteld 1 nacht. Ook niet onoverkomelijk geweest als deze dieren in goede conditie waren geweest met genoeg voedsel.

10 dagen vorstperiode en verder eens af en toe een keer een nacht lichte vorst noem ik geen strenge winter. Dat is een winter met zo goed als alleen maar vorst met daarbij flinke - temp in de nacht.

Dus nee; 2013 was zeker geen strenge winter te noemen.