Parzival neemt afscheid tijdens Indoor Brabant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:15

Ayasha schreef:
Ik heb het over Parzival van Adelinde. Ik ben een Belg en dus wellicht een beetje dom en traag maar niet achterlijk...



_O-

Ik vind Adelinde een sympathieke meid, maar de paarden die ze rijdt, staan er eerlijk gezegd wel een 'beetje (te) strak voor' :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Parzival neemt afscheid tijdens Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:21

Klopt, dat ben ik ook met je eens. :) Maar ik heb Adelinde en Parzival toevallig een paar keer "samen gezien" en wat mij steevast op viel was hoe snel Parzival kalmer werd zodra hij Adelinde in de gate kreeg. Ik heb Adelinde gevolgd doorheen de jaren in interviews en wat altijd op valt is dat Adelinde altijd zoekende is naar betere manieren, ze gooit het roer wel eens om en ze heeft ook zeker periodes gehad dat hij wél losser was vanvoor. Daar volgde dan inderdaad weer een strakkere periode op maar ze probeerde tenminste. Daar kan ik enkel respect voor hebben. :)
Adelinde zelf is bovendien een heel aangenaam persoon, lekker sympathiek en spontaan. :)

Dus ben ik onvoorwaardelijk fan? Vind ik dat al haar ritten prachtig mooi waren? Nee, zeker niet, er viel vaak ook veel over te zeggen, veelal inderdaad dat strakke én die tong he... Máár ik heb ook hele mooie ritten gezien van deze combinatie. :) Dat icm wat ik van Adelinde gezien en gehoord hebt doet me neigen haar het voordeel van de twijfel te geven en te denken dat ze echt wel probeert om het zo eerlijk mogelijk te doen. :)

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:23

Ik vond het vaak wat strak ogen, maar heb tegelijkertijd ontzettend veel respect voor iemand die een paard als Parzival zo rond krijgt. Niet te vergelijken met een Valegro qua karakter. Had Adelinde niet een keer haar arm gebroken terwijl ze er nog op zat?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:30

Nee dat was haar knie/kuitbeen die ontwricht was/klein breukje.
Dat is iig een blessure die ik me herinner...

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:01

Ayasha schreef:
Klopt, dat ben ik ook met je eens. :) Maar ik heb Adelinde en Parzival toevallig een paar keer "samen gezien" en wat mij steevast op viel was hoe snel Parzival kalmer werd zodra hij Adelinde in de gate kreeg. Ik heb Adelinde gevolgd doorheen de jaren in interviews en wat altijd op valt is dat Adelinde altijd zoekende is naar betere manieren, ze gooit het roer wel eens om en ze heeft ook zeker periodes gehad dat hij wél losser was vanvoor. Daar volgde dan inderdaad weer een strakkere periode op maar ze probeerde tenminste. Daar kan ik enkel respect voor hebben. :)
Adelinde zelf is bovendien een heel aangenaam persoon, lekker sympathiek en spontaan. :)

Dus ben ik onvoorwaardelijk fan? Vind ik dat al haar ritten prachtig mooi waren? Nee, zeker niet, er viel vaak ook veel over te zeggen, veelal inderdaad dat strakke én die tong he... Máár ik heb ook hele mooie ritten gezien van deze combinatie. :) Dat icm wat ik van Adelinde gezien en gehoord hebt doet me neigen haar het voordeel van de twijfel te geven en te denken dat ze echt wel probeert om het zo eerlijk mogelijk te doen. :)



Dat is toch eigenlijk ook een beetje wat ik zeg..in het begin toen ze net op kwam met Parzival reed ze hem echt wel netjes rond en zag het er harmonieus en vriendelijk uit. Vandaar mijn reactie dat ze beter op het hoogtepunt had kunnen stoppen.

De laatste tijd hebben bijna al haar paarden tongproblemen...dat zegt imo dat ze niet op de goede weg zit en ik vind dat zonde want rijden kan ze echt wel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:03

Nee, niet alleen in het begin. Ze heeft op een later moment ook zo'n periode gehad. Toen heeft ze hem even thuis gehouden en de proeven die ze erna startte zagen uit alsof ze terug op de goede weg was. Zelfs bokt was daar positief over. En daarna kwam dus weer een mindere periode.... En ik hoop dat ze snel weer naar die betere periode terug gaat met haar andere paarden.

Inderdaad, die tongproblemen van de laatste tijd, dat ben ik gewoon met je eens. Dat kan niet, mag niet, en wordt nog veel te weinig af gestraft. :)