Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 18:08

Bokt / CNN
Entertainment


De rode dubbeldeksbussen zijn een welbekend fenomeen in Londen. Voor de forenzen in de stad is het een normaal zicht. Afgelopen week keken ook zij echter verbaasd op, toen er een paard in de bus wilde stappen.

Afgelopen week werd er een foto op internet gedeeld van een politiepaard dat de bus in leek te willen stappen. Invictor, het paard van politieagent Dan Smith van de Metropolitan Politie te paard, wilde niet daadwerkelijk met de bus mee, maar liep achter zijn ruiter aan. Smith was vlak daarvoor afgestapt om een man te helpen die in de bus was flauwgevallen.

Politicus Simon Crowcroft, die de foto van het paard nam, vertelt aan CNN: "Ik was samen met mijn vrouw verdwaald in Londen. Toen we de hoek om kwamen, zagen we een paard dat leek alsof het de bus in wilde stappen." De foto werd ook geplaatst op het twitteraccount van de Metropolitan politie, waar Invictor werd neergezet als goede 'team player'. Crowcroft zegt dat hij blij is dat de foto zo goed werd ontvangen. "Het spreekt tot de mensen, met name de dierenliefhebbers. Het zegt ook veel over de Metropolitan politie, dat ze dichtbij het volk zijn om hulp te bieden," zegt hij.

Een woordvoerder van de Metropolitan Politie laat weten aan de CNN dat de flauwgevallen man is behandeld door ambulancepersoneel en als voorzorg naar het ziekenhuis is gebracht.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:12

Haha, geweldig. Alles in de gaten willen houden! :)

Ach ik heb er ook zo één die dit zeker zou doen. En er zijn ook paarden die mee gaan een kantine in of een huis .. dus waarom dit niet? :D

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:45

Haha, fantastisch! Het past tenslotte toch ook gewoon?
Complimenten trouwens voor de politieman die eerst even netjes zijn beugels opsteekt voordat hij een bus in springt om te helpen. :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:04

Wijsneus _O-

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:08

Geweldig wat is dat een heerlijk trouw paard altijd bij de baas willen blijven.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:48

Dit is nou leuk nieuws om te lezen :D

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:53

happypaardje schreef:
Haha, fantastisch! Het past tenslotte toch ook gewoon?
Complimenten trouwens voor de politieman die eerst even netjes zijn beugels opsteekt voordat hij een bus in springt om te helpen. :')



Raar detail haha

Maar ach iedereen steekt toch zijn beugels op.. Voordat je iemand helpt die flauwgevallen is...

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:56

happypaardje schreef:
Haha, fantastisch! Het past tenslotte toch ook gewoon?
Complimenten trouwens voor de politieman die eerst even netjes zijn beugels opsteekt voordat hij een bus in springt om te helpen. :')

Veiligheid gaat altijd voor; we weten allemaal wat er kan gebeuren als een paard beugels tegen de buik aan voelt klapperen. Als is een paard nog zo braaf, menig paard gaat dan toch op hol.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:54

Geweldig :').

Geef m eens ongelijk, zeker met dit weer is het in de bus warmer dan buiten!

pien_2010

Berichten: 43274
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:16

Leuk dit artikel.

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:25

xSCWx schreef:
happypaardje schreef:
Haha, fantastisch! Het past tenslotte toch ook gewoon?
Complimenten trouwens voor de politieman die eerst even netjes zijn beugels opsteekt voordat hij een bus in springt om te helpen. :')

Veiligheid gaat altijd voor; we weten allemaal wat er kan gebeuren als een paard beugels tegen de buik aan voelt klapperen. Als is een paard nog zo braaf, menig paard gaat dan toch op hol.


Echt waar? Ik rijd western en kan niet eens mijn beugels opsteken (fenders ipv beugelriemen). Paard weet niet beter dan dat beugels klapperen en heeft er nooit een oor om verdraaid, net als alle andere miljoenen paarden die met een western zadel gereden worden :)

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:00

Tuurlijk zijn er paarden die er niet van op hol gaan, maar als agent moet je een 'vooruit ziende' blik hebben, en als een paard op hol (kan) slaan van klapperende beugels steek je die dus even op.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:14

xSCWx schreef:
Tuurlijk zijn er paarden die er niet van op hol gaan, maar als agent moet je een 'vooruit ziende' blik hebben, en als een paard op hol (kan) slaan van klapperende beugels steek je die dus even op.

Misschien is het paard dan niet heel geschikt als hij ervandoor gaat bij klapperende beugels :=

Leuk bericht!

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:19

De vooruitziende blik bij de politie is hopelijk dat ze hun paarden leren omgaan met klapperende beugels - er zijn volgens mij meer dan voldoende scenario's te bedenken waarin je die tijd niet kunt nemen. Lijkt me dus iets om mee te nemen in de training.

Waarschijnlijker lijkt me hier dat de agent al naast het paard stond toen hij geroepen werd.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:15

Jullie hoeven mij niet te geloven hoor, er zijn genoeg voorbeelden dat zelfs politiepaarden gewoon paarden zijn: http://bfy.tw/9Kvk

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:58

xSCWx schreef:
Jullie hoeven mij niet te geloven hoor, er zijn genoeg voorbeelden dat zelfs politiepaarden gewoon paarden zijn: http://bfy.tw/9Kvk

Ik denk alleen dat het in 99% de gevallen niet vanwege klapperende stijgbeugels is, maar vanwege wat anders.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:24

Wie weet blijft hij anders met de stijgbeugels wel achter de deuren van de bus haken :D

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:05

Overdrijven is ook een kunst.
Verwachtte een paard met een been op de tree of half erin.
-O-

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:09

Shadow0 schreef:
De vooruitziende blik bij de politie is hopelijk dat ze hun paarden leren omgaan met klapperende beugels - er zijn volgens mij meer dan voldoende scenario's te bedenken waarin je die tijd niet kunt nemen. Lijkt me dus iets om mee te nemen in de training.

Waarschijnlijker lijkt me hier dat de agent al naast het paard stond toen hij geroepen werd.


Lijkt mij inderdaad ook het geval. Zelfs ik leer mijn paarden wennen aan klapperende beugels.

Daarnaast lijkt mij de flauwgevallen man een stuk urgenter.

Anoniem

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:31

Misschien is dit voor deze ruiter wel een net zo automatische handeling als aansingelen als hij opgestapt is. Who knows? Het gaat om de grappige foto toch?

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard probeert op de bus te stappen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:25

Ik kan mijn beugels niet eens opsteken, who cares :roll:
Wel een leuke foto en eens leuk nieuws :D