De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:19

tinker_sally schreef:
XxDiandraxX schreef:
Heel eerlijk gezegd, het ziet er leuk uit maar in praktijk vind ik het vreselijk.. O:) Geef mij de oude lay-out maar!

Hier ga ik helemaal in mee.
Was altijd zo makkelijk om alleen de laatste berichten te lezen. Nu is het een onoverzichtelijk iets geworden.
Absoluut geen verbetering dit.

Dit inderdaad.
Heel leuk idee maar ik mis de helft van het nieuws.. jammer.

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:29

Ik vind de vorige layout ook beter. Als ik op de Boktpagina kwam was het handig dat je meteen in het zicht de laatste nieuwe artikels zag zonder dat je hoefde te scrollen. Nu moet je in elke rubriek gaan zoeken naar de artikels die voor jou relevant zijn.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:38

CaroR schreef:
Nu moet je in elke rubriek gaan zoeken naar de artikels die voor jou relevant zijn.

Met als resultaat dat ik het hele nieuwsgedeelte dus maar oversla. Ik ga niet iedere keer dat ik Bokt open omlaag scrollen om te kijken of er misschien iets in 'overige' is bijgeplaatst.

kwinney
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: limburg

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:02

Nee, helaas niet blij mee. Soms is vernieuwing goed, maar ik vind het persoonlijk niet geslaagd. Jammer. Keek graag naar dit gedeelte van bokt.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:07

Ik merk dat ik nu liever via de forumtab naar nieuws ga. Dat is nu duidelijker en overzichtelijker.
Overigens vond ik foknieuws in het vorige systeem ook al irritant veel aanwezig. Valt nu alleen nog meer op.

Anoniem

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 04:31

Ik vind het onderdeel 'Community' erg leuk en ook echt een toevoeging op hoe het eerst was, maar ik zou liever de oude chronologische lijst zien met daarbij los het kopje Community, dan heb je het beste van twee werelden.

Ik kijk bij nieuws altijd naar wat er vandaag bijgekomen is. Vroeger zag ik dat in 1 blik, nu moet ik alle categorieen aflopen. En eerlijk gezegd was er ook nooit genoeg nieuws om deze categorieen noodzakelijk te maken; volgens mij werden er gemiddeld 5 nieuwe nieuwsberichten per dag geplaatst, dat heeft helemaal geen splitsing nodig. Als er nou 500 nieuwsberichten per dag geplaatst werden dan zou zo'n splitsing nuttig zijn, maar nu is dat niet het geval.
Eigenlijk zie je dezelfde splits-drang ook op Bokt zelf; daar zijn door de jaren heen de verschillende fora steeds verder uit elkaar gesplitst zodat elk onderwerp een eigen hokje kreeg; een koetsadvertentie mag alleen op de Markt, mennen bespreek je op het menforum, menfoto's moeten naar een ITP forum als het paard stilstaat en naar een HAW forum als het paard beweegt, wel of geen oogkleppen hoort thuis bij hanarchement en als je je menpaard aan de lange lijnen wil voorbereiden op het koetswerk dan moet je naar het longeren/lange lijnen forum (bij wijze van spreken vul op de plek van 'mennen' net zo makkelijk 'western'of andere onderwerpen in). Waardoor menners compleet verdwalen, nergens meer topics starten en verschillende subfora op hun gat liggen omdat niemand ze meer kan vinden en er zo weinig gepost wordt dat het ook niet de moeite is om ze te gaan zoeken.
Voor mijn gevoel doet de voorpagina nu een beetje hetzelfde; vroeger keek ik even het lijstje met 'vandaag' door ookal vond ik de helft daarvan niet interessant, nu moet ik de hele voorpagina omlaag scrollen om alle berichten van vandaag te vinden voor ik kan bepalen of ik ze interessant vind. Dat wordt al snel teveel moeite (hoewel het nieuws van vandaag vinden natuurlijk vele malen simpeler is dan alle western/men-gerelateerde topics van vandaag op Bokt vinden ;) ) en dan doe je er niets meer mee.
Het kan goed zijn dat het klikgedrag anders uitwijst, maar hier zie ik in het klein precies wat ervoor zorgt dat Bokt in het groot juist steeds meer het communitygevoel (of het nou om mennen, western rijden, gangenpaarden of wat dan ook gaat) verloren is.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 07:32

Jammer dat de (top) sport zo'n prominente plek inneemt. Vooral omdat dit bijna altijd berichten zijn die direct gecopieeerd zijn van andere nieuws sites. En het eigenlijk zelden over een bokker gaat. Verder vind ik het jammer dat er niet een soort "amber alert" voor paarden en gestolen spullen is. Juist daarmee kunnen we veel voor elkaar betekenen. Nu zit het in een hokje en als je daar niet komt ontgaat het je volkomen.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:56

Net als veel anderen hier keek ik altijd even door het nieuws van die dag, nu vermeid ik het eigenlijk helemaal want er zit geen enkele duidelijkheid meer in van wanneer wat is. Beetje jammer dit, vind het maar niets. Zeker dat de, in mijn ogen, onnodige categorie bovenaan staat.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:59

oomens schreef:
CaroR schreef:
Nu moet je in elke rubriek gaan zoeken naar de artikels die voor jou relevant zijn.

Met als resultaat dat ik het hele nieuwsgedeelte dus maar oversla. Ik ga niet iedere keer dat ik Bokt open omlaag scrollen om te kijken of er misschien iets in 'overige' is bijgeplaatst.

Helemaal als je in gedachte houdt dat bokt altijd achterloopt op bijvoorbeeld horses en hoefslag. Nu doe ik inderdaad helemaal geen moeite meer om te kijken of hier nog wat anders wordt gemeld.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:00

Ik vind het juist wel fijn dat juist sport bovenaan staat.

Moet zeggen het ziet er mooi uit maar na een paar dagen proberen Ben ik ook er nog niet aan gewent.

Op volgorde van binnenkomst.(nieuwste berichten bovenaan) had ik ook de neiging om onderwerpen die mij niet aan spreken even aan te klikken. Ben nu toch eerder geneigd daar overheen te scrollen merk ik.
Jammer want mis je dan iets leuks.

Oh en ik ben geneigd om op oude topics te antwoorden merk ik net. Of twijfel om nog een reactie te geven om dat het dan misschien net niet relevant is meer.

We proberen het nog even.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:29

Ik heb het nu een paar dagen aangezien en kan er niet enthousiast over worden. Vooral het feit dat je nu onder diverse titels oud nieuws relatief lang bovenaan hebt staan, en het gebrek aan een datum.
De vorige lay-out was wat dat betreft beter, snel even kijken wat het nieuws van de afgelopen dagen was, en ook beter te volgen.

Wat betreft het feit dat de nieuwsredactie regelmatig achter loopt, ook dat klopt. Vroeger was Bokt behoorlijk vlot en up-to-date, maar tegenwoordig denk ik ook vaak genoeg "oud nieuws"...
De toevoeging van meer fokkerij/sport nieuws ben ik wel blij mee. Die twee zijn immers gelinkt.

Dat er verbeteringen uitgeprobeerd worden snap ik, maar misschien is het een idee om bij een volgende verbeter-plan ook het Engelse spreekwoord in gedachten te houden: "If it ain't broke, don't fix it!"
De oude voorpagina werkte goed, dit is teveel zoeken geworden, en daar ga ik geen tijd meer aan besteden. Zonder veel zoeken kan ik dezelfde informatie elders ook vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:17

CaroR schreef:
Nu moet je in elke rubriek gaan zoeken naar de artikels die voor jou relevant zijn.


Ik vind dat juist het voordeel; alle sportnieuws/fokkerijnieuws kan ik direct overslaan en ik hoef alleen nog maar te kijken naar het nieuws in de rubriek die mij aanspreekt :)

Kan me voorstellen dat het voor mensen die al het nieuws willen volgen wel lastig is :j

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:21

Asvinia schreef:
Net als veel anderen hier keek ik altijd even door het nieuws van die dag, nu vermeid ik het eigenlijk helemaal want er zit geen enkele duidelijkheid meer in van wanneer wat is.

Zelfde hier :j

Vind het voorstel van xyzutu2 beter.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26831
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:41

Als je de nieuwsforums in je favorieten zet heb je de voorpagina niet meer nodig en krijg je alle nieuwsberichten op tijd van plaatsen binnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:49

Ik kan er ook nog niet aan wennen. Maar ik gok dat dat vanzelf komt.

Wat ik wel jammer vind, is dat zoiets belangrijks als rhino uitbraken ergens onderin weggemoffeld staat. Juist nieuws als dat, belangrijk voor heel paardminnend Nederland, zou prominent aanwezig moeten zijn.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:42

Ik heb niet de reacties gelezen maar ik kan het in elk geval niet zo vinden met deze lay-out. Waar je eerst gewoon kon kijken bij het kopje ''nieuws van maandag...'' etc. etc. mis ik nu vaak berichten. Nu moet je de pagina afscrollen wat eerst niet hoefde. Veel te omslachtig vind ik. Het zou wat mij betreft wel weer terug mogen naar hoe het was.

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 03:22

tinker_sally schreef:
XxDiandraxX schreef:
Heel eerlijk gezegd, het ziet er leuk uit maar in praktijk vind ik het vreselijk.. O:) Geef mij de oude lay-out maar!

Hier ga ik helemaal in mee.
Was altijd zo makkelijk om alleen de laatste berichten te lezen. Nu is het een onoverzichtelijk iets geworden.
Absoluut geen verbetering dit.


Eens... vind dit ook behoorlijk irritant lezen zo.

Anoniem

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 04:02

Ik vind de oude layout ook fijner. Ook ik keek dagelijks gewoon even naar de nieuwe nieuwsberichten, dat kan nu niet zo makkelijk meer.
Bovendien is de sport en fokkerijsectie nu heel nadrukkelijk en die secties boeien me nou echt helemaal niets. Ik rij immers western, dus wat er allemaal in dressuur- en springwereld gebeurd gaat me niet zoveel aan. Vind het op deze manier zelfs wat storend :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:01

eefj33 schreef:
Ik vind de oude layout ook fijner. Ook ik keek dagelijks gewoon even naar de nieuwe nieuwsberichten, dat kan nu niet zo makkelijk meer.
Bovendien is de sport en fokkerijsectie nu heel nadrukkelijk en die secties boeien me nou echt helemaal niets. Ik rij immers western, dus wat er allemaal in dressuur- en springwereld gebeurd gaat me niet zoveel aan. Vind het op deze manier zelfs wat storend :o


De westernsport valt toch ook onder de sport? En het fokkerij gedeelte van western gewoon onder fokkerij?
Daarnaast vindt ik bijna onderaan nou niet echt een prominente plek te noemen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:32

NatasjavE schreef:
De westernsport valt toch ook onder de sport? En het fokkerij gedeelte van western gewoon onder fokkerij?

Misschien wel, maar dat is IJslandersport en IJslanderfokkerij ook, maar zie jij daar ooit iets over op het nieuwsgedeelte?
Daar is 'sport' gelijk aan dressuur, springen en eventueel de military, en heel misschien ook wat mennen (zolang dat niet met sulky's op een drafbaan gebeurt), en is 'fokkerij' gelijk aan KWPN-fokkerij, met eventueel wat aandacht voor de gelderse tak daarvan.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:41

oomens schreef:
NatasjavE schreef:
De westernsport valt toch ook onder de sport? En het fokkerij gedeelte van western gewoon onder fokkerij?

Misschien wel, maar dat is IJslandersport en IJslanderfokkerij ook, maar zie jij daar ooit iets over op het nieuwsgedeelte?
Daar is 'sport' gelijk aan dressuur, springen en eventueel de military, en heel misschien ook wat mennen (zolang dat niet met sulky's op een drafbaan gebeurt), en is 'fokkerij' gelijk aan KWPN-fokkerij, met eventueel wat aandacht voor de gelderse tak daarvan.


Dat ligt er ook aan dat uit die hoek wellicht geen of minder artikelen aangedragen worden. Want dat was voor de nieuwe indeling ook niet zo vaak.

Je kan de nieuwsredactie namelijk tippen. En mijn ervaring is dat als het nieuwswaarde heeft het ook geplaatst word doorgaans.

Dat doe ik als mij een nieuwsfeitje over de Gelderse paarden onder ogen krijg ook :)

Overigens zie ik wel geregeld uit de draf en rensport en IJslander sport artikelen voorbij komen.

Alleen de warmbloedsport is veel groter hier. Dus ook meer nieuwsberichten uit die hoek.

Zeker in deze tijd waarin het hengstenkeuringsseizoen op volle toeren draait en er veel indoorwedstrijden zijn.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:10

Ik keek ook altijd even het kopje van vandaag door. Kwam er ook pas dagen later achter dat er iets veranderd was. Een bepaald topic bleef nl bovenaan hangen. Nee geef mij de oude lay-out maar weer terug.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:13

Ondanks dat ik me best besef dat iets nieuws altijd moet wennen en vaak in eerste instantie geen verbetering lijkt, moet ook ik inmiddels concluderen dat ik het niet echt fijn vind werken. Ik kon altijd in 1 oogopslag zien of er nog wat nieuws was, nu moet ik de hele pagina af scrollen en op meerdere plekken kijken. Ook ik merk dat ik het laat, opvallend nieuws moet in 1 oogopslag te zien zijn.

Wat mij nog het meest verbaast, is dat het alleen de voorpagina is. Ik zou juist verwacht hebben dat de voorpagina gewoon het meest belangrijke, nieuwe nieuws zou tonen, en de afdeling 'nieuws' over de kop zou gaan en onderverdeeld zou worden. Dan zou de voorpagina ook echt als voorpagina werken (dat wil zeggen, net als in de krant staat daar het meest belangrijke/opmerkelijke nieuws) en verderop staan dan meer en andere dingen of verdiepingen.
De voorpagina is nou eigenlijk geen voorpagina meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:54

NatasjavE schreef:
eefj33 schreef:
Ik vind de oude layout ook fijner. Ook ik keek dagelijks gewoon even naar de nieuwe nieuwsberichten, dat kan nu niet zo makkelijk meer.
Bovendien is de sport en fokkerijsectie nu heel nadrukkelijk en die secties boeien me nou echt helemaal niets. Ik rij immers western, dus wat er allemaal in dressuur- en springwereld gebeurd gaat me niet zoveel aan. Vind het op deze manier zelfs wat storend :o


De westernsport valt toch ook onder de sport? En het fokkerij gedeelte van western gewoon onder fokkerij?
Daarnaast vindt ik bijna onderaan nou niet echt een prominente plek te noemen.


Jazeker, maar het is echt een hele andere tak van sport. Als er al iets western gerelateerd voorbij komt, sneeuwt het op deze manier behoorlijk onder imo. Met de oude layout minder, omdat dat per dag ging en als er dan eens iets western gerelateerd tussen stond, viel dat gelijk op.
Als ze de nieuwe lay out willen aanhouden, zou het voor mij zeker een meerwaarde hebben als sport en fokkerij wordt opgedeeld in bv dressuur, springen, western etc, en je zelf kan selecteren welke nieuwsberichten voorbij komen. Maar nog liever zie ik de oude lay out terug, vond dat echt fijner werken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:13

Ja eens hoor eefje33. ik zie geloof ik ook de oude layout terug hoor. Nieuwsbericht binnen op volgorde van binnenkomst.