Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:05

oomens schreef:
SVRL schreef:
Sorry, maar vuurwerk mag enkel op oudejaarsavond rond middernacht, niet ervoor, niet erna. Dat ik op dat excacte moment rekening moet houden met feestvierders, geen probleem. Maar niet dagen ervoor en dagen erna. Wie dan vuurwerk afsteekt is illegaal bezig en altijd in fout.

Dat het illegaal is, wil niet zeggen dat je er geen rekening mee hoeft te houden.

Zonder licht rondfietsen is ook illegaal, maar als automobilist kom je nu eenmaal fietsers zonder licht tegen, en ook dan ben je verplicht om die zoveel mogelijk van je motorkap af te houden. Dat laatste staat volledig los van de vraag of wat die fietsers doen nu wel of niet legaal is.

Indien je kan bewijzen dat die fietser geen licht aan had zou het nog wel een interessante zaak kunnen worden. :) Fietsers zijn niet meer onschendbaar.
Ook iemand die voorrang van links neemt moet je proberen uit je flank te houden maar dat maakt de voorrangnemer niet minder in fout als dat niet lukt.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:08

precies de rede waarom je niet klakkeloos moet aan nemen dat mensen zich aan de regels houden en denken aan jouw of hun eigen veiligheid

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:13

Dat je er rekening mee moet houden betekent niet dat degene die slachtoffer is ineens als schuldige aangewezen moet worden. Het blijft het slachtoffer. En die persoon in de auto die zwaar gewond is, die had ook maar niet op de snelweg moeten rijden want ja, kan altijd op 2 januari he, dat er paarden ontsnappen omdat een 18jarige er rotjes naar toe gooit... Eigen schuld dikke bult, had ze maar thuis moeten blijven? :?

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:14

Raamzicht schreef:
Jeetje wat hard. Misschien waren die paarden wel bomproof maar nu net niet als de rotjes ook echt naar de voeten van de paarden gegooid werden.


Idd.. Die van mij geeft er ook weinig om. Laatst een jager aan de overkant van de weg, die aan het schieten was, dat was ook geen probleem..
Maar ik denk dat als er rotjes afgeknald worden voor zijn neus, dat ie het dan niet leuk gaat vinden hoor.. Ik ook niet, dus geef paard dan groot gelijk. :(

Erg sneu dat dit gebeurd is..

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:17

Er is er maar één die thuis had moeten blijven en dat is die meid ;)

Voortaan maar lekker bij moeder in de keuken blijven spelen met de rotjes :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:43

Ayasha schreef:
Dat je er rekening mee moet houden betekent niet dat degene die slachtoffer is ineens als schuldige aangewezen moet worden. Het blijft het slachtoffer. En die persoon in de auto die zwaar gewond is, die had ook maar niet op de snelweg moeten rijden want ja, kan altijd op 2 januari he, dat er paarden ontsnappen omdat een 18jarige er rotjes naar toe gooit... Eigen schuld dikke bult, had ze maar thuis moeten blijven? :?


Niemand wijst hier de paardeneigenaresse als schuldige aan. Volgens mij staat het buiten kijf dat het meisje de schuldige is in dit verhaal. Iet met nuance, een ongeluk kan altijd gebeuren.

Alleen je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen zich gaat houden aan de regels. Ik maak ook een risico afweging. Staan er gastjes met rotjes, no way dat ik er langs ga. Helemaal niet als ik geen contact met ze krijg en het gevoel heb dat ze gewoon maar door blijven gaan. Dan is het omkeren of even iemand bellen die mij hiermee wil helpen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:46

Ik lees helemaal nergens dat de eigenaresse de schuldige is! Ik begrijp niet waar jullie dat vandaan halen.

maar goed, ieder zijn eigen mening. Ik kies voor de veiligheid van mijn dieren ook al moet ik mij dan aanpassen terwijl ik geheel in mijn recht sta.
Die troela had nooit vuurwerk mogen gooien en moet hier verschrikkelijk hard voor gestraft worden!!