IJsbrand Chardon pakt de winst in Mechelen *Video*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

IJsbrand Chardon pakt de winst in Mechelen *Video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 10:13

KNHS
Aangespannen rijden

Afbeelding
IJsbrand Chardon tijdens Jumping Mechelen Foto: © Dirk Caremans

IJsbrand Chardon heeft gisteravond ten overstaan van een bomvolle Nekkerhal voor het eerst in zijn carrière de Wereldbekerwedstrijd voor vierspannen in Mechelen gewonnen. Chardon versloeg in een zinderende strijd voor de tweede keer dit seizoen zijn aartsrivaal Boyd Exell, die tweede werd.

De Zwitser Jérôme Voutaz eindigde op de derde plaats. Koos de Ronde was net een fractie van een seconde te langzaam om zich te kunnen kwalificeren voor de winning round en moest genoegen nemen met de vierde plaats. Theo Timmerman tikte twee balletjes van de kegels en eindigde als zesde.

“Deze overwinning was geen kadootje,” vertelt Chardon. “Ik heb sinds Stuttgart een nieuw paard in mijn voorspan, Casper, en hij kwam gisteren tijdens de eerste wedstrijd niet in het ritme. Vanmorgen heb ik hem eerst tweespan gereden en vandaag liep hij al beter. Ik heb nog niet het gevoel van Stuttgart om straks de finale in Gothenburg te kunnen winnen, maar ik verwacht dat we nu weer in een mooi wedstrijdritme komen zodat ik kan bewijzen dat hij het kan. Ik heb er bewust voor gekozen om na Stuttgart 5 weken pauze te nemen en mijn komende wedstrijden volgen elkaar nu met mooie tussenpozen op.”

Internationaal level 4 parcoursbouwer Jeroen Houterman had een uitdagend parcours uitgezet, waarin een foutje gemakkelijk gemaakt werd. Dit overkwam ook Boyd Exell, die tot twee keer toe in dezelfde hindernis kostbare seconden verloor. “Ik wil liever op eigen kracht winnen,” vult Chardon hierover nog aan. “Mijn span draait heel snel en daar win ik tijd mee, op de lange stukken verlies ik nog te veel, maar vanavond is wederom bewezen dat het heel belangrijk is om foutloos te blijven, pas dan kun je winnen!”

Uitslag Wereldbekerwedstrijd vierspannen Mechelen 30 december 2016:
1. IJsbrand Chardon (NED) 128.71
2. Boyd Exell (AUS) 134.55
3. Jérôme Voutaz (SUI) 140.97
4. Koos de Ronde (NED) 144.05
5. Glenn Geerts (BEL) 147.04
6. Theo Timmerman (NED) 152.19
7. Georg von Stein (GER) 158.13
8. Rainer Duen (GER) 168.33

Stand Wereldbeker na 6 van de 8 wedstrijden:
1. Boyd EXELL AUS 27
2. Jozsef DOBROVITZ HUN 21
3. Koos DE RONDE NED 20
    IJsbrand CHARDON NED 20
5. Georg VON STEIN GER 15
6. Jozsef DOBROVITZ jr. HUN 13
7. Theo TIMMERMAN NED 12
    Jérôme VOUTAZ SUI 12
9. Edouard SIMONET BEL 8
10. Rainer DUEN GER 7

Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 31-12-16 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: IJsbrand Chardon pakt de winst in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:14

_/-\o_

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: IJsbrand Chardon pakt de winst in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:29

Hebben wij eigenlijk nog wel belgische vierspan menners die internationaal rijden? Ik zie nl geen enkele Belg er tussen.

ZEJA

Berichten: 3105
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:10

Er zijn er nog verschillende.

Glenn heeft zelf nog mee gedaan in mechelen.

En dan heb je Simonet en Degrieck en Riche

Deze 4 hebben ook mee gereden op het wk in Breda en Simonet is zelfs geselecteerd voor het indoor seizoen.



Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: IJsbrand Chardon pakt de winst in Mechelen *Video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:33

Wow!