Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 12:34

bokt / Facebook
ingezonden door bokker OsMo


De Groninger dekhengst Macho Polo is verkocht aan Sunrise Farms Sport Horses in Florida.
Macho Polo was dit jaar net als vorig jaar uitgeroepen tot nationaal kampioen op de jaarlijkse hengstenkeuring van de Vereniging 'Het Groninger Paard'.

Hergen van Hall bracht de hengst uit in de sport. Afgelopen juli behaalde ze nog hun eerste winstpunt in het ZZ-licht.

Een video van Macho Polo tijdens de hengstenkeuring in februari is hier te zien.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16123
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:27

Er zijn een paar leuke nakomelingen van hem bij ons op stal geboren. Jammer dat hij het land verlaat, maar wie weet wat hij in Florida nog laat zien!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:20

Hij stond hier altijd vlakbij. Stoer beest hoor, jammer dat ie naar Florida gaat!

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Re: Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:23

Jammer dat hij naar Florida gaat! We verwachten gelukkig volgend jaar nog een veulen van hem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:24

Ja ik vind het ook jammer. Maar het is wel geweldige reclame voor het Groninger paard.

EsConnor

Berichten: 64
Geregistreerd: 28-08-15
Woonplaats: Sint joost

Re: Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:11

Jammer, wat een enorm prachtig dier is t toch!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:37

Jammer! Wilde juist mijn merrie volgend jaar laten dekken door deze prachtige hengst -O-

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:45

Misschien nog diepvries?

tiwi1969

Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:04

Ja er is diepvries beschikbaar, maar hoeveel weet ik niet.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Groninger dekhengst Macho Polo verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:43

Dan ga ik daar eens achteraan :)

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

MiniMacho

Berichten: 2
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:48

Allereerst Macho heeft het erg naar zijn zin in Florida en is goed door de reis en de quarantine gekomen. *\o/* *\o/* *\o/*
De reden van verkoop waren meerdere redenen bij elkaar. Hier zal ook aandacht aan worden besteed in het aankomende verenigingsblad van het Groninger Paard. Maar wil het ook hier wel toelichten. Het heeft met name te maken met investeringen, bloedspreiding/inteelt, grootte van het stamboek en zijn nakomelingen. Maar de grootste reden was wel dat hij met zijn 6 jaar al zoveel bereikt had en deze kans zich voordeed dat we deze niet konden laten schieten. Het ging voor ons allemaal te snel, en natuurlijk hadden wel het wel eens over zijn toekomst gehad maar dit was wel een beetje onverwacht snel maar voor Macho natuurlijk een GEWELDIGE kans. Wie had dat ooit gedacht.. een Groninger dekhengst in Amerika. En ipv dat wij hem degraderen door hier in Nederland te houden waar binnen het groningerpaard al heel veel Gerlinus bloed is (dus of nog meer Gerlinus bloed binnen een klein stamboek of geen dekkingen meer voor hem) en waar zijn eerste nakomelingen ook nu open kansen krijgen, hebben wij weloverwogen en toch wel behoorlijk emotioneel deze keuze genomen. We zijn altijd trots op hem geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Nu maar hopen dat Maistro Polo aankomend jaar zijn vader in de voetsporen zal gaan treden. <3 (Nationaal kampioen uit Macho's eerste jaargang op de veulenkeuring).

We hebben nog wat sperma kunnen bemachtigen voordat hij op het vliegtuig ging maar niet extreem veel. Voor informatie hierover kan er in het voorjaar contact opgenomen worden.

Ben wel benieuwd op welke stal welke nakomelingen geboren zijn @Essie73 ?
En @Iris_92 welke merrie hebben jullie drachtig?
Ken alle gebruikersnamen niet maar weet wel welke merries gedekt zijn en welke nakomelingen er allemaal zijn.



Afbeelding

Afbeelding

Iris_92
Berichten: 181
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:58

@MiniMacho, de merrie die ik bedoel is Beitske (v Eros) Ben heel benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Duhelo, Ponylover_11, shaddy82, Toffeltje en 92 bezoekers