Verweesd paard slaapt na 3 jaar nog steeds met teddybeer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Verweesd paard slaapt na 3 jaar nog steeds met teddybeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 18:45

bokt.nl / swns.com
Ingezonden door laraxXxemma


Breeze werd als verweesd veulen getroost met een grote teddybeer. Inmiddels is het dier drie jaar ouder maar slaapt hij nog steeds met de beer.

De moeder van Breeze verstootte hem als veulen. Hij was pas een paar uur oud toen hij werd opgevangen en de beer kreeg als surrogaatmoeder. Sindsdien zijn de twee onafscheidelijk en de schattige foto's zijn een hit op internet. Zo is Breeze een ware bekendheid geworden: een video van hem met zijn teddybeer is al meer dan 2,5 miljoen keer bekeken.

Tracey Dixon, stalmanager van The Mare and Foal Sanctuary's Upcott Park centrum, waar Breeze woont, zegt: "Een consistente behandeling en regelmatige training heeft geholpen om Breeze onder controle te houden, maar onze medewerkers moeten nog altijd een oogje in het zeil houden. Hij bloeit enorm op in de open gebieden van Noord-Devon, hij voelt zich goed in de grote kudde en speelt uren met de andere jonge paarden. Uiteindelijk, als hij er klaar voor is, zullen we op zoek gaan naar een nieuw thuis voor hem."

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anoniem

Re: Verweesd paard slaapt na 3 jaar nog steeds met teddybeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:03

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe echt de foto van dat hij nu nog met de knuffel zou slapen is? Breeze ligt rechtop op de grond en de knuffel ligt tegen zijn schouder. Misschien dat hij dat inderdaad zelf doet, maar het ziet er precies zo uit als wanneer de eigenaar een knuffel tegen zijn paard aan legt. Ook vind ik de knuffel wonderbaarlijk schoon. :+
Misschien dat ze hem netjes elke week wassen, maar op de veulenfoto met knuffel was overduidelijk dat het veulen zelf tegen de knuffel aan was gaan liggen, de volwassen foto vind ik net iets te goed om waar te zijn 8-)

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Verweesd paard slaapt na 3 jaar nog steeds met teddybeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:09

Schattige foto's, maar qua sociale ontwikkeling? Tolerante ruin/merrie was een betere keuze geweest. Je zou nu denken dat hij eigenlijk nooit is afgespeend, immers zijn "moeder" heeft hem nooit weggestuurd om op eigen benen te gaan staan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:11

Inderdaad xyzutu2, wie ze hiermee voor de gek denken te houden weet ik niet, maar de reden staat in het originele artikel gelukkig duidelijk vermeld:

Citaat:
Now, aged just three, Breeze is hoping to make the headlines again – by starring in a new calendar shoot.


Ik hoop dat dit het enige is wat ze in scène zetten om geld binnen te harken. :o

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Verweesd paard slaapt na 3 jaar nog steeds met teddybeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:13

Als dat dezelfde beer is als 3 jaar geleden... :=

Is het al lente?

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:17

Storm schreef:
Als dat dezelfde beer is als 3 jaar geleden... :=

De beer met het veulen heeft witte voetzooltjes en de andere volgens mij niet.
Bovendien is hij wel erg schoon...

T zal reclame voor de sanctuary zijn

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

KittyDylan

Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:22

Paard is na 3 jaar weer herenigd met zijn beer.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:26

In bovenstaande tekst staat dat hij nog steeds met zijn beer slaapt.
Laatst bijgewerkt door Storm op 22-10-16 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Is het al lente?


goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:39

KittyDylan schreef:

Waarschijnlijk vonden ze het verhaal bij de hoefslag ook té onwaarschijnlijk. Toch verwijzen ze naar hetzelfde Engelse artikel waarin wel degelijk (in bijna elke zin) wordt beweerd dat het paard nooit zonder knuffel geslapen heeft.

KittyDylan

Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Verweesd paard slaapt na 3 jaar nog steeds met teddybeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:50

Sorry, ik ben een Engelse ramp :+ Mijn fout, zie het nu ook

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:22

Grappig, niet het artikel dat ik heb gestuurd. Die zei duidelijk reunited, dus herenigd.

http://www.mirror.co.uk/news/weird-news ... dy-9089467

Deze is wat completer naar mijn idee. Het door bokt gebruikte artikel suggesteerd inderdaad dat hij nooit zonder heeft geslapen.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:33

Citaat:
We thought that Buttons might not want Breeze sitting on him again now he is so grown-up, so we snuggled the bear up to Breeze and he happily snoozed the afternoon away.”


Haha, ze brengen het wel leuk. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laura22, Tzatziki, Vagabondo en 25 bezoekers