Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 11:17

Hart van Nederland / RTV Noord


Vrijdag op zaterdag nacht is er ingebroken bij manege Advendo in Groningen. Vijftien zadels en hoofdstellen en de geldkist zijn gestolen. De dieven hebben een raampje in de binnenbak ingetikt en daarna de deur van de zadelkamer opengebroken. Zeer waarschijnlijk hebben ze met een kruiwagen de zadels en hoofdstellen naar buiten gereden.

Het is de derde keer in korte tijd dat er bij manege Advendo is ingebroken, aldus voorzitter Ria Lammerts. Vorig jaar heeft de manege na lang sparen allemaal nieuwe zadels gekocht. "We zijn geen grote vereniging, dit is voor ons een enorme schadepost", zegt Lammerts. "En het ergste is: de kinderen zijn hier de dupe van!"
De lessen gingen zaterdag niet door. Het was nog onzeker of het clubkampioenschap vandaag kon doorgaan, maar dankzij een oproep op onder andere de social media is er vervanging voor het gestolen materieel gekomen en kon het clubkampioenschap doorgaan.

Nadat het nieuws bekend werd, sprongen meerdere partijen te hulp. Paardensportcentrum Jan Dolfing in Vries geeft materieel in bruikleen, zodat in ieder geval zondag gereden kan worden bij het kampioenschap. "Het is natuurlijk een strop dat alles weg is, maar ik ben blij dat de wedstrijd door kan gaan", reageert Joan Rakhorst van Advendo. Ruitersportwinkel Epplejeck in Groningen heeft aangegeven zadels en hoofdstellen met korting te willen verkopen aan de manege en ook door particulieren worden spullen gedoneerd.

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:23

Heel erg vervelend maar ik vraag me wel af hoe de boel dan beveiligd is. Ruitje van de binnenbak intikken begrijp ik nog maar hoe ze dan de zadelkamer ingekomen zijn zonder alarm is mij een raadsel?

Ik neem aan dat je na de twee vorige inbraken wel wat meer maatregelen neemt om dit te voorkomen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:29

Dweilen met de kraan open zo... investeer in een goed alarm en inbraak werend materiaal op en in de zadelkamer... desnoods ook een waakhond.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:52

"Deur van zadelmaker opengebroken" van dat opengebroken zag je anders vrij weinig op de tv beelden..

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:57

Ik denk dat als je een keer goed hard blaast dat hele spul zo omvalt :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:16

Nynke1 schreef:
Ik denk dat als je een keer goed hard blaast dat hele spul zo omvalt :D


Niet leuk om te zeggen maar ik denk hetzelfde.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:25

Hoewel de accommodatie misschien niet de nieuwste is vind ik het te kort door de bocht om te zeggen dat het eigen schuld van de vereniging is.

Men moet gewoon met zijn poten van andermans spullen afblijven en op hoeveel stallen staan de zadelkasten niet gewoon in de stalgang met een hangslotje erop. Het is gewoon te gek voor woorden dat je alles in een kluis zou moeten bewaren.

Sneu voor de ruiters, ik hoop dat ze snel weer zadels hebben en nogmeer hoop ik dat ze de daders pakken.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:39

Leg een stel honden in de zadelkamer en hang een camera op inderdaad. Knappe dief die dan binnen komt.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:54

Derde keer? Moet je je toch schamen dat er geen maatregelen zijn genomen om diefstal te voorkomen. Je kunt toch bedenken dat als dieven eenmaal doorhebben dat je daar zo gemakkelijk binnenkomt nog wel een paar x terugkomen?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:56

Misschien een afsluitbare container een optie?
De verzekering zal ook niet enthousiast worden van een dergelijke situatie :=

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:20

Shirley schreef:
Misschien een afsluitbare container een optie?
De verzekering zal ook niet enthousiast worden van een dergelijke situatie :=


Krijg je het dan eigenlijk vergroed? Als het al drie keer eerder is gebeurd. En als ze alles zelf niet goed hebben beveiligd?

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: Groningse manege gedupeerd door zadeldiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:22

Vind het zo onbeschoft.
Blijf van andermans spullen af!
En opletten of de zadels worden aangeboden.
Misschien dat je dan de dieven kan achterhalen?